• Voluntas

    Plus 1v efter att mensen slutat??

    Hej!

    Vi planerar inte att bli gravida just nu men skyddar oss inte heller så ?blir det så blir det? litegrann.

    Jag hade mens 6-12/8. Blödde mindre än vanligt men ändå som riktig mens. Nu i förrgår blödde jag litegrann igen och idag känner jag det liksom som att det gör lite ont nere till höger. Tog ett test mest för skoj skull, tittade inte så noga då på morgonen men när jag kom hem från jobbet ser jag ett svagt plus.

    Är det möjligt?! Hade ju mens precis... och tittade på testat efter några timmar.

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Plus 1v efter att mensen slutat??
  • SofiaJak

    Testa om någon dag igen. Mensen kan kanske varit tidigt mf också?

    Men konstiga saker kan ske. Var övertygad om att jag hade äl den 4 juli, testade negativt på gravtest 19 och fick mens 20:e. Reagerade på att jag fick fullt utslag på äl stickorna 3e augusti och flera dagar framåt.. Gjorde då ett grav test som var positivt. Vet fortfarande inte vad som hände.. Men testar fortfarande positivt så gravid är jag tydligen..

  • Voluntas

    Jag tänkte också på tidigt missfall men eftersom mensen bara var nån dag sen så borde det ju isf inte hunnit bildats något hormon? Iaf inte som är kvar nu efter 2v?

    Mm, ska testa igen, ville bara se om ngn varit med om samma och det har ju du då SofiaJak :) Grattis till graviditeten!! Hade du som vanlig mens?

  • SofiaJak

    Man tycker väl inte att man ska ha hunnit producera så mycket så att det ska hänga kvar, men det är väl inte omöjligt det heller.

    Tack! :) det var som sagt bara så märkligt hur det gick till så har jag småblödit lite så jag har gått som på nålar här. Behöver ett vul känner jag :)

    Jag reagerade inte på något särskilt med min mens så den var som vanligt törs jag säga. Blödde 5 dagar.

  • GrönTröja

    Man ska inte lita på ett test som legat flera timmar. Men det kan ju stämma också. Har du testat igen? Vilket märke på testet hade du? :)

  • Anonym (Q)

    Om du är över en vecka efter mens så borde testet vara ett tydligare plus. Förutsatt att du haft ägglossning ca 14 dagar före mensen. Plus att testen inte ska läsas av efter testtiden om de ska vara säkra.

    Jag hade inte räknat det där som ett säkert test utan tagit ett nytt. Eventuellt väntat några dagar ifall det är så att du har haft ett tidigt missfall.

  • Voluntas

    Jag vet att det är väldigt opålitligt så jag ska vänta och ta ett nytt test om ett tag. Funderade bara på om någon upplevt samma sak.

  • Voluntas

    [quote=79843129][quote-nick]SofiaJak skrev 2019-08-19 21:35:40 följande:[/quote-nick]Man tycker väl inte att man ska ha hunnit producera så mycket så att det ska hänga kvar, men det är väl inte omöjligt det heller.

    Tack! :) det var som sagt bara så märkligt hur det gick till så har jag småblödit lite så jag har gått som på nålar här. Behöver ett vul känner jag :)

    Jag reagerade inte på något särskilt med min mens så den var som vanligt törs jag säga. Blödde 5 dagar.[/

    Hej igen!

    Förstår att du blir nojig, hade jag också varit. Allt är säkert som det skall vara men jag förstår din oro. I vilken vecka borde du vara i nu?

    Så konstigt att få en ?vanlig? mens fast man är gravid. Men det är nig vanligare än man tror..

  • SofiaJak

    Grejen är ju att jag inte vet hur långt gången jag är. Jag vet ju inte om ägget verkligen släppte den 4 juli eller däromkring, eller om det dröjde och släppte senare. Eller om jag fick någon äl direkt efter mensen. Jag käkade bisolvon och rosenrot under den här tiden också i hopp om att få till det någon gång ;) och jag vet inte om rosenroten kan ha påverkat på något sätt.. Veckoindikator säger 3+ iallafall, så mycket vet jag, haha. Ska som sagt försöka tigga till mig ett vul. Livrädd att det inte finns något, inte är vid liv, eller utomkved eller något. Inbillar mig och nojar över allt!

Svar på tråden Plus 1v efter att mensen slutat??