Inlägg från: erikaABC |Visa alla inlägg
  • erikaABC

    Har du fått något anonymt brev?

    Har du fått något anonymt brev?
    Vad stod det i brevet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fått något anonymt brev?
  • erikaABC
    Anonym (-) skrev 2019-07-30 19:18:42 följande:

    God Jul, stod det. Ingen avsändare.


    ok, men det var  i alla fall inte läskigt.
  • erikaABC
    Anonym (Kul liv) skrev 2019-07-30 19:52:50 följande:

    Kallelse från landstinget för klamydiatest.


    men det hade ju en avsändare?
  • erikaABC
    Giftskåneman skrev 2019-07-31 09:46:45 följande:
    Men då är det inte annonymt
    Nej
    Kanske hen inte förstod vem som hade anmält henne till testet
  • erikaABC
    Anonym (-) skrev 2019-07-31 22:45:59 följande:
    Nej? Skulle det vara det?

    Men om det stått "jultomten kommer och tar dig" kanske man inte tyckt det var ´kul?
  • erikaABC
    Pentra skrev 2019-08-01 00:45:17 följande:

    Ett grattis-kort från en hemlig beundrare. ... /Pentra


    Det skulle jag också vilja ha.
    Du lyckades inte lista ut vem det var?
  • erikaABC
    Pentra skrev 2019-08-01 01:05:25 följande:

    Jag hade/har mina aningar, men jag frågade aldrig rakt ut, eftersom det inte var någon som jag var intresserad av ifall jag gissat rätt. ... /Pentra
    ok, nej då var det ingen ide
  • erikaABC
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-01 13:38:32 följande:

    Ja tyvärr. Från en man som visade sej kartlagt mej och mina barn under mer än ett halvårs tid. Han hade stått utanför mitt jobb när jag slutade, tydligen varje dag. Kört förbi mitt hus flera gånger varje natt. I bland stannat och satt sej utanför mitt sovrumsfönster för att vara nära, suttit i mina trädgårdsmöbler och kikat in genom fönstren så han visste exakt hur det såg ut. Befunnit sej utanför barnens skola och studerat mina barn. Han visste deras tider exakt, vilka dom lekte med och vilken väg dom gick hem. Vilka som besökte mej och vid vilken tidpunkt hade han också koll på och var jag gjorde. Det var ett långt brev på 5 A4 sidor....

    Brevet skrev för att han ville ta det ett steg längre och träffa mej, Skrattade först och tänkte att det var en idiot. Blev sen övertalad att lämna det till polisen. Efter det skrattade jag inte lika mycket. Polisen identifierade mannen. Han var tidigare dömd för att ha förföljt och trakasserat och misshandlat en annan kvinna som han fattade tycke för. Exakt vad han utsatte henne för vet jag inte men han satt inne ett par år. Han blev dömd för det han gjorde mot mej också. Inget fängelsestraff för han hade inte gjort något olagligt egentligen, men med tanke på hans tidigare brott fick han besöksförbud. Jag blev utrustad med direktlarm på armen till polisen som jag inte fick ta av mej. Polisen cirkulerade också nattetid förbi mitt hus flera gånger per natt och befann sej ofta utanför mitt jobb när jag slutade. Det var en rätt hemsk tid ????


    Det var otäckt.
    Men om han blev dömd hade han ju gjort något olagligt.
  • erikaABC
    Anonym (lådan) skrev 2019-08-01 13:41:53 följande:

    "Jag vet vart din brevlåda bor"

    Ingen aning om det var ett skämt eller hot men tyckte det var roligt.


    Ok, misstänkte du vem det var?
  • erikaABC
    Anonym (Mia) skrev 2019-08-01 13:42:26 följande:
    Jag skickar tydligen ofta julkort anonymt. Har hänt flera år att jag glömt skriva vem det är i från. Blir dock alltid avslöjad för det är bild på mej och barnen på kortet.
    Kul!
  • erikaABC
    Meriall skrev 2019-08-01 23:04:36 följande:

    Har fått en blombukett med anonymt flirtigt grattis en gång, fick veta sedan att det var från en person jag kände över internet och varit lite flirtig med. Men tyckte mest det var gulligt då. 


    En annan gång har jag fått "du vet från vem". Det visste jag inte men visade sig att blommorna var från mamma : P


    Jag har aldrig fått blommor anonymt. Vad gulligt.
Svar på tråden Har du fått något anonymt brev?