• Anonym (Liljekonvalj)

Hur gör du för att dofta gott?

Hur gör man för att dofta lika gott som en sommaräng? Solig

Att tvätta sig med en väldoftande duschcreme varje dag, tvätta håret och använda deo och nytvättade kläder är ju självklart men sen då? Att bara dränka sig i parfym är inget alternativ och brukar ju snarare ge en tvärtomeffekt när folk gör så.

Hur doftar man gott, lagom och så där att någon som kommer riktigt nära tycker att man doftar underbart? Vad är hemligheten?

• Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?
  • Anonym (A)
    Aikido skrev 2019-08-01 19:19:49 följande:
    Kör motorcykel lagom fort i en kurva med lösgrus. Kolla först så att lämplig sommaräng ligger precis intill. Välj lämpligen en som inte är omgärdad av taggtråd. Invänta resultatet.
  • flygrl
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-04 14:56:51 följande:

Ursäkta min något dumma fråga men om jag ska lägga tvålar/doftpåsar i garderober och lådor ska dom ligga bredvid kläderna eller mitt i kläderna?

Jag tillhör dom som lägger väldoftande tvålar bland kläderna och då blir det oftast bredvid men även mitt i bland kläderna.

Att som nån redan skrivit hänga kläderna på tork utomhus (när det funkar häruppe i Arktis) är också ett bra tips. Det ger en väldigt behaglig doft till kläderna.
  • Anonym (Liljekonvalj)
    flygrl skrev 2019-08-06 21:11:54 följande:
    Jag tillhör dom som lägger väldoftande tvålar bland kläderna och då blir det oftast bredvid men även mitt i bland kläderna.
    Att som nån redan skrivit hänga kläderna på tork utomhus (när det funkar häruppe i Arktis) är också ett bra tips. Det ger en väldigt behaglig doft till kläderna. smile1.gif
    Ska traska iväg och köpa Dove tvål.
  • flygrl
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-08 15:05:40 följande:

Ska traska iväg och köpa Dove tvål.

Ja, Dove är helt klart en av dom mest väldoftande tvålarna. Hela badrummet doftar gott när jag använder Dove där och det ger fin doft till kläderna.
  • Anonym (Liljekonvalj)
    flygrl skrev 2019-08-08 16:25:49 följande:
    Ja, Dove är helt klart en av dom mest väldoftande tvålarna. Hela badrummet doftar gott när jag använder Dove där och det ger fin doft till kläderna. smile1.gif
    Det doftar rent utan att dofta parfym liksom. Använder du duschcremen eller fast tvål? Gamla klassikern eller dom nyare? Jag använder bara klassikern men har inte testat dom andra. Varför ändra ett vinnande koncept?
  • flygrl
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-08 16:43:24 följande:

Det doftar rent utan att dofta parfym liksom. Använder du duschcremen eller fast tvål? Gamla klassikern eller dom nyare? Jag använder bara klassikern men har inte testat dom andra. Varför ändra ett vinnande koncept?

Ja, Dove har en väldigt angenäm doft. Är uppvuxen med fast tvål och tycker det är bättre än flytande så jag kör på det. :) Fast i duschen använder jag oftast duschkräm.

En annan fast tvål som har en mild, angenäm men inte så parfymerad doft är förresten Barnängens. Har du testat den? :)
  • Anonym (Liljekonvalj)
    flygrl skrev 2019-08-08 19:54:27 följande:
    Ja, Dove har en väldigt angenäm doft. Är uppvuxen med fast tvål och tycker det är bättre än flytande så jag kör på det. :) Fast i duschen använder jag oftast duschkräm.
    En annan fast tvål som har en mild, angenäm men inte så parfymerad doft är förresten Barnängens. Har du testat den? :)
    Har använt Barnängen hos en släkting men köper inte det märket då dom testar på djur.
  • flygrl
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-08 20:33:21 följande:

Har använt Barnängen hos en släkting men köper inte det märket då dom testar på djur.

Oj, det visste jag inte. Trist att höra.
  • Anonym (Liljekonvalj)
    flygrl skrev 2019-08-08 20:41:13 följande:
    Oj, det visste jag inte. Trist att höra. smile4.gif
    Ja. Gråter Men Dove har Leaping bunny cert sen förra hösten. Skrattande
  • Limajo

Jag har fått höra då och då att jag luktar gott. Jag försöker så långt det går undvika doftkollisioner så utöver lavendelpåsar bland kläderna har jag väldigt neutrala eller tvål, schampo, deo, tvättmedel mm. Jag använder dock parfym som jag oftast bara sprayar i luften och går igenom.

• Anonym (Liljekonvalj)
    Limajo skrev 2019-08-08 20:52:53 följande:
    Jag har fått höra då och då att jag luktar gott. Jag försöker så långt det går undvika doftkollisioner så utöver lavendelpåsar bland kläderna har jag väldigt neutrala eller tvål, schampo, deo, tvättmedel mm. Jag använder dock parfym som jag oftast bara sprayar i luften och går igenom.
    Doftkollisioner är det värsta som finns. Så hemskt! Jag använder egentligen allt parfymfritt förutom duschcremen och balsamet men doften av båda försvinner ju direkt. Ja förutom om jag har parfym på mig förstås då är det ju inte parfymfritt. Du använder doftpåsar och någon annan tvål bland kläderna så det ska jag fixa och se hur det blir. Det verkar ju fungera för en lagom doft.
  • Anonym (Anonym)

En väldoftande body lotion efter dusch .

Tvätta musen med bara vatten.

• flygrl
    Anonym (Liljekonvalj) skrev 2019-08-08 20:43:12 följande:

Ja. Men Dove har Leaping bunny cert sen förra hösten.

Ok, bra att veta för mig som är djurvän.
Svar på tråden Hur gör du för att dofta gott?