• Vattumankillen

    Folk som inte har aldrig råd med en utlandsresa

    Folk som inte har aldrig råd med en utlandsresa.

    Är det tråkigt eller rättvist?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Folk som inte har aldrig råd med en utlandsresa
  • Anonym (ta ett djupt andetag NU!!!)
    Vattumankillen skrev 2019-07-13 21:06:08 följande:
    Jag har ju tagit upp personer som av ekonomiska inte har råd
    Ja men de lyser ju med sin frånvaro. Folk har det gott ställt på FL. Inga fattiga här inte.
  • Anonym (??)
    Anonym (ta ett djupt andetag NU!!!) skrev 2019-07-13 21:14:02 följande:

    Ja men de lyser ju med sin frånvaro. Folk har det gott ställt på FL. Inga fattiga här inte.


    De som är fattiga av ÄRLIGA skäl gnäller inte lika ofta på dem som arbetar för sina pengar heller, kanske är därför de inte skriver lika mycket här!
  • Anonym (hjkuyvjhv)
    Anonym (ta ett djupt andetag NU!!!) skrev 2019-07-13 21:01:51 följande:

    Som vanligt inte en enda berörd i tråden. Endast pretto människor som ska hävda sin förträfflighet och 0 empati eller perspektiv, för att vissa kanske är mindre bemedlade och inte bara VÄLJER att slösa hela sin förmögenhet på annat istället utan kanske verkligen inte har råd.. SUCK!!!

    Ge mig ett skäl att hata mänskligheten??????


    Det är synd om  dem som inte har råd att köpa medicin, inte har vänner eller är utsatt för terror, eller är uteliggare eller har kroniska smärtor eller liknande.

    Det är tamigfaan inte synd om dem som inte kan åka till utlandet. Finns massor som man kan gör helt gratis utan att åka ens en mil. 

    Kom inte och beskyll andra för noll empati för det vet du inget om
  • Oschlaka
    Vattumankillen skrev 2019-07-13 19:19:22 följande:

    Folk som inte har aldrig råd med en utlandsresa.

    Är det tråkigt eller rättvist?


    Folk som inte har råd med utlandsresa har inte intresse av att åka utomlands.
    I Sverige har vi inga fattiga utan det handlar om vad man kan göra av det man har!
    Man kan faktiskt leva gott på existensminimum om man har kunskap och makt över sin vardagsliv! Men självklart är det scenariot inte det bästa alternativet men det går även om det blir jätte tufft!  
  • Anonym (H)
    Anonym (??) skrev 2019-07-13 19:27:01 följande:

    Folk prioriterar olika. Varför skulle det vara orättvist om man lagt pengarna på annat än utlandsresa?


    Du är inte riktigt riktig
  • Anonym (sjukpensionär)
    Oschlaka skrev 2019-07-13 22:19:20 följande:
    Folk som inte har råd med utlandsresa har inte intresse av att åka utomlands.
    I Sverige har vi inga fattiga utan det handlar om vad man kan göra av det man har!
    Man kan faktiskt leva gott på existensminimum om man har kunskap och makt över sin vardagsliv! Men självklart är det scenariot inte det bästa alternativet men det går även om det blir jätte tufft!  
    Lär mig gärna, jag har alltid velat åka till Shanghai.
  • Anonym (??)
    Anonym (H) skrev 2019-07-13 22:26:00 följande:

    Du är inte riktigt riktig


    Varför inte? Varför är det orättvist? Ska man kunna få Allt man vill ha?
  • Oschlaka
    Anonym (sjukpensionär) skrev 2019-07-13 22:29:12 följande:
    Lär mig gärna, jag har alltid velat åka till Shanghai.
    Lär dig gärna men då får du berätta om din ekonomiska situation först och du...ljug inte nu :) om du vill ha hjälp på riktigt!
  • Anonym (ta ett djupt andetag NU!!!)
    Oschlaka skrev 2019-07-13 22:19:20 följande:
    Folk som inte har råd med utlandsresa har inte intresse av att åka utomlands.
    I Sverige har vi inga fattiga utan det handlar om vad man kan göra av det man har!
    Man kan faktiskt leva gott på existensminimum om man har kunskap och makt över sin vardagsliv! Men självklart är det scenariot inte det bästa alternativet men det går även om det blir jätte tufft!  
    Och vad vet du om detta? Har du koll på allas ekonomi, utgifter, inkomster, besparingar, arv, lön, förmåner, hälsotillstånd, kostnader som blir över när de nödvändigaste är betalt? Hur mycket de kan spendera på mat, akuta utlägg, vilken familjesituation de befinner sig i osv.

    Menar du fullaste allvar att det inte existerar nån fattigdom i Sverige bör du nog byta liv med några sjuka och fattigpensionärer innan du uttalar dig så verklighetsfrånvänt, okunnigt och borgerligt.
  • Anonym (sjukpensionär)
    Oschlaka skrev 2019-07-13 22:36:03 följande:
    Lär dig gärna men då får du berätta om din ekonomiska situation först och du...ljug inte nu :) om du vill ha hjälp på riktigt!
    Det känns egentligen lite ot, så kika in in känsliga rummet så hittar du en tråd om några minuter.
Svar på tråden Folk som inte har aldrig råd med en utlandsresa