Inlägg från: cecilian78 |Visa alla inlägg
  • cecilian78

    Fler barn eller inte

    Är snart 41. Har en dotter på 20 år sen ett tidigare förhållande och med min man sen 6 år tillbaka har jag två bonusbarn. 7 och 11 år. Tanken har funnit några år om man ska skaffa barn igen. Vi vill båda gärna ha tror vi men tankarna snurrar. Orkar man börja från början? Hur påverkar det familjen med en till? Hur är det att föda barn igen efter så många år igen. Är det som att bli förstföderska igen? Hur är det att vara gravid i denna ålder? Hur vet man om det är rätt eller inte? Tänk om man ångrar sig.

    Som sagt, många funderingar och jag blir aldrig klok eller känner att jag kan bestämma mig. Någon med tankar/funderingar som är eller varit i samma sits. Otroligt tacksam för respons :)

  • Svar på tråden Fler barn eller inte
  • cecilian78

    Tack för era åsikter, känns skönt att bolla lite. När jag tänker efter så vill jag ha livet men är nog ärligt talat mest oroad över graviditet och förlossning. Har en del krämper som kom efter 40 och man är ju orolig att graviditeten ska bli tuff. Sen detta med förlossningen. Känner ju att ju äldre man blir desto mer orolig och ängslig blir man. Orolig att nåt ska gå snett och att man ska få en panikartad förlossning. Mycket tankar som snurrar.

Svar på tråden Fler barn eller inte