Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

    Varför vill jag helst slippa sex?

    Anzil skrev 2019-08-12 12:54:44 följande:

    Du bör väl ta avstånd ifrån någonting du inte tycker om, tänker jag.


    Fast jag tycker ju om att få min kille att njuta.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Enkelt) skrev 2019-08-12 13:52:14 följande:

    Du verkar inte ha rätt sorts antidepp medicin. Läkarna skriver oftast ut en generell medicin och säger inte patienten något om biverkningar så fortgår behandlingen bara. Antidepp gör att du inte blir särkilt kåt. Så gott som aldrig. Skulle du bli sexuellt upphetsad så får du svårt att komma till klimax. För att inte säga helt omöjligt att få orgasm.

    Du kan be din läkare att minska o sluta eller byta sort. Ibland går man och tar medicin helt i onödan. Har du bara ett plåster på såret tillräckligt länge så försvinner till slut ruvan, men så är fortfarande ärret kvar. Har du fått behandling förutom medicin?

    Sen jag slutade med antidepp för 3år sedan så är jag e ny människa. Från att aldrig ens onanera till att ha sexlust flera gånger om dagen. Från att inte få orgasm alls till att få 5 inom loppet av 5minuyer. Du väljer om det är värt den lyckan. För mig är det definitivt. Att ha stor aptit på livet istället för att leva i en ständig gråzon.


    Jo jag har rätt sorts, provat flera olika och bara denna gör att jag kan umgås med folk utan att få panik typ. Behandling utan medicin har jag fått, har hjälpt en del men behöver tyvärr medicin också. Nu är det inte speciellt viktigt för mig att få orgasm. Jag kan få det själv om jag druckit vin och blir kåt och onanerar.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Du då?) skrev 2019-08-12 13:01:35 följande:

    Han kommer varje gång, men du då? Kommer du?


    Ne jag kommer kanske var femte gång, men det är väl ok då jag är tjej tänker jag. Fejkat nån gång för att han ska komma nån gång.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Alvis) skrev 2019-08-13 07:24:45 följande:

    Men är det verkligen synonymt med bra sex för just dig? För mig är det typ en mardrömsbeskrivning av vad vissa män tror är bra sex. Och som får mig att titta i taket och sucka till slut. Bra,sex för mig håller inte på lääänge. Då tröttnar jag och börjar tänka på annat Bra sex inkluderar för mig inte heller att byts ställning stup i kvarten (ofta just när jag börjar hitta optimal takt och vinkel) Så män som definierar det som bra sex brukar jag också tröttna på att ha sex med, oavsett hur kåt jag är på dem i början.


    Ja det tror jag? Vad skulle annars bra sex vara? Stup i kvarten ändrar vi inte ställning, kanske kör 2-3 ställningar per sexakt som är 30 min. Visst hade jag önskat att han kom fortare. Jag gillar korta sexakter mer.
  • Anonym (Varför?)
    New Dawn skrev 2019-08-13 08:58:54 följande:

    Vad som är bra sex är så klart individuellt, men samlag i 30 min skulle inte funka för mig.

    Sex kan pågå länge, men för mig måste det variera lite med smekningar kyssar, oralsex, pauser, inte bara samag i 30 min.


    Han kör ju pauser hela tiden, blir irriterad då jag bara vill att han ska komma, hatar att han ska dra ut på det.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Lycka till) skrev 2019-08-13 09:48:16 följande:

    Herregud TS! Jag reagerar verkligen. Time for tough love.

    Har jag förstått korrekt att ni mest har vaginalt sex? Inte oralsex eller analsex?

    När du kommer är det genom penetration eller att klitoris stimuleras med händer eller mun? 

    Jag kan inte komma av bara penetration- det spelade ingen roll, min senaste pojkvän tyckte att min orgasm var lika viktig - vi såg till att jag kom 9/10.

    Sex utan orgasm kan jag ha någon gång ibland, men majoriteten av gångerna vill jag komma. Det suger helt enkelt utan orgasm.

    Jag skulle rekommendera dig att onanera och få 100 procent koll på din egen orgasm. Och byt ut antidep mot KBT.

    Lycka till!

      


    Jag tror jag fått orgasm en gång under vårt förhållande. Ja vi köra bara vanligt sex. Alltså inget anal eller oral, äckligt ju! Nej jag kan tyvärr inte sluta äta min medicin. Kommer att äta den för resten av livet.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Maya) skrev 2019-08-13 10:29:52 följande:

    Att inte få orgasm under lång tid låter fett trist. Inte konstigt att du har tröttnat och bara vill få det överstökat när han vill ligga, och det effektivaste då är ju att bara låta han göra det han vill, vilket verkar vara utdraget kuk-i-fitta-sex. Jag skulle själv få skavsår och bli uttråkad av sånt sex.

    Tycker han också att oralsex är äckligt eller ger du honom oralsex?

    Sex kan ju vara massor med olika saker, inte bara själva kuken i fittan biten. Tror han att du njuter av sex? Alltså spelar du att du tycker om det?

