• Erikslust

    Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?

    Frun min är asexuell. Jag saknar sexet. Var finner jag det?

  • Svar på tråden Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?
  • Anonym (50 years of grey)
    molly50 skrev 2019-09-09 09:18:05 följande:
    Jag kan förstå att man kan få dålig självkänsla när man lever med någon som inte vill ha sex. man börjar tänka att felet kanske ligger hos en själv osv.
    Men varför vågar du inte ta upp det med din fru?
    Du ska ju inte behöva gå och må dåligt.
    Det som ställer till det mest är nog att vi nästan aldrig kan få tid till sex då ett av barnen har grava sömnproblem, svårt att somna, vaknar ofta, vill sova i vårat rum osv, så har det varit i 11 år (bebisåren var inga problem) vi har tagit hjälp, men inget hjälper. För min sambos del har hon inga problem med att då prioritera bort sex då det aldrig varit någon stor grej för henne ändå "Det får bli när hon kan sova själv i eget rum, eller sover över hos någon"  Hon menar även att hon tappar lusten ju längre tiden går utan sex, och får man bara tillfälle 2-3 ggr per år så håller sig lusten långt borta mest hela tiden. Att utnyttja småtillfällen går inte heller, det måste ju planeras du vet. Så det är väl inte så att hon inte tänder på mej eller inte vill ha sex egentligen, utan situationen som orsakat det hela, då känns det inte rätt att börja ha sex med någon annan (men lockande)
  • molly50
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-09 10:18:01 följande:
    Det som ställer till det mest är nog att vi nästan aldrig kan få tid till sex då ett av barnen har grava sömnproblem, svårt att somna, vaknar ofta, vill sova i vårat rum osv, så har det varit i 11 år (bebisåren var inga problem) vi har tagit hjälp, men inget hjälper. För min sambos del har hon inga problem med att då prioritera bort sex då det aldrig varit någon stor grej för henne ändå "Det får bli när hon kan sova själv i eget rum, eller sover över hos någon"  Hon menar även att hon tappar lusten ju längre tiden går utan sex, och får man bara tillfälle 2-3 ggr per år så håller sig lusten långt borta mest hela tiden. Att utnyttja småtillfällen går inte heller, det måste ju planeras du vet. Så det är väl inte så att hon inte tänder på mej eller inte vill ha sex egentligen, utan situationen som orsakat det hela, då känns det inte rätt att börja ha sex med någon annan (men lockande)
    Jag förstår. Men finns det ingen hjälp att få för barnet? Eller om ni kan få barnvakt för kanske en natt eller två så att ni får lite mer tid för er själva?
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-09 10:18:01 följande:

    Det som ställer till det mest är nog att vi nästan aldrig kan få tid till sex då ett av barnen har grava sömnproblem, svårt att somna, vaknar ofta, vill sova i vårat rum osv, så har det varit i 11 år (bebisåren var inga problem) vi har tagit hjälp, men inget hjälper. För min sambos del har hon inga problem med att då prioritera bort sex då det aldrig varit någon stor grej för henne ändå "Det får bli när hon kan sova själv i eget rum, eller sover över hos någon"  Hon menar även att hon tappar lusten ju längre tiden går utan sex, och får man bara tillfälle 2-3 ggr per år så håller sig lusten långt borta mest hela tiden. Att utnyttja småtillfällen går inte heller, det måste ju planeras du vet. Så det är väl inte så att hon inte tänder på mej eller inte vill ha sex egentligen, utan situationen som orsakat det hela, då känns det inte rätt att börja ha sex med någon annan (men lockande)


    Förstår din frustration. Sätt er ner och resonera om hur nu vill ha det. Båda två. Lyssna och ge feedback. Kan ni mötas halvvägs eller inte? När situationen är som den är får man schemalägga era stunder. Planering du vet. Ni måste ha egentid med varandra. Ge bränsle åt relationen. Tid för att ha sex också. Vårdar ni relationen och gör den viktig så kommer intimiteten och sexet att fungera. Så småningom kommer lust att leka tillbaka. Ni får kåta upp varandra och busa, kanske åt det håll du vill. Ni måste helt enkelt prioritera upp kärleksrelationen.
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-09 10:18:01 följande:

    Det som ställer till det mest är nog att vi nästan aldrig kan få tid till sex då ett av barnen har grava sömnproblem, svårt att somna, vaknar ofta, vill sova i vårat rum osv, så har det varit i 11 år (bebisåren var inga problem) vi har tagit hjälp, men inget hjälper. För min sambos del har hon inga problem med att då prioritera bort sex då det aldrig varit någon stor grej för henne ändå "Det får bli när hon kan sova själv i eget rum, eller sover över hos någon"  Hon menar även att hon tappar lusten ju längre tiden går utan sex, och får man bara tillfälle 2-3 ggr per år så håller sig lusten långt borta mest hela tiden. Att utnyttja småtillfällen går inte heller, det måste ju planeras du vet. Så det är väl inte så att hon inte tänder på mej eller inte vill ha sex egentligen, utan situationen som orsakat det hela, då känns det inte rätt att börja ha sex med någon annan (men lockande)


    Förstår din frustration. Sätt er ner och resonera om hur nu vill ha det. Båda två. Lyssna och ge feedback. Kan ni mötas halvvägs eller inte? När situationen är som den är får man schemalägga era stunder. Planering du vet. Ni måste ha egentid med varandra. Ge bränsle åt relationen. Tid för att ha sex också. Vårdar ni relationen och gör den viktig så kommer intimiteten och sexet att fungera. Så småningom kommer lust att leka tillbaka. Ni får kåta upp varandra och busa, kanske åt det håll du vill. Ni måste helt enkelt prioritera upp kärleksrelationen.
  • Anonym (50 years of grey)
    molly50 skrev 2019-09-09 12:37:22 följande:

    Jag förstår. Men finns det ingen hjälp att få för barnet? Eller om ni kan få barnvakt för kanske en natt eller två så att ni får lite mer tid för er själva?


