BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Var just hos bm. Enligt nya riktlinjer för gravida med högt blodtryck så sätts man igång någon gång mellan 37+0 och 39+0. Känns skönt att veta redan nu att jag inte kommer behöva gå över tiden, vilka historier man har hört om förstföderskor som går över nästan 2 veckor!
Var just hos bm. Enligt nya riktlinjer för gravida med högt blodtryck så sätts man igång någon gång mellan 37+0 och 39+0. Känns skönt att veta redan nu att jag inte kommer behöva gå över tiden, vilka historier man har hört om förstföderskor som går över nästan 2 veckor!
Var känner ni oftast sparkarna?
Tycker han ofta ligger så lågt så det blir ett jäkla tryck långt ner typ under troskanten? Känner de flesta sparkarna på höger sida också, alltid under naveln. Kanske tom ligger på sniskan? Blir ett rätt obehagligt tryck och ffa blir jag ju så sjukt kissnödig vilket jag blir galen på. Fick springa in i en dunge och akutkissa nyss på hundpromenaden trots att jag gick på toa precis innan haha
Tycker han ofta ligger så lågt så det blir ett jäkla tryck långt ner typ under troskanten? Känner de flesta sparkarna på höger sida också, alltid under naveln. Kanske tom ligger på sniskan? Blir ett rätt obehagligt tryck och ffa blir jag ju så sjukt kissnödig vilket jag blir galen på. Fick springa in i en dunge och akutkissa nyss på hundpromenaden trots att jag gick på toa precis innan haha ![]()
Överallt, känns det som. Ner mot ljumskarna, ut mot sidorna, upp i revbenen, ibland ner mot blåsan. Han är mer aktiv än vad min dotter var. Med henne åkte jag in ett par ggr under olustigt lugna dagar, och denna gång hoppas jag slippa såna tveksamheter.
Tycker han ofta ligger så lågt så det blir ett jäkla tryck långt ner typ under troskanten? Känner de flesta sparkarna på höger sida också, alltid under naveln. Kanske tom ligger på sniskan? Blir ett rätt obehagligt tryck och ffa blir jag ju så sjukt kissnödig vilket jag blir galen på. Fick springa in i en dunge och akutkissa nyss på hundpromenaden trots att jag gick på toa precis innan haha
Vad kul att höra hur det känns för alla!
Den där kissnödigheten hade jag ju gärna klarat mig utan haha. Men det är ju som sagt inget problem, tvärt om är det rätt skönt med aktiv bebis känner jag så man slipper oroa sig. Börjar redan märka av lite rutiner vilket känns spännande :)
Om någon har ett toppentips mot förstoppning tar jag tacksam emot det. Äter redan mycket frukt, fibrer och vätska, men det är verkligen hemskt just nu. Nu köpte jag nåt receptfritt preparat som smakar sågspån, men som sagt, fritt fram med råd.