• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Blivande3barnsmamma
    Lustablong skrev 2019-11-20 15:26:20 följande:

Var inte orolig kära du! Jag kände inte förrän v 21 med mitt tredje trots att jag hade moderkakan i framvägg. Det kommer snart ska du se

Tack för dina värmande ord <3. Får helt enkelt vänta till RUL och hoppas på det bästa.
  • Millemupp

Var på KUB i förrgår. Allt såg bra ut med bebisen som röjde rundor. Däremot såg BM en s k uppklarning i ena delen av livmodern. Det såg ut som en separat säck utan något synligt innehåll, däremot med cirkulation (man kunde se mkt rött/blått när hon satte igång den funktionen på maskinen). Hon undrade om jag väntade tvillingar men något sådant hade inte upptäckts vid VUL. De ska så klart analysera det mera men man kan ju inte låta bli att börja fundera på vad det är. Suck...

• Daphodil
    Millemupp skrev 2019-11-20 16:54:43 följande:

Var på KUB i förrgår. Allt såg bra ut med bebisen som röjde rundor. Däremot såg BM en s k uppklarning i ena delen av livmodern. Det såg ut som en separat säck utan något synligt innehåll, däremot med cirkulation (man kunde se mkt rött/blått när hon satte igång den funktionen på maskinen). Hon undrade om jag väntade tvillingar men något sådant hade inte upptäckts vid VUL. De ska så klart analysera det mera men man kan ju inte låta bli att börja fundera på vad det är. Suck...

Vad underligt. Sa de vad det kunde vara? Bra att det såg bra ut som bäbisen iaf.
  • Millemupp
    Daphodil skrev 2019-11-20 18:17:30 följande:

Vad underligt. Sa de vad det kunde vara? Bra att det såg bra ut som bäbisen iaf.

Den enda nämnda möjligheten var just om det funnits en tvilling tidigare. Är det vanligt att missa det vid VUL? Har ingen vidare koll på det.

Hon frågade också om jag haft nån blödning, utifall att det här var nånting som var på väg ut, men det har jag inte haft heller..

Hoppas och tror att de kommer vilja kolla upp det mer om bildanalysen inte ger nåt svar. Skräckscenariot är ju om det påverkar bebisen negativt.. :S
  • LinneaWookie
    vinmonster skrev 2019-11-20 16:21:09 följande:

Hej allihopa!

Jag är så himla dålig på att hålla mig uppdaterad på FL, men det finns en hemlig FB-grupp för BF maj. Skicka ett PM till mig så bjuder jag in!

Eller till mig! Jag har PMat en person redan (för någon dag sedan) som inte svarat

Bara att PMa på, eller kolla om jag gjort det först om ni frågat i tråden redan och fått svar att jag ska PMa
  • LinneaWookie
    Millemupp skrev 2019-11-20 19:41:29 följande:
    Den enda nämnda möjligheten var just om det funnits en tvilling tidigare. Är det vanligt att missa det vid VUL? Har ingen vidare koll på det.

Hon frågade också om jag haft nån blödning, utifall att det här var nånting som var på väg ut, men det har jag inte haft heller..

Hoppas och tror att de kommer vilja kolla upp det mer om bildanalysen inte ger nåt svar. Skräckscenariot är ju om det påverkar bebisen negativt.. :S
    Håller alla tummar för att det inte är något som kan påverka bäbisen... Känns ju som det troliga scenariot är en tvilling som "försvunnit", men jag kan ju ingenting om sånt här. Kramar till dig!
  • Lilla Lunis
    Lilla Lunis skrev 2019-11-23 01:14:18 följande:

Stackars dig. Vet hur det känns. Haft flera missfall men du kommer igen

Var menat till dig, Kristina 27
  • Lilla Lunis

• Lilla Lunis