• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • EmmaAF

Är i vecka 26+3 idag och ligger nu inlagd på östra i Gbg.. haft mycket sammandragningar som eskalerat och nu misstänkt vattenavg.. låg ju här för bara 10 månadersen med dottern med exakt samma och hon kom 26+4.. får väl se om detta blir samma resa :-/ Han uppskattades väga kilot nu iaf Och dottern vägde 865 gr

• SweetCA
    EmmaAF skrev 2020-01-29 09:56:39 följande:

Är i vecka 26+3 idag och ligger nu inlagd på östra i Gbg.. haft mycket sammandragningar som eskalerat och nu misstänkt vattenavg.. låg ju här för bara 10 månadersen med dottern med exakt samma och hon kom 26+4.. får väl se om detta blir samma resa :-/ Han uppskattades väga kilot nu iaf Och dottern vägde 865 gr

Håller alla tummar för att det går bra! Skönt att hon växer kilot, det verkar vara någon magiskt gräns! Jag är på 26+5 och det känns overkligt att den möjligheten finns men antar att man måste vara berädd på allt! Lycka till!
  • Daphodil

Åh så jobbigt. Jag hoppas det går bra. Vet man varför dottern kom tidigt?
  • EmmaAF

Tack <3

Nä man har ingen aning om varför.. vattnet bara helt plötsligt går och sen blir det infektion..

Än ser undersökningarna bra ut Värkstoppande droppet stängs av imorgon och då får vi se vad som sker.. kommer nog inte komma hem innan han är född iaf :-/

• Trostar
    EmmaAF skrev 2020-01-29 12:12:38 följande:

Tack <3

Nä man har ingen aning om varför.. vattnet bara helt plötsligt går och sen blir det infektion..

Än ser undersökningarna bra ut Värkstoppande droppet stängs av imorgon och då får vi se vad som sker.. kommer nog inte komma hem innan han är född iaf :-/

Håller tummarna för att allt går bra med dig och bebis! Bra att du är inlagd nu i alla fall för då finns ju alla möjligheter för dem att hålla koll och hjälpa er :)
  • Andreaaaa
    EmmaAF skrev 2020-01-29 12:12:38 följande:

Tack <3

Åh hoppas han blir kvar så länge som bara möjligt och att du hittar ngt sätt att fördriva tiden så länge <3
  • Blivande3barnsmamma

Åhh lycka till nu och hoppas allt går nu och gossen kommer pigg och frisk <3
  • ankan6
    Heilena skrev 2020-01-26 23:41:32 följande:

Jag vet inte om det är sammandragningar, men jag får som en tyngdkänsla i livmodern! Eller iaf i nedre delen av magen. Känns som om det hänger och jag vill gå och hålla upp magen med handen, fastän det inte behövs, haha. Så lustig känsla!

Så får jag också, men tror det är att bebis vänder på sig och lägger sig långt ner? Kanske för att man andas djupare och använder mer båltryck om man går på? Frågade bm sist om den känslan och hon sa bara att de kan lägga sig som att det känns som att de nästan är på väg ut ibland så lät inte som att det var något konstigt.

Går runt en mil om dagen med hunden och det är rätt jobbigt ibland när det känns sådär riktigt tungt, men det brukar lätta när han rör lite på sig och det är ofta mycket bättre om man går när man inte ätit på en stund för min del.
  • Charlieellerså

Håller tummarna att han håller sig inne ett tag till. Har de konstaterat vattenavgång nu? Hur känns det just nu? Hoppas er lilla plutt kommer ut och mår bra när det är dags. <3
  • Bettan84

Jag vet att man ska inte hänga upp sig på vikten och att det är olika för alla men av ren nyfikenhet så skulle jag vilja höra hur mycket ni gått upp i vikt :D?

Jag är i vecka 25 och gått redan upp 8 kilo , det känns som att det är lite mycket eller ?

Kram på er