• Anonym (Liljekonvalj)

Hur gör du för att dofta gott?

Hur gör man för att dofta lika gott som en sommaräng? Solig

Att tvätta sig med en väldoftande duschcreme varje dag, tvätta håret och använda deo och nytvättade kläder är ju självklart men sen då? Att bara dränka sig i parfym är inget alternativ och brukar ju snarare ge en tvärtomeffekt när folk gör så.

Hur doftar man gott, lagom och så där att någon som kommer riktigt nära tycker att man doftar underbart? Vad är hemligheten?

• Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?
  • Anonym (Liljekonvalj)
    Aikido skrev 2019-08-01 19:19:49 följande:
    Kör motorcykel lagom fort i en kurva med lösgrus. Kolla först så att lämplig sommaräng ligger precis intill. Välj lämpligen en som inte är omgärdad av taggtråd. Invänta resultatet.
     Dina inlägg är alltid så roliga. 
  • AniieeHär
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-01 19:18:49 följande:

Tror att jag har läst att man kan lägga hårdtvålar i lådor och hyllor vet någon om det stämmer? Att kläderna ska dofta gott om man gör det.

Borde gå, det med. Och doftljus vet jag av erfarenhet.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • legomum

Har eteriska oljor som jag mixar ner i cocosolja. Just nu har jag cocoa & vanilla i doft

• Anonym (Liljekonvalj)
    AniieeHär skrev 2019-08-01 19:22:35 följande:
    Borde gå, det med. Och doftljus vet jag av erfarenhet.
    Lägger du bara in doftljus i lådan?
    legomum skrev 2019-08-01 19:23:53 följande:
    Har eteriska oljor som jag mixar ner i cocosolja. Just nu har jag cocoa & vanilla i doft
    Mixar i vad till vad?

• Anonym (Bb)
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-01 19:17:14 följande:

Har du några favoriter att dela med dig av? Doftar det lagom hela dagen? Blir det så att kläderna tar upp all doft också? Det har jag lite svårt för tyvärr.Doften försvinner så fort håret torkat.Det låter inte så hälsosamt.

Jag köper på Body Shop och på Rituals.

Smörjer jag mig och klär på mig på en gång så kan det sitta lite, väldigt lite i kläderna men om jag smörjer mig och låter det gå in i huden innan jag klär mig så luktar det knappt alls. Inte dagen efter iaf.
  • AniieeHär
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-01 19:25:20 följande:
    Lägger du bara in doftljus i lådan?
    legomum skrev 2019-08-01 19:23:53 följande:

Japp. Oplastade votivljus råkar hamna bland kläderna ibland.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • legomum
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-01 19:25:20 följande:

Mixar i vad till vad?

För att få fram olika dofter så blandar jag eteriska oljor. Ibland använder jag mig av en doft ibland blandar jag flera (ibland använder jag mig av en färdigköpt blandning, det beror på humör och dag). .

Blandar ner i cocosolja, som jag har och smörjer kroppen.
  • Anonym (Liljekonvalj)
    Anonym (Bb) skrev 2019-08-01 19:27:55 följande:
    Jag köper på Body Shop och på Rituals.

Smörjer jag mig och klär på mig på en gång så kan det sitta lite, väldigt lite i kläderna men om jag smörjer mig och låter det gå in i huden innan jag klär mig så luktar det knappt alls. Inte dagen efter iaf.
    Två affärer jag råkar gilla väldigt mycket. Har du någon favorit från respektive affär?  Använde den röda body lotion från Rituals ett tag men tyckte doften försvann från huden helt efter någon timme.
    legomum skrev 2019-08-01 20:09:04 följande:
    För att få fram olika dofter så blandar jag eteriska oljor. Ibland använder jag mig av en doft ibland blandar jag flera (ibland använder jag mig av en färdigköpt blandning, det beror på humör och dag). .
    Blandar ner i cocosolja, som jag har och smörjer kroppen.
    Ah, body lotion alltså.

• Anonym (A)
    Aikido skrev 2019-08-01 19:19:49 följande:
    Kör motorcykel lagom fort i en kurva med lösgrus. Kolla först så att lämplig sommaräng ligger precis intill. Välj lämpligen en som inte är omgärdad av taggtråd. Invänta resultatet.
  • Anonym (Liljekonvalj)

Ursäkta min något dumma fråga men om jag ska lägga tvålar/doftpåsar i garderober och lådor ska dom ligga bredvid kläderna eller mitt i kläderna?

Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?