• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    m94 skrev 2019-11-12 12:47:29 följande:

Din stackare... :( Har tack och lov sluppit spyan hittills, men vecka 20 känns otroligt långt bort nu hahah

Ja, tur! Och tur för mig att jag endast kräktes en vecka.. Men det var en stressig vecka med flytt och jobb, så jag tror det kan ha påverkat. Nu har vi flyttat klart och jag har ledig vecka, så nu är det toppen! :D Ja, vecka 20 är långt bort..
  • brownfox

Hej igen efter ett tag :)

Är nu i vecka 14, avklarat kub (låg risk) och nipt! Allt såg bra ut.
    Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min Solig Fick datumet också -- 17 maj
    Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans Glad

Fick någon råd att börja med järn tabletter? Min BM skrivit till mig att jag ska börja med 100mg 2-3 dagar i veckan....

Har fortfarande inga speciella symtomer, forutom förstoppning nu pga järntabletter.

Fortfarande känns inte som att jag är gravid. 

En till fråga:

När tänker ni berätta till chefen på jobbet? Och hur? Är det okej att skicka mejl?

• Heliena
    brownfox skrev 2019-11-12 13:24:36 följande:

Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min  Fick datumet också -- 17 maj

Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans 

Fick någon råd att börja med järn tabletter? Min BM skrivit till mig att jag ska börja med 100mg 2-3 dagar i veckan....

Har fortfarande inga speciella symtomer, forutom förstoppning nu pga järntabletter.

En till fråga:

När tänker ni berätta till chefen på jobbet? Och hur? Är det okej att skicka mejl?

Jag började med järntabletter för två veckor sen (då i vecka 14) också 100mg. Jag ska käka en tablett varje dag. Enligt blodprover var mitt järnvärde bra, men mina järndepåer desto lägre. Så jag måste fylla på dessa. :)
  • viljaa

Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min  Fick datumet också -- 17 maj

Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans 

En till fråga:

Grattis till frisk bebis!!<3 visst är det häftigt med ultraljud! till mig sa de inget om järntabletter, men äter sen innan nån multivitamin så är inte omöjligt att det redan är extra järn där i.

Jag berättade för chefen dagen efter kub så att hon får tid på sig att hitta en ersättare till mig. Kändes mest rätt för alla parter, och så att hon också förstår varför jag är sjuk hela tiden (har fått världens sämsta immunförsvar sen jag blev gravid och har åkt på typ 3-4 förkylningar och uvi).
  • Daphodil
    viljaa skrev 2019-11-12 15:23:22 följande:
    Grattis till frisk bebis!!<3 visst är det häftigt med ultraljud! till mig sa de inget om järntabletter, men äter sen innan nån multivitamin så är inte omöjligt att det redan är extra järn där i.

Jag berättade för chefen dagen efter kub så att hon får tid på sig att hitta en ersättare till mig. Kändes mest rätt för alla parter, och så att hon också förstår varför jag är sjuk hela tiden (har fått världens sämsta immunförsvar sen jag blev gravid och har åkt på typ 3-4 förkylningar och uvi).
    Känner igen det där med infektioner hela tiden. Fick sjukanmäla mig två gånger med bara en veckas mellanrum, kändes sådär...
  • LinneaWookie
    2020bebis skrev 2019-11-12 12:47:06 följande:
    Jag vill gärna också gå med i fb gruppen!
    PM:ade dig här på FL
  • viljaa
    Daphodil skrev 2019-11-12 15:47:38 följande:

Känner igen det där med infektioner hela tiden. Fick sjukanmäla mig två gånger med bara en veckas mellanrum, kändes sådär...

Trist att höra att du också är sjuk mycket, men samtidigt lite skönt att höra att man inte är ensam! Krya på oss haha :)
  • LinneaWookie

Fick göra 2 ulj inom 2v, kul att se en liten bebis som rör på sig! Fattar fortfarande inte att den är min Solig Fick datumet också -- 17 maj
    Har inte än kollat på kön i resultat, väntar tills min man kommer hem så att vi kan få göra det tillsammans Glad

En till fråga:

Grattis <3 Jag berättade för min chef för ungefär en vecka sedan, var då i v12+6. Väntade en vecka extra för att kunna säga det öga mot öga, då hon inte alltid är på mitt kontor varje vecka. Det känns som att det är bättre att berätta IRL, men alla gör ju som de vill. Har bara haft denna chef i ca 3v så ville inte att hon skulle få intrycket av att jag var opersonlig heller... Det känns bra att ha gjort det så här, hon blev jätteglad

Jag PM:ar dig angående FB-gruppen
  • brownfox
    viljaa skrev 2019-11-12 15:53:58 följande:
    Trist att höra att du också är sjuk mycket, men samtidigt lite skönt att höra att man inte är ensam! Krya på oss haha :)
    +1 här nu. Kom hem från jobbet idag pga förkylning, eller pga jag tappade rösten Skrikandes annars blir jag aldrig sjuk.

Har ni märkt att det finns ingenting man får använda vid förkylning nar man är gravid?? inte ens nässpray, all te har hibiskus eller ingefära i, alla halstabletter måste man kolla 10 ggr om det är något i man får ta eller inte..... 

Har någon något att rekommendera förutom koksalt? Solig