    Jodå, det händer att vi får barnvakt, men oftast bara för ett barn i taget, men den andre sover ju som en stock, så då kan man passa på (om man har en sådan tur att hon inte glömt pillrerna som vanligt). Sömnproblemen jobbar vi på att få bukt med, men sjukvårdens råd har hittills varit att "andas i fyrkant och räkna får" dessutom måste vi åka 4 mil enkel resa varje gång för att höra samma sak igen.
  • Anonym (:()
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-08 22:35:59 följande:
    Tja du, det var ju ingen utförlig beskrivning du gav, men precis som du har jag en sambo som helt enkelt inte är intresserad av sex, visst njuter hon när vi väl har det, men drivet och kåtheten är och har alltid varit minimal, så det kan man väl nästan klassa som "asexuell" Detta får mej att ständigt längta efter att ha sex med någon annan, en som vill bli dominerad, som älskar att kåta upp mej, gillar att leka, Mums! Men så blir man så deppig över att man har ett så dåligt sexliv att man börjar tvivla på att det skulle finnas någon annan som skulle uppskatta mej när sambon knappt gör det. Så jag förmår inte att ta tag i det, inte heller att fråga om öppet förhållande (även om vi diskuterat lite) Enda som jag tror skulle funka är om man råkar hamna i en situation med en annan där attraktion uppstår.
    Åh sånt slöseri.
  • Anonym (Runka)
    Erikslust skrev 2019-08-11 17:51:28 följande:

    Frun min är asexuell. Jag saknar sexet. Var finner jag det?


    Runka... Annars så pratar du med din fru och säger att du inte kan leva utan sex, om hon inte kan så fråga om hon är ok med öppet förhållande. Är hon inte det så skilsmässa. 

    Att vara otrogen är bara patetiska förlorare som är... 
  • Anonym (50 years of grey)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-09-09 13:11:38 följande:

    Förstår din frustration. Sätt er ner och resonera om hur nu vill ha det. Båda två. Lyssna och ge feedback. Kan ni mötas halvvägs eller inte? När situationen är som den är får man schemalägga era stunder. Planering du vet. Ni måste ha egentid med varandra. Ge bränsle åt relationen. Tid för att ha sex också. Vårdar ni relationen och gör den viktig så kommer intimiteten och sexet att fungera. Så småningom kommer lust att leka tillbaka. Ni får kåta upp varandra och busa, kanske åt det håll du vill. Ni måste helt enkelt prioritera upp kärleksrelationen.


    Absolut! Och bäst är nog att dra iväg på hotell eller så, då slipper man tänka på alla måsten, och kan fokusera på oss, reda ut var vi står och så. För någon förändring måste ske.

    Usch, nu har jag visst kidnappat någon annans tråd....igen......sorry TS
  • molly50
    Anonym (50 years of grey) skrev 2019-09-09 23:10:00 följande:
    Jodå, det händer att vi får barnvakt, men oftast bara för ett barn i taget, men den andre sover ju som en stock, så då kan man passa på (om man har en sådan tur att hon inte glömt pillrerna som vanligt). Sömnproblemen jobbar vi på att få bukt med, men sjukvårdens råd har hittills varit att "andas i fyrkant och räkna får" dessutom måste vi åka 4 mil enkel resa varje gång för att höra samma sak igen.
    Sömnproblemen borde bli bättre när barnet blir större.
    När det gäller pillren. Om hon inte kommer ihåg att ta dem så får ni väl använda något annat skydd. Spiral eller kondom t ex. Eller p-spruta.
  • Anonym (50 years of grey)
    molly50 skrev 2019-09-10 08:12:13 följande:
    Sömnproblemen borde bli bättre när barnet blir större.
    När det gäller pillren. Om hon inte kommer ihåg att ta dem så får ni väl använda något annat skydd. Spiral eller kondom t ex. Eller p-spruta.
    Jo, sömnproblemen fixar sig säkert med tiden, det har vi trott i många år, men men, "plötsligt händer det" väl. Ang pillerna så har vi testat hormon och kopparspiral, samt olika piller, men utbudet är begränsat då hon har någon blodgrupp som innebär stor risk för stroke med fel sorts hormon, dessutom har alla hormonalternativ påverkat humöret negativt säger hon (men jag märker ingen skillnad när hon slutat använda dom) och spiralerna jävlades hela tiden, gick inte ens att ha sex med dom i, så att dom satt i något år vardera helt i onödan, noll sex. Hon har nästan varit hos gynekologen och ordnat med preventivmedel oftare än vi haft sex faktiskt, jag har alltid föreslagit kondom så man slipper allt stök, men det har alltid blivit nedröstat. Dessutom minns jag inte ens när det gick för mej i henne sist, det kan vara när det minsta barnet blev till, å då är det drygt 7 år sedan, så det skulle säkert funka bra helt utan skydd med.
    Glömde säga, när hon glömt pillerna så vill hon inte ha sex pga flytningar, inte av rädsla för att bli gravid.

    Du ser, det är mycket som inte funkar här, men det finns ju lösningar för allt sägs det.
Svar på tråden Jag söker en älskarinna. Hur finner jag henne?