• Angelicus

    nördig kvinna, vart hittar man en sådan?

    Nu är jag tillbaka igen på forumet, egentligen för samma sak;


    Singel nörd som letar efter den där speciella någon, och inte riktigt vet vart jag ska ta vägen i sökandet.

    (Nördig som i brädspel, tvspel etc)


    Har nog registrerat mig på i princip alla "vanliga" dejting sidor samt lite annat man hittat.


    Men av den erfarenhet jag haft av det så finns det inte något bra sett att "söka" efter kvinnor med samma/liknande intresse. Utan man får mer klicka på profilerna och då kommer problem 2.
    De flesta profiler har ingen profil text utan bara bilder.


    Har även testat på Tinder, men där är det samma sak. kanske var 10e person har skrivit något i profilen och då vanligen är det bara emojis och ingen text. Så då sitter man där och swipar beronde på vilken man tycker är intressant
    Och till skillnad från min kompis som introducerade mig till Tinder som accepterar alla bilder och hoppas på napp. Så är man ju ute efter något  mer seriöst.


    Och de få gånger man får en matchning så är det antingen av folk som gör samma sak (accepterar alla) eller som inte söker något seriöst.


    Funderade ett tag på att dra till Dreamhack, men känns inte som att det är någe ställe att leta ragg på. Eller iaf inte om man är 34.

    Så nuvarande plan (om det inte ändras) är att åka på Gothcon nästa år och se om det finns någon där.

    Aldrig varit på Dreamhack eller gothcon. 


    Ah, kanske ska säga att huvudanledningen inte är för att dra dit och titta på kvinnorna. Men är det stället jag tänker på att man kan stöta på någon med liknande intresse. Samtidigt om det inte "löser sig" så har man iaf ett par dagar man gör något man gillar ändå.


    hur som haver, någon som har nå förslag att komma med på andra ställen online eller inte, att fundera på.


    Sen kommer den stora frågan, hur gör man egentligen för att ragga? Menar, har haft flickvänner förr, men kan inte för mitt liv komma på hur det gick till. Det lixom bara hände av sig själv, men har ju hitils inte hållit så går ut activt söka i stället.

  • Svar på tråden nördig kvinna, vart hittar man en sådan?
  • Embla twopointoh
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-15 22:37:18 följande:
    Nä, en wannabe. Skriv till Ts! Han får skriva till dig! - Här har vi hittat ett vad som verkar vara ett exemplar som verkar vara så nära nörd man kan komma och kämpar hårt för titeln.

    Jag tycker mitt bidrag till att nördar paras ihop och får nästan lite åka av, är stort! De nördigaste ska paras. Ihop alltså.
    Det är inte du som bestämmer den allmänna definitionen av nörd (inte jag heller). Enligt SAOL definieras nörd som: "Person som har ett stort specialintresse och därför kan uppfattas som något enkelspårig."

    Enligt Wikipedia:
    "En vanlig uppfattning är att så kallade nördar ofta intresserar sig mer för teknik eller naturvetenskap (exempelvis datornörd, biologinörd eller schacknörd) än socialt umgänge. Men ordet är flexibelt och exempelvis kan man ersätta audiofil med ljudnörd eller kalla den som gillar Counter-strike för cs-nörd."

    Din raljanta ton och nedsättande kommentar rinner av mig som vattnet på ordspråkets gås. Din fördomsfulla åsikt definierar inte vem jag, eller någon annan, är.
  • Anonym (Omg)
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-15 22:08:33 följande:

    Nä. Du är ingen sann nörd. Se filmen "Nördarna". Det är ju inte en själv som bestämmer om man är en nörd utan det gör ickenördarna. Alfamänniskor bestämmer och avgör huruvida du är en nörd eller ej. Att bara vara en tönt eller en fjant räcker inte och är något annat.


    Men herregud, du kan väl inte mena allvar nu?
  • Anonym (Omg)
    CarpeNoctem skrev 2019-08-15 22:41:38 följande:

    Hm. Jag som älskar att spela tv-spel.. att det betyder att jag är en nörd hade jag aldrig kunnat tro. Sedär.


