• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • HejsanJenny

Var just hos bm. Enligt nya riktlinjer för gravida med högt blodtryck så sätts man igång någon gång mellan 37+0 och 39+0. Känns skönt att veta redan nu att jag inte kommer behöva gå över tiden, vilka historier man har hört om förstföderskor som går över nästan 2 veckor!

• Daphodil
    HejsanJenny skrev 2020-01-13 14:15:21 följande:

Var just hos bm. Enligt nya riktlinjer för gravida med högt blodtryck så sätts man igång någon gång mellan 37+0 och 39+0. Känns skönt att veta redan nu att jag inte kommer behöva gå över tiden, vilka historier man har hört om förstföderskor som går över nästan 2 veckor!

Så skönt!
  • ankan6

Var känner ni oftast sparkarna?

Tycker han ofta ligger så lågt så det blir ett jäkla tryck långt ner typ under troskanten? Känner de flesta sparkarna på höger sida också, alltid under naveln. Kanske tom ligger på sniskan? Blir ett rätt obehagligt tryck och ffa blir jag ju så sjukt kissnödig vilket jag blir galen på. Fick springa in i en dunge och akutkissa nyss på hundpromenaden trots att jag gick på toa precis innan haha

• Daphodil
    ankan6 skrev 2020-01-14 14:20:20 följande:

Tycker han ofta ligger så lågt så det blir ett jäkla tryck långt ner typ under troskanten? Känner de flesta sparkarna på höger sida också, alltid under naveln. Kanske tom ligger på sniskan? Blir ett rätt obehagligt tryck och ffa blir jag ju så sjukt kissnödig vilket jag blir galen på. Fick springa in i en dunge och akutkissa nyss på hundpromenaden trots att jag gick på toa precis innan haha

Överallt, känns det som. Ner mot ljumskarna, ut mot sidorna, upp i revbenen, ibland ner mot blåsan. Han är mer aktiv än vad min dotter var. Med henne åkte jag in ett par ggr under olustigt lugna dagar, och denna gång hoppas jag slippa såna tveksamheter.
  • ankan6
    Daphodil skrev 2020-01-14 14:44:35 följande:

Överallt, känns det som. Ner mot ljumskarna, ut mot sidorna, upp i revbenen, ibland ner mot blåsan. Han är mer aktiv än vad min dotter var. Med henne åkte jag in ett par ggr under olustigt lugna dagar, och denna gång hoppas jag slippa såna tveksamheter.

Skönt att han är aktiv! Även om det låter lite jobbigt rent fysiskt
  • Heliotrop

Tycker de kommer överallt, men oftast håller den sig ifrån min kissblåsa (peppar peppar). Den rör sig väldigt mycket då sparkarna kan flytta sig från ena sidan till den andra på bara en kvart typ haha. :) de har även börjat bli hårda sparkar, syns utanpå magen
  • Heliena

Han är verkligen överallt för mig! Oftast uppe vid höger sida av naveln, men sen är han helt plötsligt lååångt nere i magen och härjar! Igår var han på vänster sida naveln och sparkade. Han sprattlar runt lite hur som helst!
  • HejsanJenny

Jag har samma problem! Eller problem vill man ju inte kalla det. Men nästan hela tiden långt, långt ned. Fruktansvärt kissnödig hela tiden också på grund av trycket.
  • ankan6
    HejsanJenny skrev 2020-01-15 09:25:43 följande:
    Jag har samma problem! Eller problem vill man ju inte kalla det. Men nästan hela tiden långt, långt ned. Fruktansvärt kissnödig hela tiden också på grund av trycket.

Vad kul att höra hur det känns för alla! 

Den där kissnödigheten hade jag ju gärna klarat mig utan haha. Men det är ju som sagt inget problem, tvärt om är det rätt skönt med aktiv bebis känner jag så man slipper oroa sig. Börjar redan märka av lite rutiner vilket känns spännande :)

• Daphodil

Om någon har ett toppentips mot förstoppning tar jag tacksam emot det. Äter redan mycket frukt, fibrer och vätska, men det är verkligen hemskt just nu. Nu köpte jag nåt receptfritt preparat som smakar sågspån, men som sagt, fritt fram med råd.