• Anonym (Anonym)

Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?

Jag står i valet och kvalet om jag ska kontakta frun till männen jag träffar.

Vi har träffats via nätet och han bor i en annan del av landet. Vi ses några gånger i månaden i och med att han i sitt arbete reser en hel del utomlands och flyger då från Arlanda. Han kan då sägs till sin fru att han åker dagen innan och bor på hotell i Stockholm så han kan ta första morgonflyget. Nu har han hittat på arbetsresor och medan frun tror att han är utomlands så bor han hos mig. Han har varit gift i många år och har 3 myndiga barn. Jag har börjat tycka synd om hustrun. Jag är singel men ser ingen framtid med honom eftersom jag inte är kär i honom utan ser honom som någon jag kan dejta tills jag träffar den rätte. Vi trivs väldigt bra ihop och har väldigt roligt ihop. Vi pratar väldigt mycket om djupa saker. Men jag har extremt dåligt samvete över hans fru. Jag vill inte att han ska skilja sig för jag vill inte ha honom

Min tanke med att berätta för frun är att ge henne en chans att jobba på sitt äktenskap med honom och det är svårt om hon inte vet om att han är otrogen. Han har ett sådant behov av att bli lyssnad på och stort behov av närhet.

• Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?
  • Anonym (Sofie)

Kan inte ni som tjafsar om något som inte ens är trådens ämne bara sluta? Snälla? Flera, flera sidor har fyllts upp med ert gnabb, så snälla, starta en egen tråd om ni prompt måste hålla på?

• molly50
    Anonym (Örjan) skrev 2019-07-31 18:06:21 följande:
    Då tycker jag att vi här och nu enas om att vi aldrig kommer att enas i sakfrågan och att vi båda är känsliga för hur man bemöter varandra när man inte kan enas.
    Det har jag konstaterat för längesen.
    Och jag hoppas vi kan avsluta den här diskussionen nu så att tråden får återgå till det den handlar om.
  • molly50
    Anonym (Sofie) skrev 2019-07-31 19:24:06 följande:

Kan inte ni som tjafsar om något som inte ens är trådens ämne bara sluta? Snälla? Flera, flera sidor har fyllts upp med ert gnabb, så snälla, starta en egen tråd om ni prompt måste hålla på?

Jag ber både dig,TS och andra som upplevt det som otrevligt om ursäkt för att ha kapat tråden med detta tjafs.
    Jag kände bara ett behov av att försvara mig från påhoppen.
    Men jag kommer i fortsättningen att hålla mig till trådens ämne.
  • Anonym (Anonym)

Frun ringde mins föräldrar idag och sa att hon var så orolig för hur jag lever i Stockholm

Nu har hon fått mina föräldrar oroliga. Jag hade ju berättat för frun att jag träffade hennes man på Tinder. Så nu tror mina föräldrar att jag bara ligger runt med gifta M

Män på Tinder.

• Anonym (Anonym)

Mannen skickade några sms om att han ska resa till London om 2 veckor och undrade om jag ville ses när han åker till Arlanda

Han beter sig som om inget hänt

• Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 22:08:23 följande:

Frun ringde mins föräldrar idag och sa att hon var så orolig för hur jag lever i Stockholm

Nu har hon fått mina föräldrar oroliga. Jag hade ju berättat för frun att jag träffade hennes man på Tinder. Så nu tror mina föräldrar att jag bara ligger runt med gifta M

Män på Tinder.

Men orka. Jag känner hur jag sitter o rullar med ögonen rent mentalt, snacka om mossigt av henne! Vad sa du till dina föräldrar? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-07-31 17:19:31 följande:

Du har aldrig varit i hennes sits, eller hur? En person som blivit bedragen vill ofta veta varenda liten detalj, det ger mer sinnesfrid att veta att ok, det här är det jag behöver hantera, det kommer inga fler obehagliga överraskningar osv. Ge henne så mycket som möjligt, har man sagt A osv... Den som är gift kan du ju bara ge förnamn på och att hon är gift och lite andra luddiga detaljer, säg att du inte vet så mycket. Den andra kanske du kan säga nåt mer om. T ex lär hon ju vilja veta när och hur länge det pågick. Du är den enda källan till information hon har just nu och det driver henne nog till vansinne att inte få reda på saker. Det är lika bra att låta henne veta så mycket som möjligt så hon kan börja hantera det mentalt.

Nej jag har inte varit i hennes sits. Jag träffade mitt livs kärlek när jag var 17 år och för två år sedan så delade vi på oss för att vi vuxit ifrån varandra. Men vi är väldigt goda vänner. Efter separationen så har jag dejtat en hel del. Kanske tar igen lite från ungdomstiden. Känner att jag vill ha kravlöshet och känna mig fri och ha kul.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2019-07-31 22:14:52 följande:

Men orka. Jag känner hur jag sitter o rullar med ögonen rent mentalt, snacka om mossigt av henne! Vad sa du till dina föräldrar? 

Jag sa som det var att jag varit dum och dejtat en gift man och att de ska blocka hennes nummer.
  • Anonym (eh?)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-31 22:08:23 följande:

Män på Tinder.

Hur lyckades hon få tag på dina föräldrars namn och telefonnummer?

Inte för att jag har något med det att göra men är det stor åldersskillnad mellan dig och den gifta mannen? Med tanke på att frun ringde dina föräldrar d.v.s.
Svar på tråden Ska jag som älskarinna berätta för frun att hennes man är otrogen?