Inlägg från: Litalillan |Visa alla inlägg
  • Litalillan

    Bidragsfusk!

    Roxwell skrev 2019-08-16 06:09:52 följande:

    Könner till en person som jag är bombsäker pä som får bidrag varje månad trots att hon inte har rätt till det. En sån som pga har valt att inte jobba då hon klarar sig på bidragen. Hon får bidrag för att vara ensamstående med två barn. Skriven själv på en adress, men bor hon sin kille (barnens pappa) på hans sdress. HUR kan man stopps detta?


    även om hon får bidrag så kan jag lova att det inte är några saftiga summor, kanske vill hon vara hemma med barnen, kanske testar dom på att bo ihop innan hon ger sig in i att flytta med allt pga av att hon har just barn, det kanske bara är en väldigt klok kvinna som är påväg ut i livet men tar små steg. tänk alltid några varv innan man sätter en ensamstående mamma med barn på gatan kanske genom att anmäla. Fråga henne ist rakt ut. Hon har säkert en förklaring till varför, det har dom flesta.

    :)
  • Litalillan
    Litalillan skrev 2019-08-16 07:27:59 följande:

    även om hon får bidrag så kan jag lova att det inte är några saftiga summor, kanske vill hon vara hemma med barnen, kanske testar dom på att bo ihop innan hon ger sig in i att flytta med allt pga av att hon har just barn, det kanske bara är en väldigt klok kvinna som är påväg ut i livet men tar små steg. tänk alltid några varv innan man sätter en ensamstående mamma med barn på gatan kanske genom att anmäla. Fråga henne ist rakt ut. Hon har säkert en förklaring till varför, det har dom flesta.

    :)


    läste inte ordentligt så nu att det stod barnens pappa, skumt, men dom kanske har gått isär och provar på nytt men låter faktiskt som du har rätt :) var lite trött oh läste öite snabbt.
Svar på tråden Bidragsfusk!