• mimiii

BIM september 2019

Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

BIM SEPTEMBER 2019

5e: mimiii

• Svar på tråden BIM september 2019
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-09-22 20:15:34 följande:
    Tråkigt att det var negativt, men hoppas bara att det var för tidigt att testa. Jag fick spottings idag, så mensen dyker nog upp imorn eller tisdag. Ska ta ett uppehåll nu med några månader, skulle jag bli gravid så är det helt ok, men vi kommer inte försöka så aktivt som tidigare. Vill slippa vara orolig inför förlossning och att 50% är sommarvikarier där. Eller att man blir skickad till ett annat sjukhus långt bort.
    Jaaa.. åh okej :( tråkigt. Shit det har inte ens jag tänkt på :O vet att ja gärna ville ha ett vårbarn då jag själv är det och ville inte det skulle födas för sent på året och kanske inte i sommarhettan men vad gör man inte för att lyckas bli gravid haha. Men sant det du säger!

Jag är jättekonstig alltså för att va 1 dag kvar till mens, typ knappt ömma bröst, inga spottings, hade dock molande värk förut och va helt säker på att det skulle rinna till men inget alls och det gick över typ. Det enda jag känner är att jag är sjukt trött och trög i magen (händer aldrig mig, snarare tvärt om haha) och lite irriterad. Men jag väntar in bim innan jag testar igen, använder 2 appar och flo säger mens imorgon, fertilityfriend säger mens idag. plus att jag tror min temp är påväg upp på trifasisk nivå, säger man ens så?! xD högre än den brukar 1 dag innan mens iaf, då brukar den redan börja gå neråt.. man vill ju inte hoppas men går ju inte att blunda för signalerna här.. håller väl tummarna!
  • hundenhubbe
    Freya18 skrev 2019-09-22 20:15:34 följande:
    Tråkigt att det var negativt, men hoppas bara att det var för tidigt att testa. Jag fick spottings idag, så mensen dyker nog upp imorn eller tisdag. Ska ta ett uppehåll nu med några månader, skulle jag bli gravid så är det helt ok, men vi kommer inte försöka så aktivt som tidigare. Vill slippa vara orolig inför förlossning och att 50% är sommarvikarier där. Eller att man blir skickad till ett annat sjukhus långt bort.
    Och här där jag bor finns bara 1 sjukhus... så är också tvek om man vill mosas in i ett översmockat sjukhus och sambon inte får sova över och stressad personal...
  • Zandylina
    Anonyyyyyyma skrev 2019-09-23 16:40:22 följande:

Äntligen! Fjärde försöket och BIM +2 idag. Håll tummarna för att det går vägen :)

Grattis!!

Lyllo dig här kommer nog mensen snart börjat få mensvärk nu så...
  • Anonyyyyyyma

[quote=79919730][quote-nick]Zandylina skrev 2019-09-23 16:58:02 följande:[/quote-nick]Grattis!!

Lyllo dig här kommer nog mensen snart börjat få mensvärk nu så...[/

Tack så mycket! Jag hoppas för dig att den inte kommer. Jag har haft känslan av att ?nu kommer mensen? i nästan en vecka men icke, så än finns det hopp!

• Nextchapter

Grattis! :D

Anonyyyyyyma skrev 2019-09-23 16:40:22 följande:

Äntligen! Fjärde försöket och BIM +2 idag. Håll tummarna för att det går vägen :)

• Lady K
    joss1234 skrev 2019-09-23 14:53:24 följande:

Jaaa.. åh okej :( tråkigt. Shit det har inte ens jag tänkt på :O vet att ja gärna ville ha ett vårbarn då jag själv är det och ville inte det skulle födas för sent på året och kanske inte i sommarhettan men vad gör man inte för att lyckas bli gravid haha. Men sant det du säger!

Jag är jättekonstig alltså för att va 1 dag kvar till mens, typ knappt ömma bröst, inga spottings, hade dock molande värk förut och va helt säker på att det skulle rinna till men inget alls och det gick över typ. Det enda jag känner är att jag är sjukt trött och trög i magen (händer aldrig mig, snarare tvärt om haha) och lite irriterad. Men jag väntar in bim innan jag testar igen, använder 2 appar och flo säger mens imorgon, fertilityfriend säger mens idag. plus att jag tror min temp är påväg upp på trifasisk nivå, säger man ens så?! xD högre än den brukar 1 dag innan mens iaf, då brukar den redan börja gå neråt.. man vill ju inte hoppas men går ju inte att blunda för signalerna här.. håller väl tummarna!

Åh, det låter ju väldigt lovande för din del! Håller verkligen tummarna för att du får ett plus. När har du tänkt testa?

Själv är jag på äl+8 idag tror jag. Igår kom en stark trötthet och väldigt känsligt humör. Brukar inte ha någon direkt pms så känns lite skumt. Vi får väl se. Bim borde vara på lördag eller söndag.
  • NervösAnonym

Jag blir tokig på mig själv!!! Min BIM var den 10-13 sept, kort och sparsam liten blödning kom 17-18 sept med bruna flytningar för och efter i några dagar. Har efter det inte haft något blödning alls. BM säger jag ska vänta på mensen, alltså låter det som att denna blödningen är "för liten" för att räknas som mens. Men min temp är inte skyhög, inga ömma bröst, lite illamående då och då men det kunde jag bli ibland förr också. Jag tror mig känna små konstiga saker i nedre magen men det inte om det är inbillning.

Tog ett test den 20 sept som visade negativt. Vad fan?! :'(

• Lillen 84
    Enn1 skrev 2019-09-23 11:55:08 följande:

Hoppar också in här.

Är på BIM + 1 idag, men testade negativt imorse.

Kan mensen utebli trots att man inte är gravid? Hade ägglossning när jag skulle denna månaden och mensen har aldrig varit sen förr.. vad kan detta bero på tro?

Testade du med äl stickor? Ja de reagerar på hormonet. Ingen garanti på att ett ägg har släpps. Hursom kan mens vara sen utan att det är något konstigt. Lycka till
  • larssonc

Hade lovat mig själv att inte gå in här och spekulera men det är ju så jobbigt att sitta själv och fundera, haha!

Jag har bim på söndag den 29/9 och väntan känns olidlig. Vi har en son sen innan och ett änglabarn som vi förlorade i magen i våras. Jag har väldigt svårt att bli gravid (nära ett tidigt klimakterie) så har väl inte jätte stort hopp. Varje månad har jag mycket mellanblödningar och kanske 5-7 blödningsfria dagar. Nu är jag på dag 23 i cykeln (äl + 8) och ännu inga mellanblödningar. Har haft 16 blödningsfria dagar. Självklart börjar hoppet smyga sig på att jag kanske kanske är gravid. Igår hade jag riktigt ont i ?tjejmagen? också, typ som äl värk fast ändå inte. Åh hoppas veckan går fort. Dör av nervositet varje gång jag går på toa. Har tänkt testa på söndag om jag inte fått några blödningar innan dess.

Svar på tråden BIM september 2019