• Daphodil

BF MAJ 2020

Bettan84 skrev 2020-04-16 21:51:54 följande:

Samma här haha jag var så spänd ... mensvärk och sammandragningar som höll på ett bra tag fram och tillbaks . Fick lite panik och sa till min man att vi måste storstäda imorgon hahaha .

Har alla ni förberett bb väskan ? :) Der har jag gjort mest pga att jag vet att orken börjar ta slut så det är lika bra att ha den redo

Ja nu har det avtagit såklart!

Packade igår faktiskt, det blev bara bäbiskläder och en mobilladdare. Och så kollade vi att babyskyddet går att montera i bilen.

Monterade också liggdelen på vår vagn, så fin! Aldrig använt den då vi hade en annan vagn med dottern, så ser fram emot första vagnturen.
  • Daphodil
    ankan6 skrev 2020-04-18 09:47:09 följande:

Hur tänker ni kring corona och era nyfödda sen? Kommer ni vara extra restriktiva med att låta familj/vänner hälsa på eller träffa bebisen?

Nej,har inga planer på det. Barn verkar klara smittan bra.
  • Daphodil

Börjat vakna av rätt onda förvärkar sista två nätterna. Försöker att inte bli för hoppfull, men det börjar ändå kännas nu att det KAN ske när som helst.

• Daphodil

Legat vaken med förvärkar inatt. Just nu kommer de ganska tätt och känns rätt duktigt, men inte riktigt som förlossningsvärkar. Undrar vad som sker nu, om det fortsätter stegra eller bara klingar av.

Med dottern hade jag kraftiga förvärkar i 2 dygn, men öppnade mig inte ett jota. Blev därför igångsatt och det var en tuff förlossning. Önskar så att få "fixa det själv" denna gång och få en bättre upplevelse.

• Daphodil

Tack för all pepp! Hade varit kul att säga att det blev nåt sen, och jag blev ännu mer hoppfull när jag fick en liten blödning, men nu har det avtagit. Besvikelsen...

• Daphodil

Mina värkar återkom på kvällen, och vid midnatt åkte vi in. Strax före 04 föddes vår pojke!

• Daphodil
    SweetCA skrev 2020-04-23 07:02:19 följande:

Åh så skönt, grattis! Låter som det gick snabbt, bra och smidigt! Är ni kvar på BB?

Så avis! Lite drygt en vecka kvar själv. Hoppas jag kommer igång snart med!

Tack! (Till dig och alla andra!)

Ja, "tidig hemgång" är tydligen inte att man måste gå hem inom 6h som jag trodde, utan att man får gå hem efter 6h, varken före eller efter. Så vi väntar in.

Ja, det var en bra förlossning, och det gjorde mycket för mitt självförtroende att få föda på "egna" värkar denna gång.

Ja, väntan är trist men snart har vi alla våra bäbisar!
  • Daphodil
    Blivande3barnsmamma skrev 2020-04-23 09:03:04 följande:

Vill du berätta hur mycket han vägde och hur lång han var :)

3,6 kg och 53 cm
  • Daphodil
    Bettan84 skrev 2020-04-23 10:27:15 följande:

Åh !!! Stort mega grattis !!! Nu hoppas jag också att mina förvärkar jag fått de senaste 2 dagarna betyder att bebbe är på gång hahaha men det känns som att han kommer vilja stanna inne ett tag till.

Så kul att höra att det kom igång av sig självt !!!

Det är så lurigt med förvärkar, hoppas det är på gång. Mina kom igång ordentligt efter en långpromenad, så om du orkar det kan du alltid prova. Håller tummarna.
  • Daphodil
    Tereselarsson skrev 2020-04-27 19:06:50 följande:

Då var det min tur nu, i förmiddags kom äntligen våran efterlängtade lillebror, med planerat snitt som slutade med problem vid ryggbedövningen, stack mig så pass mycket att jag blev sövd till slut, lite jobbigt men huvudsaken han kom ut och vi båda mår super bra, en kille på 4180g och 53 lång, född 39+3. Nu till nästa problem, namn hihi.

Stort grattis! Skönt att ni mår bra
Svar på tråden BF MAJ 2020