• Anonym (Anonym)

Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?

Jag står i valet och kvalet om jag ska kontakta frun till männen jag träffar.

Vi har träffats via nätet och han bor i en annan del av landet. Vi ses några gånger i månaden i och med att han i sitt arbete reser en hel del utomlands och flyger då från Arlanda. Han kan då sägs till sin fru att han åker dagen innan och bor på hotell i Stockholm så han kan ta första morgonflyget. Nu har han hittat på arbetsresor och medan frun tror att han är utomlands så bor han hos mig. Han har varit gift i många år och har 3 myndiga barn. Jag har börjat tycka synd om hustrun. Jag är singel men ser ingen framtid med honom eftersom jag inte är kär i honom utan ser honom som någon jag kan dejta tills jag träffar den rätte. Vi trivs väldigt bra ihop och har väldigt roligt ihop. Vi pratar väldigt mycket om djupa saker. Men jag har extremt dåligt samvete över hans fru. Jag vill inte att han ska skilja sig för jag vill inte ha honom

Min tanke med att berätta för frun är att ge henne en chans att jobba på sitt äktenskap med honom och det är svårt om hon inte vet om att han är otrogen. Han har ett sådant behov av att bli lyssnad på och stort behov av närhet.

• Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (C++) skrev 2019-08-01 08:08:22 följande:

Men frun vill ju veta vilka han varit otrogen med? Bara för att du inte vill veta behöver inte frun tänka och känna likadant som du. Nu har hon ju uttryckligen frågat om namnen, då kan man ju dra slutsatsen att hon faktiskt vill veta det till skillnad från dig.

Är så less på alla här som skyller på att molly50 enbart utgår från sina egna tankar och känslor när de själva gör precis samma sak. Nu har frun fått reda på otroheten av TS, och då kan man ta för givet att det hon frågar TS om är sådant hon vill veta.

Ja stackars lilla Molly. Har man så svårt att köpa att alla inte kommer att stryka medhårs utan har andra uppfattningar bör man kanske hålla en lite lägre profil om man är så lättkränkt när man får lite mothugg.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (C++) skrev 2019-08-01 08:08:22 följande:

Men frun vill ju veta vilka han varit otrogen med? Bara för att du inte vill veta behöver inte frun tänka och känna likadant som du. Nu har hon ju uttryckligen frågat om namnen, då kan man ju dra slutsatsen att hon faktiskt vill veta det till skillnad från dig.

Är så less på alla här som skyller på att molly50 enbart utgår från sina egna tankar och känslor när de själva gör precis samma sak. Nu har frun fått reda på otroheten av TS, och då kan man ta för givet att det hon frågar TS om är sådant hon vill veta.

Ja stackars lilla Molly. Har man så svårt att köpa att alla inte kommer att stryka medhårs utan har andra uppfattningar bör man kanske hålla en lite lägre profil om man är så lättkränkt när man får lite mothugg.
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 22:08:23 följande:

Frun ringde mins föräldrar idag och sa att hon var så orolig för hur jag lever i Stockholm

Nu har hon fått mina föräldrar oroliga. Jag hade ju berättat för frun att jag träffade hennes man på Tinder. Så nu tror mina föräldrar att jag bara ligger runt med gifta M

Män på Tinder.

Det låter som att hon försöker ställa till det för dig. Jag kan visserligen förstå att hon är arg och ledsen. Det är inte ok att ligga med andras män.
    Men jag kan inte låta bli att undra om hon beter sig på samma sätt mot sin man?
    Om det är någon hon ska vara arg på så är det väl honom.
    Det är han som har förstört det för dem.
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 22:11:12 följande:

Mannen skickade några sms om att han ska resa till London om 2 veckor och undrade om jag ville ses när han åker till Arlanda

Han beter sig som om inget hänt

Du får väl blocka hans nr om han inte ger sig. Och tala om bestämt att du inte vill ha mer med honom att göra.
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 22:15:24 följande:
    Nej jag har inte varit i hennes sits. Jag träffade mitt livs kärlek när jag var 17 år och för två år sedan så delade vi på oss för att vi vuxit ifrån varandra. Men vi är väldigt goda vänner. Efter separationen så har jag dejtat en hel del. Kanske tar igen lite från ungdomstiden. Känner att jag vill ha kravlöshet och känna mig fri och ha kul.
    Men då hoppas jag att du kommer att ha kul med singelmän i fortsättningen.
    Du har kanske lärt dig av läxan nu.
  • Anonym (Q54)

Alltså hur kunde frun få tag i dina föräldrar? Extremt ovanligt efternamn eller känner hon till dig som barn till bekanta? Vad skulle hon säga till dem ens? Galet!

• Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2019-08-01 11:04:59 följande:

Men då hoppas jag att du kommer att ha kul med singelmän i fortsättningen.

Du har kanske lärt dig av läxan nu.

Det rådet vill jag inte rekommendera TS att följa. Skall man ha en KK så välj för tusan en gift man det brukar normalt sett ge mindre strul men att TS har en läxa att lär är klart. Sköt det hela snyggare nästa gång det vinner alla på.

Till Molly vill jag bara säga att här vi ännu en diskussion som vi aldrig kommer att enas kring.

Vi har helt klart väldigt olika syn på kärlek, sex och relationer samt etik och moral runt detta för att kunna hitta en gemensam värdegrund.

Hoppas att vi kan enas om att vi är olika och tycker olika i denna fråga utan att det skall behöva spåra ur.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2019-08-01 11:21:16 följande:
    Det rådet vill jag inte rekommendera TS att följa. Skall man ha en KK så välj för tusan en gift man det brukar normalt sett ge mindre strul men att TS har en läxa att lär är klart. Sköt det hela snyggare nästa gång det vinner alla på.

Till Molly vill jag bara säga att här vi ännu en diskussion som vi aldrig kommer att enas kring.

Vi har helt klart väldigt olika syn på kärlek, sex och relationer samt etik och moral runt detta för att kunna hitta en gemensam värdegrund.

Hoppas att vi kan enas om att vi är olika och tycker olika i denna fråga utan att det skall behöva spåra ur.
    TS fall har bevisligen inte gett mindre strul. Så det tycker jag inte är någon vidare bra ursäkt.

Men,jag tycker vi enas om att vara oeniga i den här frågan. Jag respekterar att du tycker som du gör och hoppas att du gör detsamma.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2019-08-01 11:50:14 följande:

TS fall har bevisligen inte gett mindre strul. Så det tycker jag inte är någon vidare bra ursäkt.

Men,jag tycker vi enas om att vara oeniga i den här frågan. Jag respekterar att du tycker som du gör och hoppas att du gör detsamma.

Har haft min andel av strul med KK så jag står fast vid att en gift man ger mindre strul om man inte gör som TS och själv skapar strulet

Men som sagt jag respekterar att du tycker det du tycker om älskarinnor och älskare och deras ansvar mot tredje part i en KK relation så där har vi inget problem.
  • molly50
    Anonym (BBW) skrev 2019-08-01 11:57:17 följande:
    Har haft min andel av strul med KK så jag står fast vid att en gift man ger mindre strul om man inte gör som TS och själv skapar strulet

Men som sagt jag respekterar att du tycker det du tycker om älskarinnor och älskare och deras ansvar mot tredje part i en KK relation så där har vi inget problem.
    Nåja,hon har ju knappast varit ensam om att skapa strulet. Oavsett om den ena parten är upptagen eller ej så är man ju två om det.
    Och han är ju minst lika skyldig till att det blev som det blev som den som gjorde valet att vara otrogen från första början.

Det låter bra.  Jag tycker,som sagt,detsamma när det gäller dina åsikter.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2019-08-01 12:10:31 följande:

Nåja,hon har ju knappast varit ensam om att skapa strulet. Oavsett om den ena parten är upptagen eller ej så är man ju två om det.

Och han är ju minst lika skyldig till att det blev som det blev som den som gjorde valet att vara otrogen från första början.

Det låter bra.  Jag tycker,som sagt,detsamma när det gäller dina åsikter.

Snälla Molly var vi inte nyss eniga om att vi aldrig kommer att bli eniga om vem som ståt för strul och hur skuldfördelning är i detta dram, jag ber dig nu vänligt men mycket bestämt att inte dra upp det på nytt i diskussioner med mig.
Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?