Anonym (Tes) skrev 2019-08-04 19:01:40 följande:
Har en mor blivit fråntagen sitt barn så vänder man sig inte till flaskan för att söka tröst om fallet är att soc förmodligen har gjort fel. Då sitter man lugnt i båten och håller huvudet högt eftersom soc då skulle ha haft fel i frågan.
Måste man dränka sina sorger i sprit för att situationen är så hemsk så anser jag att soc förmodligen har gjort rätt.
Vad får dig att tvivla på att soc har gjort fel i frågan?
Och TS har ju till och med svarat att hon inte dricker över huvudtaget.
Vad "man" gör är är nog olika från person till person.
Personligen ser jag inte problemet med att dränka sorgerna en gång, eller två. Så länge man inte bedövar sig med alkohol rent generellt.
Det är många, många som skulle göra. Ja, förutom det som leker präktiga på ett anonymt forum då.
Sluta generalisera, folk agerar olika.
Och ja, ts har sagt det och då är det väl lugnt?
För attans också om en 25-åring skulle gå på bolaget för att köpa sig ett rus...
Och vad DU tycker... ja det spelar mindre roll. För du har för mycket fördomar. alternativt har du växt upp i ett alkoholisthem, därav din åsikt.
Inget speciellt får mig att tvivla på någonting. Jag blir bara så TRÖTT på alla som hela tiden ska dissa folk som soc tagit barnen från, som hela tiden ska påstå att soc minsann har gjort rätt. Alltid. Alltid. Utan undantag.
DET stör jag mig på.