• Becca0971

    Bli gravid och äter fluoxetin

    Hej!

    Jag och min sambo har påbörjat försöka att bli gravida men det är så att jag äter medicinen Fluoxetin,ett antidepressivt läkemedel. Har lite funderingar kring detta och undrar om dwt är någon annan som ätit dessa och blivit gravida? Är det svårare att bli gravid med detta läkemedel? Har letat efter information men inte hittat något som jag känner att jag fått svar på mina frågor. Finns det någon där ute som ätit denna och blivit gravid?

  • Svar på tråden Bli gravid och äter fluoxetin
  • Becca0971
    Anonym (Hatar antidepp) skrev 2019-08-21 10:22:52 följande:

    Prata med din läkare.

    Jag slutade med Fluoxitin efter att jag fick arytmier och hjärtattacker av dom. Jäkla rävgift!

    Och njöt av sex gjorde jag inte på flera år heller.

    Hade jag varit dig så hade jag försökt sluta. Du kanske rent av får en fantastisk graviditet som rättar till dina hormoner så du hamnar i rätt balans igen och kan må bra utan kemiska substanser?

    Lycka till!


    Ska till läkare på Måndag så får se vad dom säger, vet inte om jag behöver äta medicinen då jag inte fått en riktig utredning. Känner mig inte deprimerad utan mer ångest som kanske kan botas av något annat än mediciner. Det bästa vore att kunna sluta med dom.
Svar på tråden Bli gravid och äter fluoxetin