• Majsan1177

    Är detta ett positivt ältest?

    Jag vet att det finns flear trådar kring detta men ändå..

    Är detta ett positivt test? Dag 19? Har tagit varje dag vid 14-16 tiden efter 3,5 till fyra timmars kissuppehåll. Det är min första gång jag testar älstickor då jag efter operation av X fått lite oregelbunden cykel. Det är inte lika starkt som det andra strecket men man ser tydlig stegring. Föregående test är lika svaga som dom två sista så dom brydde jag mig ej om att fota. Kan jag skriva in på min app nc att det blev positivt? Har ej fått tydlig temphöjning än.

  • Svar på tråden Är detta ett positivt ältest?
  • Anonym (K)

    Nej, långt ifrån skulle jag säga. Teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket för att det ska vara positivt.

  • Anonym (.)

    Även om strecket inte blir lika starkt så kan man ha haft ägglossning ändå, särskilt om testen blir svagare sen. Men däremot om temphöjningen inte har skett så tyder det ju på att ägglossningen inte varit än. man kan ju få Lh-höjning men att ägget inte lyckas släppa också.

  • Majsan1177
    Anonym (.) skrev 2019-07-28 07:07:13 följande:

    Även om strecket inte blir lika starkt så kan man ha haft ägglossning ändå, särskilt om testen blir svagare sen. Men däremot om temphöjningen inte har skett så tyder det ju på att ägglossningen inte varit än. man kan ju få Lh-höjning men att ägget inte lyckas släppa också.


    Hade temphöjning imorse så vi får se om det fortsätter. 
  • Majsan1177
    Anonym (.) skrev 2019-07-28 07:07:13 följande:

    Även om strecket inte blir lika starkt så kan man ha haft ägglossning ändå, särskilt om testen blir svagare sen. Men däremot om temphöjningen inte har skett så tyder det ju på att ägglossningen inte varit än. man kan ju få Lh-höjning men att ägget inte lyckas släppa också.


    Hade temphöjning imorse så vi får se om det fortsätter. 
  • babytjejen

    Jag tar dessa test o när dom blir starkare så tar jag ett clearblue digitalt för att bekräfta äl...just för att jag i princip aldrig får lika starka streck men smiley på clearblue...

  • Majsan1177
    babytjejen skrev 2019-07-29 09:14:15 följande:

    Jag tar dessa test o när dom blir starkare så tar jag ett clearblue digitalt för att bekräfta äl...just för att jag i princip aldrig får lika starka streck men smiley på clearblue...


    Smart! Tsck föf tips. Fick mens? Idag... Väldigt för tidigt så jag vet inte hur min cykel är ändå... Hadd lite stegring på tempen men inte så mycket som den borde... Blir galen!
  • OklartLiv

    Jag hoppar in här också - mitt ÄL-test ser ut såhär. Är det negativt? Tycker linjen är väldigt stark, men den är ju inte lika stark som kontrollstrecket... 

  • viljaa
    OklartLiv skrev 2019-08-04 18:32:17 följande:

    Jag hoppar in här också - mitt ÄL-test ser ut såhär. Är det negativt? Tycker linjen är väldigt stark, men den är ju inte lika stark som kontrollstrecket... 


    Den hade jag räknat som positiv :)
  • OklartLiv
    viljaa skrev 2019-08-04 19:48:10 följande:
    Den hade jag räknat som positiv :)
    Kan tillägga att jag druckit mycket vatten, men isf borde det ju vara utspätt och visa lågt och inte bli så starkt, tänkte jag :) Tack!
  • Omstart2019
    OklartLiv skrev 2019-08-04 18:32:17 följande:

    Jag hoppar in här också - mitt ÄL-test ser ut såhär. Är det negativt? Tycker linjen är väldigt stark, men den är ju inte lika stark som kontrollstrecket... 


    Det är inte positivt egentligen, utan det beror på testerna före och efter. Ifall man kan se att detta testet är en stegring och det är svagare efter, så kan det nog räknas som positivt skulle jag säga. Men det kan ju också bli ännu starkare imorgon, eftersom teststrecket egentligen ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket.
    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Majsan1177

    Nu i efterhand var inte mitt positivt... eller så släpptes inget ägg. Jag fick ju stegring på dag 19. Dag 26 fick jag mens? Brukar få typ dag 33. Blev väldigt chockad. Tempen låg över strecket men inte mer än så. Blir galen på hur kroppen beter sig.

Svar på tråden Är detta ett positivt ältest?