• Daphodil

BF MAJ 2020

Hade förvärkar i baken igår och vaknade inatt med en helsikes illamående. Blev nästan lite uppspelt Är 37+1 idag så han skulle ju kunna när som, men lär väl komma i v 42 nu bara för att jag blir hoppfull...

• Daphodil
    SweetCA skrev 2020-04-10 09:16:02 följande:

Blödde lite till och från i mitten men inte så mycket. Säkert pga graviditeten. Själv har jag fått vaglar i ögat och var och kollade igår. Tydligen pga graviditeten det med. Kroppen är mysko hehe

37+0 idag och han har börjat sjunka ner. Är det någon annan som får intensiva smärtor /ilningar i insidan lår? Som vet vad man kan göra för att minska detta?

Tror inte det är foglossning för kan promenera en timme utan problem, simma funkar fint med. Det känns när han knölar runt i magen så det är han som trycker på något tror jag.

Trodde först det var pga att han kom åt en gammal skada på en nerv när de opererade för muskel bråck men nu är det på båda insidor av låren. Misstänker att det bara är att gilla läget men värt att fråga.

Jag får kraftiga ligamentsmärtor i ljumskarna ibland när jag vänder mig i sängen, men det är kanske inte det du menar?
  • Daphodil

Någon mer som gått på ledighet och redan är uttråkad? Jag är 38+1 idag, och vetskapen att det potentiellt skulle kunna vara 4 veckor kvar känns sådär

• Daphodil
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-14 18:25:15 följande:

Har varit hemma från jobb sedan februari :P

Men tycker det är jätteskönt faktiskt :)

Haha man kanske kommer in i det
  • Daphodil
    Andreaaaa skrev 2020-04-15 08:33:18 följande:

Jag jobbar fortfarande (6v kvar till BF) och kommer att göra det till lite mindre än 1v innan BF och hoppas då att bäbis kommer tidigt... När jag väntade min son gick jag nämligen hemma i lite över två veckor (gick över med 2 dgr bara) och höll på att bli KNÄPP! Det var skönt i 2-3 dagar typ, sedan var jag så rastlös att jag knappt visste vad jag skulle ta mig till - samtidigt som man ändå var rätt trött och inte pallade med några jätteprojekt precis, tråååååkiiiiiigt Så jag känner med dig!!

Det där är jag på pricken. Jag gick också över några enstaka dagar med dottern, men klättrade på väggarna då med. Med facit i hand borde jag kanske jobbat längre nu, men nu blev det som det blev
  • Daphodil
    Söderlund skrev 2020-04-15 08:43:56 följande:

Har du hört om dom nya rekommendationerna gällande igångsättning? Om du önskar, vilket också är enligt rekommendation och det är möjligt utifrån resurser där du bor, ska man erbjudas tid en vecka tidigare, alltså från 41+0. Det håller mig lite motiverad att det inte är en vecka till i alla fall, haha!

Jag hörde om det, men önskar så slippa bli igångsatt då min förra förlossning (med igångsättning) var rätt, eh, oskön. Men ja, skönt att veta att möjligheten finns!
  • Daphodil

Började gråta nu när jag packade upp babykläder. En kombination av att minnas när min dotter var bäbis och lite sorg över alla söta klänningar jag inte kommer använda. Blev förvånad över de känslorna!

• Daphodil
    Söderlund skrev 2020-04-15 15:52:40 följande:

Är bara så oerhört glad och tacksam idag. Kom precis hem från barnmorskan. Fina hjärtljud på 140. SF-mått på 34 och idag är jag i 36+5. Hade bra blodtryck och har inte haft några andra symtom som huvudvärk eller synbortfall eller något, så hon lugnande mig med mina svullna fingrar och fötter att det bara är vätska och helt normalt. Nu känns det verkligen att det är nedräkning på riktigt! Snart har vi alla våra små hos oss!

Skönt när allt är bra!

Jag har haft en ordentlig klåda några veckor, så jag bad om att lämna prover på gallsyror. Idag såg jag att de var normala, så jag känner mig också tacksam.
  • Daphodil
    SweetCA skrev 2020-04-16 09:45:09 följande:

Jag har också svårt att förstå det här. Känns så overkligt men ändå inte. Svårt att veta vad som väntar. Att greppa att man har en 3+kg bebis i magen och att det inte är långt borta är inte det enklaste.

Första barnet för oss med och vi har kämpat med pcos och missfall/ma i över 1.5år skulle just starta ivf när vi blev gravida med denna lilla kämpe som stannat kvar.

Men har blivit lugnad av kompisar som haft exakt samma upplevelse och när bebis väl kommit så är det en helt annan sak så försöker inte stressa över det utan ta det som det kommer.

Just haft min första långa natt med förvärkar, mol och ryggont hela tiden. Så nu ska jag försöka sova lite.

Vilken fin historia, att ni äntligen ska få er bäbis efter all denna tid. Vi har också haft en krokig väg sedan vi började försöka våren 2018, med ett tidigt mf och sedan MA i v 16, så vi är tacksamma att det nu blir syskon.
  • Daphodil

Ikväll har jag massa ihållande mensvärk. Kändes spännande ett tag, men en snabb googling visade att det troligtvis inte betyder ett smack rent prognostiskt

Har liksom glömt hur det var med dottern, men tror inte jag kände nåt särskilt innan själva värkarna kom igång.

Svar på tråden BF MAJ 2020