BF MAJ 2020
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3
Har själv gått upp 6kg sedan inskrivning, men stått stilla i 3-4 veckor nu. Mådde sjukt illa i början så var också tvungen att små äta hela tiden. När illamåendet väl gick över började jag äta ?bättre?, försöka simma 3 gånger i veckan. Tror det har hjälpt massa, men sen kommer jag nog gå upp 22kg som förra gången hur som helst! Haha!
Mitt tips till om hungern sätter i är kalla äpplen eller ha snacks morötter hemma, samt försöka äta något var 3 timme. Någon annan med bra tips?
När jag började tröttna på att ?bara? äta morötter så började jag göra olika dippsåser som alltid finns i kylskåpet nu. Hummus och fetaost röra är favoriterna just nu :)
Åh tack för alla tips! Mera! :D
Jaa, måste hitta lite nyttigare mellanmål nu! Typ ägg!
Ja det här med att äta ofta är bra! Bra tips!
Kokta ägg, små avokado, förberedda ost kuber brukar hjälpa som mellis.
Till luncherna så har jag gjort storkok
Jag har portions påsar med pulled kyckling, köttfärs och lax i frysen som går snabbt att värma på och lite grönsaker till det. För snabbt och lätt är a och o för mig när man är trött och HUNGRIG hehe
Även gurka till dippen är mumma! Samt de här smoothie påsarna med fryst frukt + vanilj lätt yoggi är fint! Men det mättar inte så bra för mig. Men gott är det!
Äntligen har jag fått träffa läkare och fått snitt beviljat! Går inte att beskriva med ord hur skönt det är, det är liksom först nu jag faktiskt ser fram emot att träffa mitt barn utan att bara ätas upp av ångesten som jag kände när jag tänkte på förlossningen. Känner mig så lugn och trygg nu, vilket känns bra för pyret i magen också! Som förövrigt visst är en pojke
Annars mår jag rätt bra även om jag känner mig lite sliten och begränsad i kroppen. Känner mig inte särskilt påverkad av hormonerna heller, förutom när jag blev riktigt förkyld och sjuk för ett tag sedan och gick ner mig totalt med världens ångest och deppåslag? Aldrig kännt något liknande innan! Men dagen innan jag blev dålig såg jag verkligen helt svart, och det har varit samma sak vid två tillfällen precis innan jag blivit sjuk. Någon annan som kännt samma?
När jag började tröttna på att ?bara? äta morötter så började jag göra olika dippsåser som alltid finns i kylskåpet nu. Hummus och fetaost röra är favoriterna just nu :)
Äntligen har jag fått träffa läkare och fått snitt beviljat! Går inte att beskriva med ord hur skönt det är, det är liksom först nu jag faktiskt ser fram emot att träffa mitt barn utan att bara ätas upp av ångesten som jag kände när jag tänkte på förlossningen. Känner mig så lugn och trygg nu, vilket känns bra för pyret i magen också! Som förövrigt visst är en pojke