Anonym (Örjan) skrev 2019-07-31 13:01:26 följande:
Jag respekterar till fullo att du känner som du gör där har vi absolut inga problem men jag tycker också att det kan vara klädsamt att respektera andras sätt att känna och reagera där blir det för mig ett problem när du i inlägg efter inlägg med det som tyvärr nog ofta uppfattas som en åsnas envishet repiterar din ståndpunkt som redan för hundra inlägg sedan var glasklar för alla som är läskunniga. Har personligen väldigt svårt för personer inte respekterar att mitt liv och mina beslut och känslor inte behöver vara samma som deras känslor och synsätt. Tyvärr blir också dina inlägg väldigt ofta rätt kontraproduktiva då ditt eviga malande lätt vänder sympatierna till den otrogna. Kommer aldrig att försvara en otrogen men vet av egen erfarenhet att det nästan alltid finns någon form av förklaring. Mycket få människor genuint elaka utan det handlar ofta om felval i situationer som man i den bästa världar kunde ha hanterat bättre och snyggare. Vi lever dock i en värd med mänskliga fel och brister och vi gör alla dummheter mot dom man egentligen älskar. För egen del har jag för länge sedan förlåtit mitt ex och också sett min egen del i det som hände. Det jag fortfarande har svårt att förlika mig med är insikten om hur jag var under våra tuffaste år. Det är inte kul att veta med sig att man spottat på och sagt extremt kränkande saker till en person som man älskade. Lika illa är det att veta med sig att man medvetet förstört arvegods som hade ett stor känslomässigt värde för henne. Självklart är alla ansvariga för sina handlingar där är vi helt överens men som sagt det finns ofta någon form av förklaring till varför folk gör som dom gör.
Jag respekterar absolut att andra inte delar mina åsikter eller att andra inte lever som jag.
Men jag tycker inte att det är att respektera varken mig eller TS när man börjar diskutera mig som person och inte trådens ämne.
Därför ber jag dig nu,snällt,att sluta med dina påhopp mot mig.
Det räcker med att två redan har påpekat vilken usel debattör jag är.
Jag vet att jag inte har så lätt att uttrycka mig i skrift. Och kanske har jag inte läst alla kommentarer i tråden innan jag kommenterar.
Men är det en väldigt lång tråd så orkar man kanske inte plöja sig igenom alla kommentarer,med risk för att man upprepar det någon annan redan har skrivit.
Jag upplever mig dock inte vara den enda som är emot otrohet. Inte heller verkar jag vara den enda som ser att den otrogne ofta försvaras medan den som avslöjar någons otrohet får ta en massa skit. Även den som blir bedragen kan bli skuldbelagd. Utan hjälp av mina kommentarer.
Så jag förstår inte varför det är just jag som ska hoppas på och idiotförklaras.
En annan sak jag reagerar på är att jag såg dig svara en annan person om att du inte vill att någon uttalar sig om din och ditt ex relation.
Då borde du kanske leva som du lär och inte heller själv uttala dig om andras relationer. Min och mitt ex relation t ex.
För den vet du absolut ingenting om.
Så nu ber jag dig vänligt men bestämt att hålla dig till ämnet eller så avslutar jag diskussionen med dig här och nu.
För det här börjar kännas otrevligt.