• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • ankan6
    kristina27 skrev 2019-11-10 16:21:39 följande:

Jag har idag fått missfall i vecka 11. Jag är helt förkrossad och säger lycka till alla ni andra<3 kram

Beklagar verkligen...
  • Trostar
    ankan6 skrev 2019-11-10 14:04:44 följande:

När skall man börja köpa gravidkläder?! Gick igenom garderoben och insåg att jag verkligen behöver köpa lite nya kläder, men är det onödigt att köpa vanliga kläder nu om de är urväxta inom kort? Eller är det lika bra att börja köpa gravidkläder redan nu? Är ju bara i v 15 men har sedan ett par veckor tillbaka bara stretch ändå pga svullen och att allt som sitter åt kring magen är så sjukt obekvämt. Magen är ju pytteliten än så länge men antar att det smäller till inom allt för länge

Är i vecka 15 jag med och hade behövt köpa gravidkläder.... Jag är van vid att vara smal och ha en väldigt platt mage så jag trodde ju i min enfald att magen skulle börja synas först vecka 20 på mig. När jag har tighta kläder och har ätit så är det TYDLIGT att där är en bebismage. Tänkte satsa på tights och lösare byxor ett tag till, men valmöjligheterna i garderoben har ju krympt :)

Jätteroligt privat, men har lite panik på grund av jobb. Vill absolut inte gå ut med graviditeten innan RUL. Hade hoppats på att säga det i vecka 23-24. Ännu går det ok att dölja med stora tröjor upptill men det blir svårare...

När hade ni tänkt att berätta för jobb?
  • Trostar

Jag har idag fått missfall i vecka 11. Jag är helt förkrossad och säger lycka till alla ni andra<3 kram

Kramar <3
  • ankan6
    Trostar skrev 2019-11-10 17:07:30 följande:

Är i vecka 15 jag med och hade behövt köpa gravidkläder.... Jag är van vid att vara smal och ha en väldigt platt mage så jag trodde ju i min enfald att magen skulle börja synas först vecka 20 på mig. När jag har tighta kläder och har ätit så är det TYDLIGT att där är en bebismage. Tänkte satsa på tights och lösare byxor ett tag till, men valmöjligheterna i garderoben har ju krympt :)

Jätteroligt privat, men har lite panik på grund av jobb. Vill absolut inte gå ut med graviditeten innan RUL. Hade hoppats på att säga det i vecka 23-24. Ännu går det ok att dölja med stora tröjor upptill men det blir svårare...

Ja man kan ju faktiskt köra tights och stora, stickade tröjor ett tag till nu när det börjar bli kallt, så kan man skjuta på gravidkläder några veckor till! Men jeans och sånt är bara att glömma för mig och har varit ett bra tag haha!

Jag berättade tidigt för mitt jobb pga att jag blev erbjuden en kollegas vikariat som jag ju behövde tacka nej till, och jag vet att jag ställer till det lite genom att också gå så jag ville ge dem gott om tid att lösa det. Annars hade jag nog oavsett berättat nu, men vi gjorde också tidigt rul förra veckan! Det syns som sagt rätt bra på magen redan
  • LinneaWookie

Beklagar djupt och skickar alla helande vibbar som finns. Har själv varit där två gånger och även om det känns hopplöst så kommer man tillbaka <3 <3 Nästa gång är det ännu större chans statistiskt sett att det går bra. Kramar
  • LinneaWookie
    Trostar skrev 2019-11-10 17:07:30 följande:

Jag berättade för min chef i onsdags, kände att det var rättvist mot henne att berätta redan nu, snarare än att hon får börja gissa när det syns mer. Jag är nu i vecka 13+3.

Magen syns definitivt på e.m/kväll, och faktiskt även lite på morgonen nu, som den inte gjort fram till för bara någon dag sedan. Så spännande <3 <3

Dock tror jag ingen som inte vet skulle reagera, men man känner/ser det ju tydligt själv.
  • HejsanJenny
    jevana skrev 2019-11-10 08:01:26 följande:

Känner igen mig. Mina symptom börjar också försvinna nu. Vilket jag väntat på men samtidigt slår oron.. I de stunderna tycker jag verkligen dopplern är det bästa köp jag någonsin gjort. Sannolikheten att det är spökveckor istället för något på tok borde ligga på ca 99% vid det här laget, en rätt lugnande tanke.

Daphodil skrev 2019-11-10 08:46:27 följande:

Jag känner alltför väl igen oron. Jag har googlat "minskat illamående vecka x" nästan varje vecka upp till typ v 13. Läste att i någon vecka (kanske typ 14?) brukar kisseriet avta.

Så det är normalt att symtomen försvinner nu, och jag vet flera som plötsligt känt sig ogravida i spökveckorna. Du gjorde ju också ett fint kub ganska nyligen, och det är ju också en lugnande faktor. Oddsen är med dig när du kommit såhär långt.

Andreaaaa skrev 2019-11-10 11:13:28 följande:

Jag förde anteckningar när jag var gravid med min son och från vecka 14 ff skrev jag att brösten slutat ömma, jag blivit pigg igen och slutat vara illamående. Glad för det för det hade jag glömt bort till denna gång, spökveckorna finns verkligen på riktigt - din graviditet låter helt normal!! Försök njuta innan du börjar bli tung och trött igen

Tack för de fina orden hörni <3 Tycker så mycket om kärleken i den här tråden.
  • HejsanJenny

Beklagar verkligen.

Stora kramar till dig. <3
  • Heliena
    ankan6 skrev 2019-11-10 14:04:44 följande:

När skall man börja köpa gravidkläder?! Gick igenom garderoben och insåg att jag verkligen behöver köpa lite nya kläder, men är det onödigt att köpa vanliga kläder nu om de är urväxta inom kort? Eller är det lika bra att börja köpa gravidkläder redan nu? Är ju bara i v 15 men har sedan ett par veckor tillbaka bara stretch ändå pga svullen och att allt som sitter åt kring magen är så sjukt obekvämt. Magen är ju pytteliten än så länge men antar att det smäller till inom allt för länge

Haha, jag köpte mina första gravidleggings och byxor i vecka 8.. Min mage och tarmar svullnade upp enormt och jag mådde illa så fort något klämde åt runt nedre delen av magen. Som om kroppen sa åt mig att skydda det som låg där inne och ge fan i att ha något som sitter åt, haha.. Så blev ett par sköna gravidbyxor! Börjar dock bli dags att köpa nya tröjor.. De svävar liksom över magen nu och vissa är så korta att man ser magen sticka fram :S Så vi som får stora magar finns också, haha!
  • Heliena

Så otroligt ledsen för din skull.. Gör så ont i hjärtat att läsa. :/ Lycka till med allt nu och hoppas du plussar snart igen! Stor kram! <3