Inlägg från: Anonym (Juristen) |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Pedofili
  • Anonym (Juristen)
    Anonym (XX) skrev 2019-07-23 18:18:30 följande:

    Ja det är fel. Huruvida det är "frivilligt" eller ej från tjejen är irrelevant.

    Det finns alldeles för stora skillnader mentalt mellan dem och en 14-åring är ett barn och inget annat.


    Fast när man är 14 så vill man ofta ha sex, ska man inte få det med den man vill då? Om det inte skadar nån?
  • Anonym (Juristen)
    Anonym (realist) skrev 2019-07-23 18:33:00 följande:

    Om det skett i Sverige hade det handlat om våldtäkt mot barn, men inte pedofili.

    Men det är en våldtäkt även om flickan "var med på det" en person under 15 år kan inte ge samtycke.


    Eventuellt hade det väl inte anmälts i Sverige och därmed hade det aldrig hänt nåt.

    Det är ju ett så kallat victimless crime, såna går ofta oupptäckte eftersom ingen är intresserad av att det kommer fram. Ungefär som när man köper sprit av langare när man är under 18.
  • Anonym (Juristen)
    Anonym (Värmland) skrev 2019-07-23 18:53:41 följande:

    Jag har märkt att väldigt många i vårat land inte vet vad pedofili är.

    Vissa tror till och med att åldergränsen för sex är 18.

    Vilket är skrämmande.

    Ot så tycker jag det är fel det som hänt.


    Vad är fel?

    Att han är i finkan?
  • Anonym (Juristen)
    pyssel skrev 2019-07-23 19:24:17 följande:
    Victimless? Du vet inte hur mkt grooming som ligger bakom och hur flickan mår. Du är knappast jurist. Det finns en mängd barnvåldtäkter och t.o.m incestfall där offret står under kraftig manipulation och beskriver något slags ömsesidig kärlek, men enligt dig skulle de brotten "sakna offer".
    Nej och det vet ju inte du heller.
  • Anonym (Juristen)
    Anonym (realist) skrev 2019-07-23 23:42:44 följande:
    Nu är han ju anmäld för sexualbrott mot barn så jag har svårt att se hur du kan se det som ett offerlöst brott?

    Att langa sprit är är även det ett brott, det finns många saker som är förbjudna till och med då de enda som drabbas är du själv.

    Har svårt att se hur någon med en uns av moral i kroppen kan anse att sexuellt utnyttja ett barn, ja en 14 årig är ett barn, skulle vara ok.
    Att vara anmäld för ett brott utan brottsoffer är ju inget bevis för att det finns ett brottsoffer. Det blir ju dumt att påstå det.

    Det finns flera saker som är förbjudna i kulturer för att de har statistiska risker eller ogillas.

    Som att köra utan körkort eller utan säkerhetsbälte. Analsex, kat, sälja ögondroppar för allergi i kiosker, homosexualitet, dricka öl när du är 17.

    Ingen drabbas av de sakerna så efter de hänt finns inga brottsoffer.
  • Anonym (Juristen)
    pyssel skrev 2019-07-24 08:11:49 följande:
    Då är vi överens om att "nej" stämmer bra här, till skillnad mot vad du tidigare skrivit. Fast att en medelålders har kontakt, romantisk sådan (sexuell, står ej), med en yngre tonåring i ett år på sociala medier innan träff är grooming.
    Till skillnad från vad jag skrivit?
  • Anonym (Juristen)
    pyssel skrev 2019-07-24 08:40:24 följande:
    Att du påstår att det är ett offerlöst brott.
    Nej
  • Anonym (Juristen)
    DenLillaSjöjungfrun skrev 2019-07-24 17:08:51 följande:
    Klart det är fel. En 14 åring är fortfarande ett barn oavsett hur mogen hon eller han är.
    Jag ville ha sex när jag var 14....
  • Anonym (Juristen)
    DenLillaSjöjungfrun skrev 2019-07-24 17:26:47 följande:
    Men en vuxen behöver inte ha sex med en 14 åring hur gärna hen än vill. Det är den vuxnes ansvar att säga nej. 
    Jag ville ha sex med vuxna när jag var 14, jag hade inte velat att de sa nej.
Svar på tråden Pedofili