• Anonym (alla kvinnor är olika)

    Är det svårt att tillfredsställa en kvinna?

    Har fått för mig att detta är väldigt svårt och att många killar blir väldigt nervösa av det och hellre avstår pga det.  Kanske vet de inte hur man gör eller vågar inte försöka? Det är min bild av många killar jag varit med nu i efterhand. Kanske därför som jag upplevt dem som så egoistiska och tråkiga i sängen. Hämningar?!

    Många killar har verkat ganska ointresserade av mitt kön. Kanske har de slickat lite men då helt utan känsla eller bra teknik. Har endast träffat några få killar som varit väldigt bra på att göra det skönt för mig, även om jag inte alltid kommit till trots.

    Jag kan själv tycka att sex är ganska läskigt och prestationsbaserat iallafall med nya killar, trots att de flesta varit ganska lätta att tillfredsställa,

    Dock gillar jag inte att runka, tycker det är svårt med takten, kanske på samma sätt som killar tycker med oss kvinnor? För det är så viktigt att det är exakt..annars kan man lätt hamna på 0. Personligen gillar jag oralsex och att leka utan att ha orgasmen i sikte hela tiden. Den typen av stimulans gillar jag själv när kilar gör på mig.

    Så kan kvinnors fittor göra er osäkra och nervösa?

  • Svar på tråden Är det svårt att tillfredsställa en kvinna?
  • Xzx

    Alltså, vissa kvinnor Är svåra att tillfredsställa. Somliga vet inte vad dom gillar, andra vågar inte be om vad dom behöver för att komma trots att dom vet, andra tar Extremt lång tid på sig, vissa behöver göra det själva och för vissa är det helt enkelt inte så viktigt med orgasm. Finns alla möjliga anledningar!


    Jag försöker alltid göra det så bekvämt och bra som möjligt för henne. Kanske inte Jätte mycket så om det är ett ONS, men om det är någon jag träffar mer frekvent så är hennes njutning både viktig och intressant för mig! Och kommunikation blir ju då A och O. Kan hon inte kommunicera vad hon gillar, behöver och vill ha, ja, då blir det svårt. Jag ligger inte med någon för att jag älskar att lösa gåtor medans jag knullar liksom...

  • Förkrossad45

    Min flickvän har inte så svårt att komma men hon säger att det är olika beroende på vilken teknik vi använder hur intensiv orgasmer blir. Hon tycker mycket om oralt och missionären och kommer nästan varje gång vi gör det. Allra mest kommer hon dock när hon rider mig i sin egen takt eller när vi använder en metod som hon är van vid från sitt hemland.

    I stort sett går den ut på att man sitter mittemot varann eller att jag ligger på henne och använder kuken för att onanera åt henne. Det går för henne så hon sprutar då.

  • Anonym (Kåta Stina)

    Som bisexuell så svarar jag att det är mer individuellt hur man får en kvinna att bli tillfredsställd än en man.

    Vet att många kvinnor säger att orgasmer inte är det viktiga utan att det är känslan av närhet och samhörighet som är det viktiga.

    Så fungerar inte jag. Har man sex är det för mig självklart att man har som mål att bli tillfredsställa och få minst en orgasm.

    Sex utan orgasmer gör mig bara frustrerad.

    Självklar säger jag som Olle Waller var och en ansvarar för sin egen orgasm. Det betyder själkart inte att det är jag själv som måste stå för stimulansen men det är jag som känner min kropp och om jag förväntar mig att en partner är tankeläsare så får jag skylla mig själv. Det är sjävklart ett samspel där man ger och tar och hjälper varandra med mer eller mindre subtila signaler om hur man vill ha det.

  • Anonym (fjolligt)

    Det beror på hur bra man klickar med just den kvinnan.
    För mig krävs det all min uppmärksamhet på just en kvinna. Sen finns det tydligen män som kan tillfredsställa 2 kvinnor.

    Jag tror även att kvinnor som har sex med kvinnor kan känna sig osäkra, tycka det är lite knepigt.
    Som en kvinnlig karaktär i serien Californication säger:

    Do you know how hard it is to get a girl off? It is like disconnecting a bomb. I mean, there?s all these wires and shit down there. Who knows which one you?re supposed to cross or pull. Plus, the studies show that the female orgasm is, like, what, 99% mental. Who has time for that?!

  • Anonym (Kåta Stina)
    Anonym (fjolligt) skrev 2019-08-07 07:08:09 följande:

    Det beror på hur bra man klickar med just den kvinnan.

    För mig krävs det all min uppmärksamhet på just en kvinna. Sen finns det tydligen män som kan tillfredsställa 2 kvinnor.

    Jag tror även att kvinnor som har sex med kvinnor kan känna sig osäkra, tycka det är lite knepigt.

    Som en kvinnlig karaktär i serien Californication säger:

    Do you know how hard it is to get a girl off? It is like disconnecting a bomb. I mean, there?s all these wires and shit down there. Who knows which one you?re supposed to cross or pull. Plus, the studies show that the female orgasm is, like, what, 99% mental. Who has time for that?!


    Ligger mycket i detta.

    Är inte hjärna och hjärta med så spelar det ingen roll hur tekniskt skicklig en kille eller tjej är det blir inte något bra sex.

    First you open My hart than you open My pussy.
  • Anders 386
    Anonym (Kåta Stina) skrev 2019-08-07 06:49:26 följande:

    Som bisexuell så svarar jag att det är mer individuellt hur man får en kvinna att bli tillfredsställd än en man.

    Vet att många kvinnor säger att orgasmer inte är det viktiga utan att det är känslan av närhet och samhörighet som är det viktiga.

    Så fungerar inte jag. Har man sex är det för mig självklart att man har som mål att bli tillfredsställa och få minst en orgasm.

    Sex utan orgasmer gör mig bara frustrerad.

    Självklar säger jag som Olle Waller var och en ansvarar för sin egen orgasm. Det betyder själkart inte att det är jag själv som måste stå för stimulansen men det är jag som känner min kropp och om jag förväntar mig att en partner är tankeläsare så får jag skylla mig själv. Det är sjävklart ett samspel där man ger och tar och hjälper varandra med mer eller mindre subtila signaler om hur man vill ha det.


    Skål Bra! Det är mycket snack om att män är dåliga på att tillfredsställa kvinnor. Men vi måste lära oss varje individ, inget är självklart. Och då måste vi på något sätt också få signaler om vad kvinnan förväntar sig. 
  • Anonym (Kåta Stina)
    Anders 386 skrev 2019-08-07 09:25:57 följande:

     Bra! Det är mycket snack om att män är dåliga på att tillfredsställa kvinnor. Men vi måste lära oss varje individ, inget är självklart. Och då måste vi på något sätt också få signaler om vad kvinnan förväntar sig. 


    Min uppfattning är att det stora flertalet vill vara en bra älskare om man bara ger dem rätt förutsättningar. Att bara klaga är lite som att få en ny kolega på jobbet och förvänta sig att personen i fråga är fullärd på en gång.
Svar på tråden Är det svårt att tillfredsställa en kvinna?