• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Bettan84
    SweetCA skrev 2019-12-30 16:04:10 följande:

Den där tröttheten är brutal! Jag måste fortfarande sova 9h per natt men är betydligt piggare på dagarna. Bara att njuta av att känna dig piggare!

Skönt med träning, jag kör styrketräning med. Har dock lagt ner mage och tycker det är jätte svårt att träna den inre bålstyrkan. Hur gör du med den?

Sen blir det en hel del promenader med hunden även om man måste stanna och flåsa i backarna. Helt galet, brukar cykla långdistans men nu knäcker promenader en haha

Det är verkligen skönt även om träningsvärken man har gör inte livet enklare haha.

Jag försöker tänka på hållningen och de inre bål musklerna när jag tränar. Många rörelser aktiverar de inre musklerna , till exempel stående hantelpress..

Jag kör även sidoplankan försiktigt :).
  • Daphodil
    Stina17 skrev 2019-12-30 21:15:57 följande:

Hej! Har inte varit aktiv skriftligen i tråden men läst aktivt sedan den startade! Grattis till alla era mirakel! <3 Vi har en son sedan tidigare som föddes augusti 2018. Var på rul idag och allt såg jättefint ut. Vår son ska få en lillasyster! <3 Magkänslan hos oss båda sa flicka och det var roligt att den stämde även denna gången Vi är så tacksamma och lyckliga över vårt lilla mirakel. Hoppas på att få vara med i den hemliga facebookgruppen

Mvh

Välkommen hit och grattis till flickan!
  • SweetCA
    Bettan84 skrev 2019-12-30 22:53:51 följande:

Det är verkligen skönt även om träningsvärken man har gör inte livet enklare haha.

Jag försöker tänka på hållningen och de inre bål musklerna när jag tränar. Många rörelser aktiverar de inre musklerna , till exempel stående hantelpress..

Jag kör även sidoplankan försiktigt :).

Haha så är det men skönt på sätt o vis ändå.

Ja det gör jag med men är så van att kunna fokusera på en viss sak specifikt men får börja tänka mer på ditt sätt och att man faktiskt tränar annat än just den muskelgruppen man håller på med. Bra tänkt.

Ska testa sidoplankan med!
  • SweetCA
    Onesatta skrev 2019-12-30 22:40:45 följande:

Var hos BM idag och fick för första gången höra hjärtljuden där, hon hade lite svårt att hitta just hjärtljuden. Hon förklarade att flöde från navelsträngen och moderkakan var jättefint så jag behövde inte oroa mig och ibland tar det en stund att få fram hjärtljuden och sista utvägen är att dom tar fram en portabel UL maskin och tittar/lyssnar med istället för att man fick inte bli hemskickad utan att BM ha godkänt hjärtljuden. Tillslut gick det och allt var bra i vilket fall :) MEN en fundering som hängt med mig idag är att trots att det finns plats i magen ligger bebis och trycker nere vid mitt blygden, jag känner bara sparkar vid sidorna av nedre delen på magen och ingenting uppåt från blygdbenet. Vill minnas att jag kände högre och mer varierat med sonen. Någon mer som ?bara? känner långt ner?

Samma här, lill grabben favoriserar att sparka på höger sida, neråt + lite åt sidan. Men även mitt på blygdbenet (siktar väl mot kissblåsan hehe)

Skönt att det gick bra med hjärtljuden, tog ett tag för min bm att hitta honom andra gången vi lyssnade. Men min har ingen portabel UL maskin så om det inte funkat hade man nog varit ganska stressad.
  • SweetCA
    Andreaaaa skrev 2019-12-30 16:20:54 följande:

Skönt att höra att fler varit lika slutkörda, det har verkligen varit galet för mig!

Vad gäller den inre bålstyrkan sa min naprapat att det typ inte går att träna den ordentligt när magen blir större. Man får stärka upp så mycket som man kan innan och jobba med rygg, höfter etc sedan för att ge extra stöd.... 

Ja det är väl bara att gilla läget och försöka sova.

Okay! Tack! Bara att kämpa på med det som är runt då.

Får även fokusera på det Bettan84 skriver för det känns skumt att försöka träna mage nu. Min mage har växt en del.

Toppen med lite input!
  • HejsanJenny

Nyfiken på er andra som väntar flickor - eftersom ämnet togs upp kring pojknamn - är det någon som har bestämt namn än? Vi har tre namn som vi gillar mycket och kommer överens om, Cornelia, Lilly och Olivia.

• Stina17

Jag och min man gick igenom lite namnlistor igår. Vi har en liten Olle sedan tidigare. Skulle vi fått en pojke till var Otto nästan spikat . Än så länge är våra favoriter: Maj, Rut, Signe, Edith och Lillemor. Men det är en lång process att hitta ett namn så nu får vi fundera på dessa några dagar och gå igenom namnförslag igen. Min man gillar Maj, men han funderar på om det är fånigt att heta Maj om man föds i månaden Maj. Jag förstår hur kan tänker men vi båda fastnade för namnet utan att tänka på månadsnamnet

• HejsanJenny
    Stina17 skrev 2019-12-31 11:41:38 följande:

Jag och min man gick igenom lite namnlistor igår. Vi har en liten Olle sedan tidigare. Skulle vi fått en pojke till var Otto nästan spikat . Än så länge är våra favoriter: Maj, Rut, Signe, Edith och Lillemor. Men det är en lång process att hitta ett namn så nu får vi fundera på dessa några dagar och gå igenom namnförslag igen. Min man gillar Maj, men han funderar på om det är fånigt att heta Maj om man föds i månaden Maj. Jag förstår hur kan tänker men vi båda fastnade för namnet utan att tänka på månadsnamnet

Hade det blivit en pojke för oss så skulle det också blivit en liten Otto! <3
  • Jeckipecki

Hej! ny här. Gravid i vecka 19 med bf 28 maj :)

Har äntligen känt bebis!

Började ana rörelser för två veckor men nu är jag helt säker! Tarmarna kan omöjligt göra sånna hårda ryck och puffar.

RUL imorgon, längtar så mycket! Andra gången vi får se bebis på ul och magkänslan säger att det är en tjej. Håll tummarna att bebisen är frisk och välskapt imorgon!

• Jeckipecki

Hej! ny här. Gravid i vecka 19 med bf 28 maj :)

Har äntligen känt bebis!

Började ana rörelser för två veckor men nu är jag helt säker! Tarmarna kan omöjligt göra sånna hårda ryck och puffar.

RUL imorgon, längtar så mycket! Andra gången vi får se bebis på ul och magkänslan säger att det är en tjej. Håll tummarna att bebisen är frisk och välskapt imorgon!