• Anonym (Trött)

    Hur vårda en vuxen relation mitt i småbarnsåren?

    Hur gör/gjorde ni för att få den att leva? Ni vet två små blöjbarn. Vi sover med varsitt barn. Ekorrhjul och vi känns inte längre som vi. Irritation och olust, men inga bråk (än)

    Vill ta tag i det innan avståndet blir för långt.

  • Svar på tråden Hur vårda en vuxen relation mitt i småbarnsåren?
  • IceKitten

    De små detaljerna. Köp hans/hennes favoritchoklad utan att han/hon bett om det nästa gång du är i affären. Skicka ett sms på väg till jobbet och berätta att du saknar hen. Sno en kram när ni möts på vägen från köket... Osv :p

    Och, försök sova tillsammans, någon dag i veckan iaf :p det gör under.

  • isolande

    Vi hade barnen i egen säng så tidigt som möjligt och hade barnvakt.
    Vår yngsta var 7 veckor när mormor hade honom på kvällen första gången så vi kunde gå på teater. 2,5 timme vaktade hon en sovande bebis Drömmer.

    Vi har även lämnat barnen till mormor och farmor redan vid ca 6 månader för t.ex övernattning.

  • Studentpappa

    Härda ut bara det går över, finns väl ingen mirakelkur mer än att man måste släppa drömmen om filmromantik och vara realistisk.

    Att fortsätta vara fysisk med varandra är dock en bra idé oavsett om ni inte sover tillsammans går det ju ändå bra att ligga ibland.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (A)
    IceKitten skrev 2019-08-19 18:12:06 följande:
    De små detaljerna. Köp hans/hennes favoritchoklad utan att han/hon bett om det nästa gång du är i affären. Skicka ett sms på väg till jobbet och berätta att du saknar hen. Sno en kram när ni möts på vägen från köket... Osv :p
    Och, försök sova tillsammans, någon dag i veckan iaf :p det gör under.
    Håller med
Svar på tråden Hur vårda en vuxen relation mitt i småbarnsåren?