Inlägg från: Anonym (TS besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS besviken)

    Besviken på sonens gudmor...

    Mitt barn har nyligen fyllt 2 år. Hans fadder/gudmor är även min allra närmsta vän sedan många år tillbaka. Men hon gör mig ganska besviken till och från då hon inte ger sonen presenter! Han fick ingen present när han föddes, ingen den första julen och ingen nu när han fyllde 2 år. Jag är inte ute efter prylar utan är mer lite orolig kring att han kommer undra varför han inte får presenter av henne :(

    Hade jag varit gudmor åt hennes barn så hade jag överöst med presenter vid varje tillfälle som gavs.

    Har jag för höga förväntningar på henne?

  • Svar på tråden Besviken på sonens gudmor...
  • Anonym (TS besviken)

    Det är inte det att hon bara är gudmor/fadder, det är min bästa vän. Ni som fått barn, har inte ert barn fått en gåva vid födseln av er närmsta vän? Eller vid födelsedagar/jul?

  • Anonym (TS besviken)
    Anonym (Näe) skrev 2019-08-20 23:13:29 följande:

    Nix. Låt mig gissa. Du är den första som fått barn av er?


    Fy fan vad tråkigt :(

    Ja det är det! Kanske bara är jag som älskar att köpa presenter till barn för när hon får barn kommer jag köpa tonvis till hen :D
  • Anonym (TS besviken)
    Limeblad skrev 2019-08-20 23:17:46 följande:

    En present när barnet är fött kan jag hålla med om (typ ett litet klädesplagg). Men i övrigt nej. Med tanke på att du inte nämner dopgåva eller första födelsedagen gissar jag att hon gett presenter då eller har hon inte uppmärksammat barnet alls?


    Ja, jag trodde hon skulle uppvakta på nåt sätt men det gjorde hon inte.

    Jodå, dopgåva och födelsedagspresent på 1-års dagen samt julklapp nu den senaste julen fick han! Men det är väl mest att jag jämför med hur jag själv hade uppvaktat vid olika högtider om hon hade fått barn. Men ja, alla är vi olika uppenbarligen.
  • Anonym (TS besviken)
    AnnaSthlm skrev 2019-08-20 23:39:36 följande:

    Har personen närvarat vid firandet? Om ja, så är det ett beteende utanför normala sociala förväntningar att inte ha med sig en gåva.


    Hon kom och hälsade på oss hemma ca en vecka efter förlossning. För mig är det lite underligt att inte ha med sig något då. Vid jul och 2a födelsedag var hon inte med.
  • Anonym (TS besviken)
    Anonym (Ally) skrev 2019-08-20 23:27:22 följande:

    Nej, jag tycker det är helt rimligt att gudföräldrarna ger lite finare presenter vid födsel, dop, födelsedagar och jul.

    Men det beror ju på vad man är uppvuxen med för traditioner. Mina gudföräldrar har alltid uppvaktat mig och då förväntar jag mig samma åt mina barn.

    Jag har aldrig hört talas om någon där gudföräldrarna inte uppvaktar överhuvudtaget, låter skumt.

    Och nej, det är inte presenterna som räknas, men i själva uppdraget ingår ju att bygga en relation med barnet och då är man ju såklart med och firar barnets födelsedagar och liknande.


    Ja, detta års födelsedagsfirande kunde hon inte vara med på men vi sågs efteråt och då hade hon inte köpt någon present.

    Sonens moster är också en besvikelse med sitt oengagemang trots första barnet inom familjen. Vill varken ge presenter eller träffas. Sonens senaste födelsedag glömde hon bort.

    Kanske är därför jag är extra känslig.
Svar på tråden Besviken på sonens gudmor...