• Anonym (Förtvivlad mamma)

    Slängde våran nya tvillingvagn - förtvivlad

    Av olika anledningar som jag inte vill gå in på, frågade jag min mamma om våran tvillingvagn fick stå i hennes förråd i ca 3 veckor max innan vi hämtar tillbaka den. Hon sa att det gick bra. Nu när den stått där i en vecka och vi ska hämta tillbaka den sa hon att hon hade slängt den! Jag gick till förråder för att kolla och vagnen är borta. Mamma hade alltså slängt våran relativt nya fina tvillingvagn!! Jag vet inte vad jag ska göra. Blev sjuuukt ledsen och besviken. Det minsta hon hade kunnat göra enligt mig är att fråga mig om det är ok. Men inte ens det gjorde hon utan hon slängde den bakom min rygg. Hon och hennes sambo röjde tydligen förrådet och då hade hon sagt att det bara är att slänga. Hur skulle ni gjort i min situation?? Ja mamma vet att jag är upprörd nu och hon erkände att hon sa till sin sambo att det var ok att slänga vagnen. Det var ingen billig vagn heller...vet inte mer vad jag ska skriva mer än att jag är upprörd och kommer aldrig någonsin förvara eller fråga henne om nåt igen. Känns som 13.500 kr i sjön...Snälla inga elaka svar om att jag får skylla mig själv med mera, vi hade verkligen inget val då om tillfällig hjälp med förvaring...

  • Svar på tråden Slängde våran nya tvillingvagn - förtvivlad
  • Anonym (Kate)

    Finns absolut ingen ursäkt att göra så. Hon får helt enkelt hjälpa er att ersätta vagnen. Lägg upp en plan som ska följas om hon inte har råd med hela summan just nu.

  • Anonym (Ace)

    Lider din mamma av senilitet eller andra problem som gör att huvudet inte funkar som det ska? Om inte så får hon vackert gräva i sin börs och ta ansvar för sina handlingar.

  • Bestemor

    Helt galet om det är sant.

    Klart hon ska köpa en ny. Hon får ta ett lån eller sälja något. För kan väl inte mena att ni ska betala för en ny när hon gjorde fel?

  • Anonym (Catie)
    Anonym (Förtvivlad mamma) skrev 2019-08-22 12:14:54 följande:

    Ja jag är verkligen besviken på henne. Jag ver inte varför hon gjorde så. Fattar inte heller. Hon har sagt att hon inte har råd att ersätta med en ny tvillingvagn :(


    Okej. Men då får hon ju lösa det på annat sätt åt dig! Hon får åka till platsen de slängde den på (vilket jag antar är en sopsortering) och se om den är kvar. För de kan väl inte ha gett bort den eller sålt den till någon?

    Annars får hon faktiskt börja med en avbetalningsplan till dig. Tillsammans med sin klantiga sambo. Finns ju gränser för hur klantig nån får var. Har man fuckat upp det så mycket så får man faktiskt tt och reda upp det med. Annars vete fan om jag hade velat ha nån relation alls med henne.
  • Anonym (Spade)
    Anonym (Ace) skrev 2019-08-22 12:20:35 följande:

    Lider din mamma av senilitet eller andra problem som gör att huvudet inte funkar som det ska? Om inte så får hon vackert gräva i sin börs och ta ansvar för sina handlingar.


    Min mamma slängde barnbarnens julklappar dagarna innan julafton. Något år senare diagnosticerades hon med Alzheimer.
  • Studentpappa

    Du borde ju känna din mamma, är hon alkis så hon egentligen har sålt vagnen för att köpa brännvin?

    Jag förstår dock inte syftet med tråden du måste ju förstå alternativen själv? Hon köper en ny eller du polisanmäler henne.

    Jag tror inte att tråden är sann.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (Louise)

    Ok??? Varför ringde hon inte er när de rensade och frågade er isåfall om det var ok att de slängde den? Låter jättekonstigt allt detta? Mår din mamma bra i allmänhet?

    Men ja, din mamma kan inte bara säga: nej tyvärr jag har inte råd att ersätta vagnen. Hon får ta lån på banken eller av sin man. Hon måste iallafall hjälpa er att få en begagnad vagn av bra skick.

  • Anonym (anna)

    Men vad säger hon när du frågar varför hon slängde den? Om hon inte har någon förklaring utöver att hon "glömde" eller liknande så är det kanske läge att undersöka för Alzheimers eller liknande. Och i ett sådant läge hade jag inte krävt henne på ersättning.

  • Anonym (Förtvivlad mamma)

    Vad många det är som tror att det är påhitt! Det är det INTE. Hon har slängt vagnen och jag vet inte varför. Hon har aldrig betett sig liknande förut så jag är väldigt chockad också. Och ledsen. Jag har försökt få henne att bidra till en ny vagn men hon vägrar och har inga pengar, tyvärr. Så vi får köpa en begagnad. Jag tycker också att hon kunde ha ringt när hon rensade förrådet. Men icke. Jag har frågat varför hennes klantiga sambo inte gjorde det, men det kan hon inte svara på.


    Anonym (Catie) skrev 2019-08-22 12:27:16 följande:

    Okej. Men då får hon ju lösa det på annat sätt åt dig! Hon får åka till platsen de slängde den på (vilket jag antar är en sopsortering) och se om den är kvar. För de kan väl inte ha gett bort den eller sålt den till någon?

    Annars får hon faktiskt börja med en avbetalningsplan till dig. Tillsammans med sin klantiga sambo. Finns ju gränser för hur klantig nån får var. Har man fuckat upp det så mycket så får man faktiskt tt och reda upp det med. Annars vete fan om jag hade velat ha nån relation alls med henne.


    Ja jag håller med. Finns gränser för hur klantig en människa kan vara. Men mamma är mest ledsen över att jag inte har lust att prata med henne just nu. För att hon vägrar hjälpa till med en ny vagn och ta konsekvenser för sin klantighet.
  • Anonym (Förtvivlad mamma)
    Anonym (Louise) skrev 2019-08-22 12:33:15 följande:

    Ok??? Varför ringde hon inte er när de rensade och frågade er isåfall om det var ok att de slängde den? Låter jättekonstigt allt detta? Mår din mamma bra i allmänhet?

    Men ja, din mamma kan inte bara säga: nej tyvärr jag har inte råd att ersätta vagnen. Hon får ta lån på banken eller av sin man. Hon måste iallafall hjälpa er att få en begagnad vagn av bra skick.


    Min mamma har mått sådär i allmänhet. Men hon var dock på gott humör när jag frågade om det gick bra. Men nu har det vänt upp och ner och hon är förtvivlad. En utredning om ev altzaimers kanske inte är så dum trots allt när jag tänker efter...men hennes klant till sambo vet jag inte vad han håller på med. Han står på sig att de inte har råd och vägrar samarbeta.
Svar på tråden Slängde våran nya tvillingvagn - förtvivlad