Tack!
Ja, jag har sånt men är i många olika verksamheter så det blev kortslutning och var bråttom och alla har semester. Men känns tryggt med era ord. Tack igen!
Anonym (Ada) skrev 2019-07-28 19:30:16 följande:
Ta det lugnt, du kommer inte få sparken. Sånt här brukar gå att rätta till relativt enkelt. Jag jobbar själv i offentlig sektor och alla riktlinjer kan skrämma en men allt går att lösa.
Jag hade gjort följande saker:
Om du inte fått fakturan så maila företaget om referensnumret/personen, har du tur lägger dom bara till det på fakturan innan dom skickar iväg den.
Om den gått iväg och kanske t.om. kommit till dig/din arbetsplats: Hör av dig till den ekonomiansvarige på din avdelning och säg bara att det saknas referens på faktura X från företag X och så säger du vad referensen är så brukar dom fixa det.
Och vill du ha ett till tips: Gör ett dokument med alla siffror och dylikt som ska stå med på fakturor. Jag har ett sånt och det är supersmidigt, där står allt; organisationsnummer, fakturaadress, referens osv. Då vet jag att när jag handlar något så ska allt det med, så kör jag bara copy paste.