• Anonym (Längd & Vikt)

    Du som har ett barn som är cirka 8,5-9 år gammal - hur långt är barnet och vad väger barnet?

    Skriv:

    Ålder på barnet (mellan 8,5 och 9 år).

    Kön på barnet (pojke eller flicka).

    Längd på barnet (i cm).

    Vikt på barnet (i kg).

    - Ja, det är okej att diskutera varandras siffror!

    Min son är 8 år och 8 månader, 135 cm lång och väger 27 kg.

  • Svar på tråden Du som har ett barn som är cirka 8,5-9 år gammal - hur långt är barnet och vad väger barnet?
  • Anonym (Snälla du)
    Vildbi skrev 2019-08-12 21:11:42 följande:

    Barnet har fetma. Vet du hur fet man är då!?


    Du har inte sett det här barnet och vet inte hur det ser ut.
  • Studentpappa
    Anonym (Snälla du) skrev 2019-08-12 21:14:31 följande:

    Du har inte sett det här barnet och vet inte hur det ser ut.


    Har man fetma spelar det väl ingen större roll om man har tre eller fyra bilringar, det gör liksom inte saken bättre.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Snälla du)
    Studentpappa skrev 2019-08-12 21:17:48 följande:

    Har man fetma spelar det väl ingen större roll om man har tre eller fyra bilringar, det gör liksom inte saken bättre.


    BMI är ett sätt att mäta. Människor och sjukligt besatta av vikt, kurvor och jämförelse. Visst ska man inte vara fet men taggar vi vuxna ner lite tror jag det blir bättre för alla. Hur hjälper det att skriva stackars barn? Det är inte så att alla människor är små och nätta, en del är tyngre utan att se feta ut. Sluta hetsa.
  • Studentpappa
    Anonym (Snälla du) skrev 2019-08-12 21:21:52 följande:

    BMI är ett sätt att mäta. Människor och sjukligt besatta av vikt, kurvor och jämförelse. Visst ska man inte vara fet men taggar vi vuxna ner lite tror jag det blir bättre för alla. Hur hjälper det att skriva stackars barn? Det är inte så att alla människor är små och nätta, en del är tyngre utan att se feta ut. Sluta hetsa.


    Till en viss grad kan det väl stämma men jag har aldrig sett någon som klassas med fetma inte vara fet. Ligger man gränslandet för övervikt visst, men fetma näee.

    Vem vinner på att man slätar över problemet?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Snälla du)

    Det är väl ingen som har sagt nåt om släta över men varför hetsa och skriva stackars barn?


    Studentpappa skrev 2019-08-12 21:28:43 följande:

    Till en viss grad kan det väl stämma men jag har aldrig sett någon som klassas med fetma inte vara fet. Ligger man gränslandet för övervikt visst, men fetma näee.

    Vem vinner på att man slätar över problemet?


  • Studentpappa
    Anonym (Snälla du) skrev 2019-08-12 21:30:42 följande:

    Det är väl ingen som har sagt nåt om släta över men varför hetsa och skriva stackars barn?


    Var har jag skrivit det?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Snälla du)
    Studentpappa skrev 2019-08-12 21:33:36 följande:

    Var har jag skrivit det?


    Inte du men signaturen Vildbi som jag citerade från början
  • Studentpappa
    Anonym (Snälla du) skrev 2019-08-12 21:35:20 följande:

    Inte du men signaturen Vildbi som jag citerade från början


    Då får du nog bättre svar om du frågar den som skrev det. Jag kan ju komma på många olika anledningar varför man skulle skriva det, men inte mer än så..
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Snälla du)
    Studentpappa skrev 2019-08-12 21:38:07 följande:

    Då får du nog bättre svar om du frågar den som skrev det. Jag kan ju komma på många olika anledningar varför man skulle skriva det, men inte mer än så..


    Jag tror du läser lite konstigt då eftersom jag citerade den signaturen vilken du sen valde att svara på. Jag ifrågasatte sätter att utrycka sig och att du väljer att svara på det är ju lite ditt eget ansvar.
  • Anonym (tvillingmamman)
    Studentpappa skrev 2019-08-12 21:12:32 följande:

    Det låter ju väldigt lite? (Ta inte illa upp) vår fyraåring är smal som en sticka och har fått bannor av BVC för vikten och hon väger ju 15kg inte så mycket mindre än er dotter.

    Är det för dom är tvillingar eller är ni små i familjen?

    Vår åttaåring (tjej) är ca 130 och väger 26-27 kg har gått från väldigt smal till att få lite mage.


    När dottern var fyra år vägde hon 12 kg. De var små, men inom normalspannet när de föddes så att de är tvillingar har inget med saken att göra. Alla våra barn är/har varit små. Även de flesta kusinerna på min sida är små även om våra barn varit "värst". Våra två äldre barn började växa ordentligt först i puberteten och 17-årige sonen är nu lika lång som maken(188 cm) och är smal, men normal. 14-åriga dottern har precis växt om mig(157 cm), hon är fortfarande spinkig, men inte som förr. Våra två yngre flickor är också väldigt små. Vi har haft tur med ett stöttande BVC som testade om det var något fel med de två äldsta och när det inte var det så lugnade de oss bara med att alla är olika.
Svar på tråden Du som har ett barn som är cirka 8,5-9 år gammal - hur långt är barnet och vad väger barnet?