• Anonym (Y)

    Överanalyserar alla mina dejter!

    Anonym (h) skrev 2019-08-14 22:45:32 följande:

    Jag tror att du fokuserar på fel saker. Jag tror inte att du kommer att må bra av att vänta några timmar, inte skriva först eller vilken taktik du än väljer. Han kommer att uppta dina tankar och få dig att må dåligt. Jag tror inte heller att det kommer att göra honom mer intresserad, inte i längden i alla fall. Du skriver i din start att du har ett mönster att det blir såhär, jag tror att du på ett eller annat sätt måste bryta det mönstret.

    Vad han är ute efter har jag ingen aning om. Kanske vet han inte själv. Men han verkar inte direkt himlastormande galen i dig. Själv hade jag brutit. Har testat att tråna efter män. Länge. Det brukar visa sig rätt snabbt varthän det barkar. Och det är bara slöseri med tid. Men igen, tänk över dina mönster. Att någon du träffat två gånger kan få dig att må såhär. Att du vill stressa fram saker. Jag tror att du saboterar dina egna chanser.


    Jag avvakta med att skriva o tänkte låta honom hörs av sig om han ville. Då får jag runt kl 11 bara ett meddelande: dags för läkaren!

    Jag får inte kläm på han alls. Om han tex försökte fasa ut mig borde han ju absolut inte blrja med attt ta kontakt med mig, o speciellt inte om sådana saker som egebtligen bara skrivs för att få igång en konversion...0
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 13:44:11 följande:

    Du kanske hunnit svara redan? Tycker du ska träffa den andra killen om du VERKLIGEN känner för att träffa honom. Vet du om han är seriös den andra killen?


    Han påstår att han vilket seriöst. Vi dejtade i höstas med när han plötsligt bara gick upp i rök för att höra av sig ett halvår senare o vilja ses igen.. men jag har tvekat på honom då han aldrig skriver eller vill skriva mer än när han vill ses vilket fått mig stt tveka på honom. Han skickar snap kanske varje dag men visar inte slls intresse på att vilja ha en konversion.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-15 13:44:11 följande:

    Du kanske hunnit svara redan? Tycker du ska träffa den andra killen om du VERKLIGEN känner för att träffa honom. Vet du om han är seriös den andra killen?


    Jag tänkte testa honom. Skrev att det går bra men att det inte blir något sex idag. Varav han svarade: inte det? Har det hänt något??

    Då ja va ska man säga om honom??

    Okej att man kan ifrågasätta då vi brukar ha sex, men då skriver man kanske: ingen fara kommer öndå! Men varför om jag får fråga?
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-15 22:09:06 följande:

    Bara för att han tidigare sagt att du kan glömma honom om du träffar någon annan, betyder ju inte att han inte träffar någon annan. Du säger ju själv att du söker seriöst till honom, men ändå har du kontakt med en annan (som du dessutom legat med). Folk säger så mycket, särskilt från början. Tror du ska ta det han säger med en STOR nypa salt. Som sagt, många har flera på gång samtidigt, och det har ju även du. Så investera inte för mycket känslor innan ni verkligen är exklusiva. Och kanske vänta lite innan du hoppar i säng just eftersom du blir så känslomässigt investerad.


    Jag tänker la mer att innan man setts kan man inte begära så mycket. Men när jag hade träffat denna kille o kände det var rätt så valde jag att inte träffa den andra killen mer. Däremot genom det han sa om att jag ska ge honom några veckor fick mig helt att ändra uppfattningen o att det inte alls känns så seriöst så jag känner nu att skulle möjligheten komma att träffa någon annan skulle jag gjort det för tänder ju inte sitta o vänta på honom i veckor eller vad hab tänker..

    Jag har svårt stt tro han skulle träffa någon annan då vi skrivit med varandra exakt hela tiden o jag alltid vetat vad han gjort. Men att han skrivit med någon är ju möjligt.

    Jag valde som sagt att inte skriva något till honom igår vilket han förmodligen tyckte var märkligt då jag brukar skriva till honom. Iaf så fick jag en snap senare pp kvällen där han skickade en bild på sig o skrev: läggdags!

