• whitestar

    Var köper ni kläder åt era nyblivna tonåringar?

    Min grabb är snart 13 och ligger på gränsen mellan barnstorlek o vuxenstorlek (170). Han är totalt ointresserad av kläder utan det ska vara så skönt som möjligt. Mjukisbyxor o t-shirts vill han ha. Har köpt förr på cubus men det börjar bli för litet. Har köpt xs herr på sportaffärer men det blir för stort. Vart f-n ska man hitta kläder åt han som passar???

  • Svar på tråden Var köper ni kläder åt era nyblivna tonåringar?
  • lövet2

    Mina två yngsta har varit just sådana som är ointresserade av kläder. Jag har handlat på Sportringen åt dem. Mjukisbyxor, t-shirts, huvtröjor i varierande storlekar beroende på märket. Vissa märken har upp till stl 170, men annars har det blivit XS eller S.

  • Vildbi

    Min är inte tonåring än, men väldigt intresserad av kläder.

    Jag köper i princip alla kläder på kidsbrandstore.

  • cosinus

    Min 13-åring har mycket från stadium. Byxor börjar dock bli ett problem. Från att typ ha bott i adidas-byxor så händer något från strl 152 (som börjar vara för korta nu) till 164 som blir galet breda. 

    Annars har han mycket t-shirts och där finns ganska ofta long-fit som är perfekt för honom. Då kan jag gå ner i storlek utan att det blir allt för brett.

    Han ligger i storlek mellan 158 och 164 på längden men det är ofta brett. Vuxenstorlekar är än så länge för långa också.

  • whitestar
    Snacka skrev 2019-08-19 14:46:35 följande:

    Vi handlar på new yorker till tonårskillen.


    Tyvärr finns inte den butiken I närheten där vi bor
  • whitestar
    lövet2 skrev 2019-08-19 14:15:42 följande:

    Mina två yngsta har varit just sådana som är ointresserade av kläder. Jag har handlat på Sportringen åt dem. Mjukisbyxor, t-shirts, huvtröjor i varierande storlekar beroende på märket. Vissa märken har upp till stl 170, men annars har det blivit XS eller S.


    Ah ja sportringen handlade jag täckbyxor sist på åt sonen dom var jättebra i storleken! Ska gå o kika där tack för tipset!:)
  • whitestar
    cosinus skrev 2019-08-19 14:52:09 följande:

    Min 13-åring har mycket från stadium. Byxor börjar dock bli ett problem. Från att typ ha bott i adidas-byxor så händer något från strl 152 (som börjar vara för korta nu) till 164 som blir galet breda. 

    Annars har han mycket t-shirts och där finns ganska ofta long-fit som är perfekt för honom. Då kan jag gå ner i storlek utan att det blir allt för brett.

    Han ligger i storlek mellan 158 och 164 på längden men det är ofta brett. Vuxenstorlekar är än så länge för långa också.


    För min son är det tvärtom. 164 brukar räcka på längden men är alldeles för smalt! Men då kanske stadium skulle vara nå för min son. Har bara kollat på intersport o teamsportia än så länge
  • Nymphaea

    När våra inte köper märkeskläder (vilket ju låter helt onödigt för er pojk som inte bryr sig om sånt) handlar de på Lager 157, bra ställe för bekväma baskläder.

  • Anotherone
    Snacka skrev 2019-08-19 14:46:36 följande:

    Vi handlar på new yorker till tonårskillen.


    Där handlar vi också mycket. Min son (13 år) gillar deras jeans och har en del t-shirts därifrån. Köper mest herrstorlekar numera och det kan bli lite varstans, han är inte kinkig med märken så länge han tycker kläderna är snygga och sitter bra. HM, Cubus, Zara, Stadium, Lager 157, New Yorker mfl.
  • whitestar

    Tack så mycket för tipsen. Tyvärr är det många affärer som inte finns i vår stad.Några finns dock i grannstaden så det får nog bli en tripp dit!

  • Vildbi

    www.kidsbrandstore.se


    whitestar skrev 2019-08-21 11:19:36 följande:

    Tack så mycket för tipsen. Tyvärr är det många affärer som inte finns i vår stad.Några finns dock i grannstaden så det får nog bli en tripp dit!


Svar på tråden Var köper ni kläder åt era nyblivna tonåringar?