Inlägg från: thenextboy |Visa alla inlägg
  • thenextboy

    Hjälp! Vad ska man ha för matta?

    Behöver en matta i vardagsrummet.

    Vad ska mattan ha för färg?

    Och hur stor ska den vara?

    Ska den vara så stor att den ska täcka hela soffan?

    Eller bara en liten matta under soffbordet?

  • Svar på tråden Hjälp! Vad ska man ha för matta?
  • thenextboy
    GGN skrev 2019-08-16 05:21:30 följande:

    Byt ut det skitfula golvet istället...

    Mörklila matta kanske?


    Kan inte. Bor i hyresrätt
  • thenextboy

    Många av er har sagt lila. Vad tycks om denna?

    Men vad ska man ha för färg på prydnadskyddarna? Samma som mattan eller gardinerna?

    Den största storleken på denna mattan var 200x290 blir inte det för stort? Finns oxå 160x230

  • thenextboy
    Orangebeans skrev 2019-08-16 15:40:12 följande:

    En stor ljusgrå som passar tavlan.


    Det finns en fin grå jag gillar. Denna.

  • thenextboy
    Tihi skrev 2019-08-16 16:18:34 följande:

    TS! Personligen har jag svårt för när allt blir en enda sörja av samma färg/skala så jag skulle föreslå en helt avbrytande färg som livar upp lite. Jag gillar när mattan går under hela möblemanget så jag skulle ta en stor matta om jag var du.


    Men soffan är enorm. Den är 380. Måste man ha så stor matta. Finns det ens så stora?

    Så vad hade du valt för färg på mattan? Lila?
  • thenextboy

    Jag har fortfarande inte kunnat bestämma matta. Eller hur stor den ska vara =(

  • thenextboy
    Jennyf skrev 2019-08-22 01:25:59 följande:

    En viskosmatta? 2x3meter minst iallafall

    Någon färg så man inte binder upp sig. Svagt tryck.

    Den lila tyckte jag (ursäkta språket) var skitful.

    Har också en stor soffa, tycker en liten matta ser lite B ut. Typ som att man tog den man hade. En större ger lite mer lyxkänsla och vald med omsorg.

    Köpt mina på mio. Är nöjd!


    Vad tycks jenny? Denna är 200x300 och finns i blå. Grå. Grön och beige. Den på bilden är blå

  • thenextboy
    Jennyf skrev 2019-08-22 01:53:00 följande:

    Jättefina! Säkert kort är ju såklart grå. Men blå är väldigt fin med. Ser att du har blå gardiner (ser det ut som iaf)

    Viskosmattan är ju blank i sig och ger lyster. Blir inte en platt och tråkig färg även om den är helfärgad.

    Köpte en grå i veckan men fastna för den blå färgen som fanns med. Dock ville jag inte binda mig på färgen därav mitt val.

    Hur är du som person? Tröttnar fort/byter inredning ofta osv? Isf skulle jag valt grå. Annars blå :)


    Den var billig 1000kr för 2x3m undra om det finns någon hake?

    Ja blå gardiner men de ska bort. Haft de länge. Funderar på lila gardiner..

    Men vilken grå ska jag ha då? Den lite ljusare grå som kallas för silver eller den mer mörkare?

  • thenextboy
    Jennyf skrev 2019-08-22 02:11:40 följande:

    Jag skulle nog valt den mörkare grå!

    Såg en på mio, 185x275cm matta. Rosario heter den. Kostar 1295. Blir man medlem så har dom erbjudande så du skulle kunna få 300kr rabatt. Då kan du både kika och känna om du har butiken i närheten. Lämna tillbaka också om det känns helt fel.

    Tror priset är lägre då dom är tunnare (men fortfarande fina) Dom tjockare kostar mer, från 3000-4000.


    Tack. Ska kika in detta. Blir lite orolig för att det ska bli alldeles för grått så den blåa är oxå ett alternativ
  • thenextboy

    Jag har ännu inte valt matta.

    Det står mellan dessa 3 alla är 200x300

Svar på tråden Hjälp! Vad ska man ha för matta?