    Men jag överreagerar väl ändå inte av hans svar som han gav? OM han skulle fråga tex, det är väl inte konstigt man drar sig undan o kan tom säga att jag tappade otroligt mycket intresse av det svaret han gav mig.
  • Anonym (Y)
    Anonym (killar som slösar din dyrbara tid) skrev 2019-08-16 08:58:26 följande:

    Och en annan ska. Inget är så tydligt som en INTRESSERAD man:) DU VET DIREKT!!! Killar hör ALLTID av sig om de fastnat för nån!!

    Kan också nämna att alla jag haft långa förhållanden med har känts så självklara och bra från början. Inga spel och oklarheter, bara RÄTT:P


    Det du skriver är väldigt bra o jag tror absolut jag ska fokusera på annat! Men till skillnad från alla andrs killar jag träffat har han här varit motsatsen. Han har varit precis som en kille jag behöver för att slippa få ångest o grejer. Han visar otroligt mycket intresse för mig. Jag har inte hunnit höra av mig innan han har gjort det, han har verkligen visat att han vill prata med mig. Vad jag märkt nu är att det är när han jobbar som han svarar segt. Men på kvällarna när han är hemma svarar ha direkt. Jag har liksom aldrig kännt mig osäker eller behövt köra några spel utan har kunnat höra av mig öven o veta att nästa gång skriver han.

    Både på och efter våra dejter har han visat intresse och hört av sig efteråt o velat snacka. Det önda jag blev osäker på var efter vår andra dejt. Men som sagt hörde han av sig till mig men så gav han ju mig det där svaret när jag frpgade om han ville träffa mig igen.

    Du pratar om att våga ge tomrum vilket är något jag aldrig gjort tidigare. Tex har jag blivit osäker på en kille har jag börjat skriva mer o mer trots att han aldrig hör av sig. Men det är precis så jag gjort i detta fallet. Tex har jag helt slutat skriva till honom, vilket har lett att han skriver till mig. Något han visserligen alltid gjort men jag TRO verkligen att han märker atg jag beter mig annorlunda. Tex har jag kunnat höra av mig under dagen vilket jag inte gjort nu vilket lett till att han skriver något egentligen meningslöst till mig enbart för att söka kontakt. Tex så skrev han : dags för besiktning nu! Detta enligt mig tyder bara på att han söker kontakt med mig? Rätta mig om jag har fel? Förrut har det aldrig gått mer än kanske 3 timmar innan vi hörts igen, men igår tex lät jag bli att höra av mig o efter 5 timmar skriver han: dags för sängen!

    Så det könns ju liksom inte som att han försöker fasa ut mig på ett snyggt sätt för då skulle han väl aldrig hört av sig såhär mer än nödvändigt?

    Tycker du jag gör rätt i att ta avstånd? Dvs skuta höra av mig o visa att jag ör ganska då obrydd men öndå svara när han hör av sig?

    Det måste väl ändå få honom att undra o jag visar att han inte är allt utan jag klarar mig själv?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Förlåt men) skrev 2019-08-16 11:33:22 följande:

    Förlåt men killar som är intresserade visar det och vill ses! Gå vidare, han vill inte ha dig.


    Nä jg håller helt med dig.. men va får han ut av att dagligen höra av sig då o skicka godnatt sms o liknande?
  • Anonym (Y)
    Anonym (killar som slösar din dyrbara tid) skrev 2019-08-16 13:27:12 följande:

    Tack:P  Jag tror att det finns en stor risk att bli klängig och kväva någon genom ert sätt att vara med så tät kontakt som du beskriver, och att du alltid haft och vill ha det.

    Våga släpp in spänning och känn efter mellan varven. Min erfarenhet av den typen av täta kontakt är att spänningen helt försvinner och man hamnar i nåt tråkigt vardagstugg som inte gör något bra för romansen och mpnga killar ör extremt dåliga på den typen av umgänge och kommunikation. De har ju helt andra sätt att umgås än vi tjejer och har mycket stunder där de bara är tysta eller gör grejor tillsammans. Få killar kan konsten att konversera och vara intressanta på det sättet.

