• Anonym (Ts)

Rasta hundar som arbete, hjälp

Jag kommer bli arbetslös i början av nästa år. Har kollat om jag har rätt till alfa kassa eller aktivitetsersättning. Tror att jag hade kunnat ha rätt till båda. Problemet är att det är flera månaders svarstid, och tror inte ens man kan klara sig på det man får från alfa kassan. (Tror det hette så iaf)

Funderar då på att försöka hitta hundar och rasta och använda mig av ?frilansfinans? för har ingen koll på skatter och så. Blir av med hälften av vad jag tjänar då, så funderar på hur många hundar jag måste ta ut per dag för att få runt 10000 tusen i månaden? Vad kan man ta betalt?

Jag bor i en mindre stad så vet inte riktigt hur stort behovet är. Jag ser ibland annonser ute men det är inte jättemånga. Kommer det gå tro? Någon som jobbar som hundrastare?

• Svar på tråden Rasta hundar som arbete, hjälp
  • Anonym (Grabben bredvid)

Blir nog svårt i en mindre stad liksom. Kollat dogwalker på Blocket?

• Anonym (L)

Nej, jag tror inte att det kommer gå tyvärr. Det är mer ett jobb för tonåringar som vill tjäna extra.

• Giftskåneman

Du kan starta hunddagis, beroende på var du bor så upp till 200 kr per dag.

Då ska du ha tillstånd osv men hunddagis är bättre än du ska åka kors och tvärs och rasta hundar.

• Anonym (Ts)

Jag orkar inte hålla på med tillstånd osv, plus att jag inte har någon lokal. Måste testa. Annars blir jag vräkt. Måste få in för hyra mat, och räkningar.

• Jemp

Svårt att få ekonomi i vit hundrastningsverksamhet tyvärr. Finns ett eller två företag här som gör det.

6 hundar på heltid a 150kr/dag får jag det till. Sen kan du ju kanske inte rasta alla samtidigt och en del resande som tillkommer om det bara är promenader det handlar om.

• Jemp

Om du blir arbetslös nästa år har du ju rätt gott om tid att söka nytt? Tyvärr är det väl lite för sent att ha nytta av att gå med i a-kassan nu. Minns inte hur länge man ska ha varit med i alfakassan för att få mer pengar.

• Anonym (Nina)