• Anonym (Liljekonvalj)

Hur gör du för att dofta gott?

Hur gör man för att dofta lika gott som en sommaräng? Solig

Att tvätta sig med en väldoftande duschcreme varje dag, tvätta håret och använda deo och nytvättade kläder är ju självklart men sen då? Att bara dränka sig i parfym är inget alternativ och brukar ju snarare ge en tvärtomeffekt när folk gör så.

Hur doftar man gott, lagom och så där att någon som kommer riktigt nära tycker att man doftar underbart? Vad är hemligheten?

• Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?
  • AniieeHär

Ha doftpåsar i garderoben så luktar kläderna faktiskt gott och inte syntetiskt tvättmedel. Häng kläderna ute om du kan.

Nej, inte dränka i parfym. Dutta parfym. På handlederna till vardags om du vill ha parym till vardags. En droppe till BÅDA handlederna. Till festligare tillfällen en droppe var på "the seven places". Detta kräver så klart parfym av god kvalitet, och dessa doftar rent allmänt mer långvarigt.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Bb)

Bodybutter. Jag använder sällan parfym under dagen, utan föredrar en doftande bodybutter. Får dessutom huden att återfuktas

• Anonym (nic)

Brukar badda mej med ättika, det neutraliserar alla andra lukter.

• Anonym (Liljekonvalj)
    Långbenopluto skrev 2019-08-01 19:04:50 följande:
    Om du gör allt det så borde du lukta gott, eller har nån annan sagt nåt om din lukt?
    Ingen har sagt något dåligt visserligen men ingen har sagt att jag doftar gott heller å andra sidan. Jag vill dofta så där gott som vissa personer gör utan att dofta som om någon har kastat en flaska parfym på en. Duschcremen försvinner ju direkt efter duschen och likaså schampot och balsamets doft så fort håret torkar. Deon är oparfymerad pga allergi.
    AniieeHär skrev 2019-08-01 19:08:44 följande:
    Ha doftpåsar i garderoben så luktar kläderna faktiskt gott och inte syntetiskt tvättmedel. Häng kläderna ute om du kan.

Nej, inte dränka i parfym. Dutta parfym. På handlederna till vardags om du vill ha parym till vardags. En droppe till BÅDA handlederna. Till festligare tillfällen en droppe var på "the seven places". Detta kräver så klart parfym av god kvalitet, och dessa doftar rent allmänt mer långvarigt.
    Doftpåsar, var hittar man det och hur vet man att dom inte doftar syntetiskt? Korkad fråga men ska man bara hänga dom i garderoben? Tar alla kläder upp doften då?

• Anonym (Liljekonvalj)
    Anonym (Bb) skrev 2019-08-01 19:10:17 följande:
    Bodybutter. Jag använder sällan parfym under dagen, utan föredrar en doftande bodybutter. Får dessutom huden att återfuktas
    Har du några favoriter att dela med dig av? Doftar det lagom hela dagen? Blir det så att kläderna tar upp all doft också? Det har jag lite svårt för tyvärr.
    Anonym (Anonym 666) skrev 2019-08-01 19:10:52 följande:
    Schampo.
    Doften försvinner så fort håret torkat.
    Anonym (nic) skrev 2019-08-01 19:12:56 följande:
    Brukar badda mej med ättika, det neutraliserar alla andra lukter.
    Det låter inte så hälsosamt.

• Anonym (Liljekonvalj)

Tror att jag har läst att man kan lägga hårdtvålar i lådor och hyllor vet någon om det stämmer? Att kläderna ska dofta gott om man gör det.

• Aikido

Kör motorcykel lagom fort i en kurva med lösgrus. Kolla först så att lämplig sommaräng ligger precis intill. Välj lämpligen en som inte är omgärdad av taggtråd. Invänta resultatet.

• AniieeHär
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-01 19:14:33 följande:
    .
    AniieeHär skrev 2019-08-01 19:08:44 följande:

Doftpåsar, var hittar man det och hur vet man att dom inte doftar syntetiskt? Korkad fråga men ska man bara hänga dom i garderoben? Tar alla kläder upp doften då?

Jag gör doftpåsar själv. Tradition jag fått av mormor.

Om de hänger i garderoben brukar mest garderoben dofta, kläderna tar upp lite lite grann. Det är mest i lådor där kläder ligger och trängs som det doftar mer.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?