    Jag tror han behöver dig lite också men jag tror inte han är lika intresserad av att ha dig som flickvän som du är av honom. Hade också blivit väldigt konfunderad och förolämpad av ett sånt uttalande som han hade efter er sista dejt.

    Jag hade gått vidare och dumpat eller verkligen ställt killen till svars och förklarat hur jag upplevt det. Tycker du ska ta ett samtal med honom och säga vad du vill ha och behöver snarare än att fråga honom. Säg att du tyckte kommentaren var konstig och be honom utveckla. Säg att du inte tror att ni är på väg åt samma håll. Att du vill träffas och ta det vidare annars släppa detta.

    Föreslå en tid att ses och om han inte kan eller föreslår ett nytt, droppa honom och respektera dig själv. Du vill ha en mer engagerad kille och ska vara tydlig med det. Hoppas du får ett bra svar och att han vill samma som du, för kanske är han bara lika osäker och feg och vill att du ska uttala dina känslor och få honom att våga? Men man vet aldrig med killar...det kan lätt bli att man visar för mycket och skrämmer bort dem. Så sätt dig själv främst och var sen konsekvent och följ dina principer.


    Jag har väldigt svårt att tro att han skulle tycka jag blev för klängig då han tex skrivit rakt ut: vad tyst du ör idag, en gång när jag slutade svara honom. Har jag tex inte svarat för det inte finns något att svara på har det kunnat gå 30 min i han skrivit: jag är uttråkad.. så i detta fall är det HAN som skulle ha varit för klängig.

    Det jag märkte på vår sista dejt jämfört med första var att det köndes som han inte riktigt vågade ha närkontakt. Tex satte sig i en annan soffa men för att vid tillfälle ?råka? Hanna jämte mig o då börja små mysa med mig. Samma att han inte riktigt vågade ta för sig när vi skulle sova men under natten när han trodde jag sov då började han hålla om mig. Men hans sätt att svara mig gjorde mig väldigt arg o tycker det var jätte respektlöst av honom.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-16 15:17:47 följande:

    Fastnade för "jag är uttråkad" finns tyvärr många killar som dels gillar bekräftelse och ser att skriva med någon för att de har "tråkigt" men inte är sådär jätte intresserade när de väl ställs mot väggen tyvärr.

    Skriva till han (igen) vad du söker och be han höra av sig när han vet när han kan ses för en dejt!

    Sen en kille som är riktigt intresserad han vill ses oavsett hur allt ser ut runt omkring.

    Skrev till min dejt nu vid lunch och frågade hur det gick på jobbet. Dock ingen svar än men ska nog skriva till honom och fråga om han vill ses igen.


    Nu fick jag en selfie på honom som han bara skickade till mig.

    Fått något svar än?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-21 12:49:57 följande:

    TS: Hur går det för dig?


    Vi har fortsatt prata som vanligt dvs allt möjligt. Härom dagen hade jag bestämt mig för att inte skriva hur lång tid det än gick, men senare på kvällen skrev han o frågade hur min dag hade varit o började berätta om sitt jobb mm. Skriver jag god natt på kvällen när han tex RedsN lagt sig läser han det på morgonen o skriver god morgon o frågar hur jag sovit. Så prata vill han absolut. Däremot inte bestämt något nytt. Jag ger det ett tag till så får vi se. Hur går det för dig?
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-23 00:01:31 följande:

    TS: hur känns det då? Känner du dig lugn eller känns det jobbigt?


    Jag känner mig fakriskt lugn skulle jag säga. Det känns lite mer som att jag släppt det o att det får bli sonder blir. Dels för jag känner mig starkare än jag brukar göra, dvs mer respekt för mig själv o kontroll då jag inte skriver till honom hela tiden o känner att även om han inte skulle skriva till mig kommer jag inte känna ett behov av att skriva till honom. Men han hör ju som sagt av sig varje dag så han vill ju ha kontakt vilket gör art jag inte känner mig jobbig på några sätt.