    Har ni provat att inte ha sex under en period? Vad händer då? De flesta relationer går ju lite upp och ner med sexet så det är inte konstigt att ett par har mindre eller inget sex ett tag.


    Han har gett mig oralsex men jag tycker inte det är skönt. Ja han tror att jag njuter av sexet, jag stönar ju hela tiden. Ja vi har inte haft så mycket sex nu under sommaren. Fick min mens och går inte ha sex då. Jag tyckte det var skönt att slippa sexet. Han sa ingenting
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2019-08-13 10:42:03 följande:

    Jag förstår inte, först skrev du att du får orgasm ungefär var femte gång, nu skriver du att du bara fått det en gång.


    Vet inte om jag fått orgasm eller inte. Jag har fejkat så länge så vet knappt vad som är vad längre.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Lycka till) skrev 2019-08-13 11:05:11 följande:

    Ok, jag har inte heller analsex, men jag skulle inte påstå att det är äckligt. Man har olika smak bara.Men det låter inte som särskilt varierande eller spännande sex. Bara in och ut i en halv evighet. Hellre kort och varierat tycker jag.

    Jag tycker också att det verkligen låter som om du inte har koll på din egen sexualitet. Hur ska du kunna habra sex med någon annan när du inte har bra sex med dig själv?

    För mig tog det tid och arbete att lista ut vad jag tyckte om, men det var värt det.

    Bestäm dig för att någon kväll eller morgon lägga dig ner vila lite och börja fantisera - fundera på vilka scenarion som tänder dig, testa att läsa sexnoveller.

    Det är viktigt att veta att om du fortsätter att ha sex när du egentligen inte tänder på det så kan det i långa loppet leda till att du får ont- riktigt ont.


    Ja han tar lång tid på sig att komma, van vid killar som kommer jättefort annars. Jag kanske inte är tillräckligt sexig för honom och att han då tar tid på sig att komma??

    Jag har bra sex med mig själv, men ja jag har tyvärr börjat få ont vid sex. När han kör på jättehårt så gör det ont! Men vågar inte säga något.
  • Anonym (Varför?)
    New Dawn skrev 2019-08-13 11:55:43 följande:

    ... Och det kallar du "bra sex".... Av vilken anledning?


    För att han kommer VARJE gång. Det är bra sex för mig.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Samma) skrev 2019-08-13 12:06:28 följande:

    Då har du väldigt låga krav. Det behövs inget "bra" sex för att en man ska komma.


    Hur menar du?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Samma) skrev 2019-08-13 12:11:49 följande:

    En man kommer i princip alltid när han har sex. Sexet behöver inte vara bra för det. Om det är din gräns för när sex är bra så är den ribban väldigt lågt satt. Sex för mig är bra när båda parter njuter och får ut något av det.


    Jag får ut att min man njuter. Är så svårt att få orgasm som tjej så är ingen idé att ens försöka,
  • Anonym (Varför?)
    jrockyracoon skrev 2019-08-13 15:20:51 följande:

    1. Du säger inte till din kille att det gör ont när det gör ont.

    2. Du fejkar orgasmer ibland för att han ska komma fortare.

    3. Du har sex med honom trots att det inte är skönt för dig, och du berättar inte det för honom.

    4. Du struntar i dina egna behov, utan är tillfredsställd bara av att han får sex med dig som någon slags knulldocka.

    Sedan undrar du varför du inte är kåt längre.

    Sex handlar om ett samspel. Det betyder att man tillsammans utforskar vad som är skönt för båda. För att det ska hända behöver båda vara ärliga med vad de njuter av, och båda behöver vara intresserade av den andras njutning.

    Anledningen till att du inte njuter av sex är för att du har dåliga strategier för att försöka få sexet att bli skönt för dig. Du berättar inte för din partner vad du önskar och när det gör ont, etc. Du går också med på sex när du inte vill. För att du ska kunna utforska sex med en partner behöver du vara mer öppen kring vad du själv önskar för din egen njutning. 

    Har du tänkt på att din partner antagligen skulle njuta mer om han märkte att du njöt på riktigt. Att avstå från sex när man inte vill själv och säga till när det gör ont är en start för dig. Men sedan behöver du forska vidare kring vad det är som gör dig sexuellt tillfredsställd.

    Och visst kan medicinen påverka din sexlust negativt. Kanske läge att höra med läkare om det finns en alternativ medicin som räddar sexlusten...


    Jag försökte prata med honom men han blev bara sur och sen dess vågar jag inte ta upp det mer med honom.
  • Anonym (Varför?)
    Jamesdio skrev 2019-08-13 15:47:41 följande:

    Sluta åtminstone att låtsas ha skönt och stöna. Då kanske han till sist undrar vad som är fel? 


    Jag stönade inte nånting en gång då vi hade sex, då undrade han vad som var fel, han ville prova massa andra ställningar och hålla på för att se om jag kunde tycka det var skönt. Orkar ärligt talat inte med sånt. Vill bara att han kommer fort när vi har sex.
Svar på tråden Varför vill jag helst slippa sex?