• viljaa

BF MAJ 2020

Hej!! Plussade med CB digital på BIM-4 idag :) om allt går som det ska säger appen beräknad födsel 1 maj 2020! Risken är stor för missfall men vi väntar ju barn, eller hur? Häng med vet ja! Kram <3

• Svar på tråden BF MAJ 2020
  • Heliena
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-01-26 18:35:42 följande:

Hej tjejer!

Någon mer av er som får sammandragningar när ni går en bit?

Jag vet inte om det är sammandragningar, men jag får som en tyngdkänsla i livmodern! Eller iaf i nedre delen av magen. Känns som om det hänger och jag vill gå och hålla upp magen med handen, fastän det inte behövs, haha. Så lustig känsla!
  • Gabby
    Heilena skrev 2020-01-26 23:41:32 följande:
    Jag vet inte om det är sammandragningar, men jag får som en tyngdkänsla i livmodern! Eller iaf i nedre delen av magen. Känns som om det hänger och jag vill gå och hålla upp magen med handen, fastän det inte behövs, haha. Så lustig känsla!
    Precis så känner jag med!!
  • Heliena
    Gabby skrev 2020-01-27 06:47:43 följande:

Precis så känner jag med!!

Haha! Åh så skönt att höra att nån annan också känner så!
  • Jeckipecki

Hallå är det fler än jag som är gravid i vecka 22-23 och inte har någon mage? Bebis finns och mår bra men det är lite tråkigt att det inte syns än...

• Andreaaaa
    Jeckipecki skrev 2020-01-28 20:26:10 följande:

Hallå är det fler än jag som är gravid i vecka 22-23 och inte har någon mage? Bebis finns och mår bra men det är lite tråkigt att det inte syns än...

Inte den här gången men förra (första) gången trodde folk typ inte på mig såhär mitt i. När det var 3 mån kvar började det puta lite mer synbart och sedan sista månaden såg jag gravid ut ?på riktigt? - härda ut!
  • HejsanJenny
    Jeckipecki skrev 2020-01-28 20:26:10 följande:

För två veckor sedan (då vecka 24) gick jag ut med det till de som inte visste, vilket var typ alla förutom den närmsta familjen, närmsta vännerna samt de kollegor jag jobbar med varje dag. Jobbar inom förskola så det gick ut ett mejl till alla föräldrar och personal (självklart med annan info också, superweird om det endast hade varit ett mejl med ?hej! Jag är gravid!? :-P) och nu har jag börjat berätta för vänner också. Det syntes inte innan dess och jag har en ny kollega sedan årsskiftet som tittar på mig var och varannan dag och säger, jag kan inte fatta att du ska föda barn om tre månader!? Känns sådär roligt, skulle hellre också ha en fin kula som gjorde att folk ställde sig upp för mig på tunnelbanan. Står och surar varje dag i rusningstrafik om jag inte får en sittplats, haha. Är i 25+1.
  • HejsanJenny

Hur tänker ni kring efternamn? Vi är inte gifta och har egentligen inga planer att någonsin gifta oss, om man ska vara helt ärlig. För honom känns det naturligt att bebisen ska få hans efternamn medan jag gillar mitt mycket. Dubbla efternamn känns omständigt.

• SweetCA
    HejsanJenny skrev 2020-01-29 07:01:58 följande:

Hur tänker ni kring efternamn? Vi är inte gifta och har egentligen inga planer att någonsin gifta oss, om man ska vara helt ärlig. För honom känns det naturligt att bebisen ska få hans efternamn medan jag gillar mitt mycket. Dubbla efternamn känns omständigt.

Vi tänker köra dubbelnamn, inga planer heller på att gifta oss Glad efternamnet som hamnar först beror på hur det låter med förnamnet
  • Heliena

Vi är inte heller gifta, men vi har bestämt att vår son får sambons efternamn! Dels är hans roligare än mitt -sson efternamn och dessutom har vi bestämt att vår son kommer få mellannamnet från min fars sida som gått i arv i flera generationer! Så det känns rättvist :)
  • Daphodil

Vi är gifta nu, men var inte det när dottern kom. Hon fick makens efternamn eftersom vi skulle ta det efter bröllopet oavsett. Han är väldigt mån om sitt och jag kände inget särskilt för mitt.