    Jag hörde en väldigt intressant sak på radion härom dagen där de pratade med en relationsexpert. Oxh det handlade just om att må dåligt när man dejtar o det var väldigr vanligt. De pratade om att få ångest när man inte har kontakt med varandra. Hon sa att det är viktigt att tänka på att trots man inte har kontakt exakt hela tiden betyder det inte att man är ute ur personens minne. O det är ju lite så jag kännt, att såfort vi inte haft kontakt på någon timme har jag känt att han säkert glömt o inte bryr sig, men hon sa att det är viktigt att tänka att så är det inte alls.

    O jag känner ju lite att jag finns ju trots allt i hans medvetande. Tex att han hör av sig o skriver godmorgon eller liknande. Det betyder ju att han tänker på mig.
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-25 19:23:48 följande:

    Blev det nån dejt i helgen?


    Jag har varit bortrest hela helgen, men han har heller inte föreslagit någon ny dejt. Utifrån snapchat ser jag att han pratar väldigt myclet med någon. Han skriver dock till mig varje dag. Vet Dock inte om det är en tjej eller kille. Nu är det 2 veckor sedan vi sågs senast. På ett sätt könns det som vi glider ifrån varandra trots vi skriver. Funderar på att sluta skriva till honom...
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-27 13:45:20 följande:

    Bra att du varit bortrest och gjort annat ändå. Två veckor är ju inte jättelång tid, men kan förstå hur du menar. Pratar du med andra nu eller bara honom?


    Nä jag pratar med andra, eller har precis börjat göra det. La tom upp en ny bild på tinder men kanske var dumt?

    Nä jag vet inte. Borde jag fortsätta skriva eller inte?
  • Anonym (Y)
    Anonym (h) skrev 2019-08-27 15:28:08 följande:

    Tycker det är bra att du lagt upp ny bild på Tinder och pratar med andra. Om du tycker att det ger dig något kan du väl fortsätta att prata, men ha i bakhuvudet att det nog inte blir nåt mellan er. Var någon skrivit om det tidigare och tycker att det är bra råd. Jag har också lätt att fara i iväg och tankar och förhoppningar. Ja prata och se om han tar upp en dejt igen, men att hoppas inte för mycket eller lägg får stor vikt vid det.


    Men så blir det väl som alla andra gånger att såfort man slutat visa intresse o faktiskt kommit över dom börjar de höra av sig till en...
  • Anonym (Y)
    Anonym (Anna H) skrev 2019-08-29 14:44:25 följande:

    Jo brukar kunna vara så?.


    Har du hört något mer från din dejt sen ni pratade sist?
  • Anonym (Y)
    elin1989 skrev 2019-08-31 12:07:43 följande:

    Jag tycker att du ska fråga honom om han vill ses eller inte och säga att du inte är så intresserad av att bara prata på snapchat. Och sen om han inte är intresserad eller svarar undvikande, då tycker jag att du ska sluta svara. Antagligen kommer det då att rinna ut i sanden. Sen om han frågade varför du är så tyst är det ju bara att säga att du som sagt inte tycker det är någon poäng med att prata varje dag om han inte är intresserad av att ses. Jag har gjort liknande flera gånger.


    Ja asså det är ju något sådant jag får göra. O jag känner redan att jag typ börjar tappa intresset av honom.. som det ser ut nu så har jag backat från honom. Jag skriver inte till honom längre utan låter han skriva vilket sker varje dag. Skulle väl kunna avvakta lite till men tänker öndå backa o på så sätt visa att jag tröttnat på att bara skriva.

    Jag hoppas ju iaf att han ska inse att jag inte är som innan. Men som sagt skriver han verkligen dagligen till mig. Igår frågade han vad jag hade för planer på kvällen, vet inte va han tänkte eller om han bara ville fråga för o va trevlig..

    Men jag fattar inte va det är han vill komma fram med. Hade han tex bara sökt bekräftelse kan jag knte förstå varför man skriver varje dag. Då hade han ju tex kunnat skriva då o då. O träffar nån annan tror jag inte han gör då jag oftast vet a han gör då vi skriver nästan hela tiden med varandra..
Svar på tråden Överanalyserar alla mina dejter!