    Det gör det inte heller.
  • 21gram

    Vilken tur att vi har en sån kunnig jävel i tråden, som vet exakt hur allting är. Känns bra.


    - there is no try, only do -
  • EnAnonumius
    21gram skrev 2019-08-16 03:31:47 följande:

    Vilken tur att vi har en sån kunnig jävel i tråden, som vet exakt hur allting är. Känns bra.


    Sarkasm när den är som bäst.. Skål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Hepp) skrev 2019-08-15 14:49:36 följande:
    Man kan nog vara en extrovert nörd också...
    Japp, det går utmärkt..
    Mitt ex var en sådan, en extrovert nörd. 


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Spike)

    Kanske enklare att hitta en nödig kvinna. Bara att ragga på närmaste offentliga toalett.

  • Anonym (Nördig partyprinsessa)
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-14 20:25:05 följande:

    Ja åk på de där och till Sci-fi mässan, leta på universiteten och biblioteken. Nördarna går inte ut, de sitter och läser och ägnar sig åt sina intressen hemma i sitt hem. De finns inte på dejtingsidor heller eftersom de har fullt upp med att ägna sig åt sitt intresse, sin forskning eller sin programering...


    Aurora Borrealis skrev 2019-08-14 21:14:26 följande:
    De nördar jag känner, träffat och gillat har varit så. Hur kan någon vara nörd om den är ute på nätterna, minglar omkring, håller låda socialt och är uttåtriktad? De nördar jag känt har hållit sig borta och stängt in sig och spelat dag och natt som i långa maraton. Sedan skrev den ändå bäst på högskoleprovet. Ordet nörd är ett hittepåord för den som lever upp till förväntningarna. Eller varför dömmer du mig för att jag tyckdr att för att någon ska kunna tituleras nörd som behöver ett antal kriterier uppfyllas. Vilka kriterier har du för att någon ska vara nörd enligt dig? Hänga på gymmet och bli en muskelknutte som är korkad och en partyanimal?

    Varför en sådan suris på mig för att jag beskriver vad nörd är för mig?
    Aurora Borrealis skrev 2019-08-14 20:46:52 följande:
    De nördiga har inte samma behov av att hänga runt på nattklubbar och dansa på borden ute i vimlet varje helg som de mer extrovärta lever. Inte samma livsstil. Att grotta ner sig i ensamhet hör nörderiet till. Men vissa går möjligtvis till Sci-fi mässan och får Startreks autograf om de kan slita sig ut ur sitt intresse och gå ut på en aktivitet. Om de verkligen måste och ska slå på stort går de ut någonstans. Dock inte ut i vimlet på lördagsnätterna. Då sitter de ensamma i sin grotta och nördar sig med det som de tycker är kul. Svårträffade m a o. Det ingår i nörderiet att vara både introvert och blyg och inte ha så stort socialt behov. Annars är det ingen äkta nörd.



    Jisses vilken skev bild du har av oss nördar..... Jag och mina extremt nördiga kompisar varvar Rollspelssessioner, LAN, film och seriemaraton med att dra på krogen, prova öl, hänga på konserter och riva upp dansgolvet på något roligt ställe. Andra dagar COS-playar vi på mässor, eller slappnar av med brädspel... Bland oss finns det både extroverta och introverta personer, att vara introvert är inte samma sak som att vara nörd... 


    Din definition av nörd har väldigt lite med verkligheten att göra. 

    (Sen undrar jag hur man får Star Treks autograf... en av skådespelarna som spelar i Star Trek är ju en sak men att få en autograf från själva franchisinget är lite svårare.........) 


    TS jag träffade min sambo på Happy Pancake. Jag hade skrivit en ganska så lång presentation där jag hade gömt massor med små hintar om mitt nörderi men som bara en riktig nörd skulle förstå. Sedan satte jag mig ner och väntade, fick några svar från folk som inte hade fattat det hela utan mest verkade förvirrade över min presentation och mina svar. Men sen så dök HAN upp.. 

    Han som hade tagit nästan alla mina vinkar och gav det perfekta svaret :-P mailade och chattade lite fram och tillbaka i några veckor om djupa ämnen som vilken Kapten är bäst (Kirk, Picard, Janeway, Sisko eller Archer....), om en vampyr biter en varulv, blir varulven vampyr eller blir vampyren varulv? Och om varulven är den som biter? Bästa brädspel och bästa data spel? River Tam eller River Song? osv osv.... 


