BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Åh, idag är dagen för RUL, så spännande och även lite nervöst! Hoppas verkligen att allt är bra med plutten :)
Vi har inte tänkt att ta reda på könet, men vi får väl se om det syns tydligt eller inte :) för min bästa kompis gick det inte att missa vad det va. :) spännande även att se om man blir flyttad något. Dock stämmer datumet vi har nu hyfsat med våra egna beräkningar, men man vet ju aldrig :)
Idag var jag hos BM och mätte magen och lyssnade på hjärtat. Självklart är även denna bäbis Rh-positiv, till skillnad från mig, så det blir en spruta denna gång med.
Hej alla,
Grattis och lycka till med alla prinsar och prinsessor.
Det upptäcktes att jag har Hypotyreos i början på graviditeten. Nu är jag i mitten och trots behandling har det blivit sämre. Jag läser om att foster kan få kognitiva störningar om mamman har för lite sköldkörtel hormon. Blir så orolig. Det här är tredje graviditeten men första gången jag drabbas av flera bristsjukdomar. Någon som är med om liknande? :/
Hej alla,
Det upptäcktes att jag har Hypotyreos i början på graviditeten. Nu är jag i mitten och trots behandling har det blivit sämre. Jag läser om att foster kan få kognitiva störningar om mamman har för lite sköldkörtel hormon. Blir så orolig. Det här är tredje graviditeten men första gången jag drabbas av flera bristsjukdomar. Någon som är med om liknande? :/
Jag har Hypotyreos sen tidigare (alltså redan innan graviditet). Så länge TSH och T4 är inom referens ska det inte vara någon fara! Se till att kontrollera värdena var 4e vecka! Tyvärr måste man även läsa på lite själv och bli expert på sin egen sjukdom för att kunna konfrontera och sätta press på läkarna.. Men jag vet de som trots höga värden fått ett friskt barn.
Bli medlem i gruppen Hypotyreos och graviditet på Facebook! Där får man mycket stöd och svar på det mesta! :)
Jo men det är att jag inte ligger inom referensintervallet. Tack för tipset med fb gruppen ska gå med där! :)
Hej alla,
Hej på er
Någon mer som fortfarande brottas med illamående? Jag fick det under kontroll när jag var i v13 med Postafen och började äntligen gå upp i vikt. Nu testar jag vissa dagar utan Postafen för att se om det är "borta för gott" och vissa dagar känns det bra men vissa dagar som igår och idag känns det förjävligt. Tur att jag hade en spypåse i bilen imorse och att min man var den som körde för spyan kom riktigt olägligt på en hårt trafikerad vägbro utan mitträcke! Varken min mamma eller syster mådde dåligt så här långt in i graviditeten så jag vågar inte gissa när det ev upphör för mig.
I övrigt är livet gott. Jag känner nu av sparkarna i v22 vilket känns fantastiskt :) Barnvagnen är beställd (Emmaljunga NXT60 Flat) och hämtas ut i slutet av mars.
Jag lyckades till och med träna med egen kroppsvikt idag och känner att magen börjar komma i vägen.
Hej på er!
Nu har vi äntligen varit på RUL och allt såg jättebra ut! Phu! Nu kan jag våga slappna av lite och verkligen glädjas åt detta på riktigt och berätta. Har haft en sån oro. Såklart i onödan men svart att inte va nervös alls :)
Vi har även kikat lite på barnbarn, och den jag va inne på som hade passar bra för mig som bor lite ute på landet Emmaljunga nxt90f kändes lite för klumpig o tung tyvärr, så nu är vi inne på en Britax Smule 3 istället, tror det blir mkt bättre :)
Har fler av er beställt/ kikat bestämt er för vagn o babyskydd mm? :)
Nu känner jag mig redo att gå med i facebookgruppen. Vem va det som hjälpte till med den nu igen? :)
Hej på er!
Nu har vi äntligen varit på RUL och allt såg jättebra ut! Phu! Nu kan jag våga slappna av lite och verkligen glädjas åt detta på riktigt och berätta. Har haft en sån oro. Såklart i onödan men svart att inte va nervös alls :)
Vi har även kikat lite på barnbarn, och den jag va inne på som hade passar bra för mig som bor lite ute på landet Emmaljunga nxt90f kändes lite för klumpig o tung tyvärr, så nu är vi inne på en Britax Smule 3 istället, tror det blir mkt bättre :)
Har fler av er beställt/ kikat bestämt er för vagn o babyskydd mm? :)
Nu känner jag mig redo att gå med i facebookgruppen. Vem va det som hjälpte till med den nu igen? :)