    Vi träffades efter kanske en månad och har varit ett par sedan dess 5 år senare så är vi fortfarande lika lyckliga! Och vi nördar loss lika mycket idag som då, med skillnaden att jag nu spelar rollspel för min sambo är en DM . Sen hänger vi såklart på konserter och festar med våra vänner. 

    Kan även tillägga att jag är 40 och min sambo är 44 så tror inte vi kommer växa ifrån det hela :-P 

  • Anonym (Nördig partyprinsessa)
    Angelicus skrev 2019-08-14 20:18:31 följande:

    Nu är jag tillbaka igen på forumet, egentligen för samma sak;


    Singel nörd som letar efter den där speciella någon, och inte riktigt vet vart jag ska ta vägen i sökandet.

    (Nördig som i brädspel, tvspel etc)


    Har nog registrerat mig på i princip alla "vanliga" dejting sidor samt lite annat man hittat.


    Men av den erfarenhet jag haft av det så finns det inte något bra sett att "söka" efter kvinnor med samma/liknande intresse. Utan man får mer klicka på profilerna och då kommer problem 2.
    De flesta profiler har ingen profil text utan bara bilder.


    Har även testat på Tinder, men där är det samma sak. kanske var 10e person har skrivit något i profilen och då vanligen är det bara emojis och ingen text. Så då sitter man där och swipar beronde på vilken man tycker är intressant
    Och till skillnad från min kompis som introducerade mig till Tinder som accepterar alla bilder och hoppas på napp. Så är man ju ute efter något  mer seriöst.


    Och de få gånger man får en matchning så är det antingen av folk som gör samma sak (accepterar alla) eller som inte söker något seriöst.


    Funderade ett tag på att dra till Dreamhack, men känns inte som att det är någe ställe att leta ragg på. Eller iaf inte om man är 34.

    Så nuvarande plan (om det inte ändras) är att åka på Gothcon nästa år och se om det finns någon där.

    Aldrig varit på Dreamhack eller gothcon. 


    Ah, kanske ska säga att huvudanledningen inte är för att dra dit och titta på kvinnorna. Men är det stället jag tänker på att man kan stöta på någon med liknande intresse. Samtidigt om det inte "löser sig" så har man iaf ett par dagar man gör något man gillar ändå.


    hur som haver, någon som har nå förslag att komma med på andra ställen online eller inte, att fundera på.


    Sen kommer den stora frågan, hur gör man egentligen för att ragga? Menar, har haft flickvänner förr, men kan inte för mitt liv komma på hur det gick till. Det lixom bara hände av sig själv, men har ju hitils inte hållit så går ut activt söka i stället.


    Och just det GothCon kan det eventuellt gå att ragga på men tror inte det är bästa stället, mycket yngre och familjer inte så många singlar Men GothCon är fantastiskt ändå!!!! Och kanske på kvällen om du går till någon av spelpubarna i stan (Jag älskar GG-bar sen finns ju Kappa bar också.) där hamnar ju de lite äldre på kvällen, var dock försiktig om du tänker gå tillbaka till GothCon och spela tex skräck  rollspel på natten då det har noll tolerans på alkohol egentligen så nöj dig med en eller två öl om du gått ut på stan!.

      
  • Anonym (Mmm)

    Nu är ju nörd ett ganska vitt begrepp. Nörd för dig är kanske inte samma sak som nörd för mig, men jag fattar det som att du är ute efter en som gillar spel och att spela? Jag tror ju du gör helt rätt i att åka på forum och såna sammanhang där likasinnade finns. Nätdejting är nog svårare om det är så specifikt intresse som avses. Och ragga, måste du ragga? Du skriver att det bara hänt tidigare, utan att du egentligen funderat över hur. Det är ju så det oftast händer, man lär känna nån och det utvecklas. 
    Kan nästan lova att om du går in för att ragga så får du inget napp. Flörta och visa intresse är en helt annan sak förstås. 

Svar på tråden nördig kvinna, vart hittar man en sådan?