• Anonym (Pressad)

Han blir tjurig om han inte får ligga

Nu kanske ni tror att jag pratar om en kille i tjugo års åldern, men nej, han är snart 50 och blir på riktigt sur grinig om vi inte har sex.

Jag är kvällstrött och han är kvällspigg. Vi har barn i blandade åldrar så de går ofta och lägger sig senare.

Vilket gör det svårt att få till det på kvällen.

Är det inte det, så är det när jag råkar få mens, då blir det ju oxå tjurigt.

Suga av honom? Han kan inte komma när han blir avsugen, Har aldrig kunna gjort det.

Detta har ju blivit att jag ligger med honom för att få honom på bra humör. Inte när jag är sugen.

Och sen blir jag så avtänd när man VET att man måste ligga på ex. Lördag för då är barnen borta tex.

Är det fler som har tjuriga gubbar?

• Svar på tråden Han blir tjurig om han inte får ligga
  • Anonym (H)

Mitt ex var sådär.. När jag tackade nej till sex blev han sur och grinig, vilket resulterade i att min sexlust minskade ÄNNU MER pga hans barnsliga beteende. Det blev som en ond spiral. Han blev sur, jag sa nej ännu oftare pga det.

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2019-08-24 18:33:05 följande:
    Mitt ex var sådär.. När jag tackade nej till sex blev han sur och grinig, vilket resulterade i att min sexlust minskade ÄNNU MER pga hans barnsliga beteende. Det blev som en ond spiral. Han blev sur, jag sa nej ännu oftare pga det.
    Håller med
  • Anonym (Blä)
    annabellelee skrev 2019-08-24 13:18:06 följande:
    Att mannen känner lust är det väl ingen som klagar på?

Problemet är väl att mannen beter sig som ett offer och blir sur och gnällig när han inte får sex av en sådan enkel anledning som mens eller sjuka barn. Anledningar som kvinnan inte rår för.

Eller att han gnäller över att inte få sex om kvinnan pratar med en vän vars mor är döende. Att då inte kunna känna empati och visa omtänke, utan rent egoistiskt tänka på sin egen uteblivna njutning skulle i alla fall jag bli väldigt sårad av.

Det är skillnad på att visa sin kärlek och lust och med närhet och ömhet locka fram lusten hos kvinnan, och att bara förvänta sig sex och bli sur när man inte får det.
    Att människor mår bra av att ha sex vet man redan, det gäller både kvinnor och män.
    Man vet också att frånvaro av sex bidrar till ökad grad av bland annat frustration. Det gäller både kvinnor och män.
    Skillnaden mellan könen är att kvinnor oftast raljerar över männens reaktioner och helt negligerar sitt eget mående. 

Så långt har jämställdheten kommit alltså. Vi befinner oss fortfarande på 1800-talet där kvinnor är helt oförmögna att ta ansvar över sina egna liv och sitt eget mående. 

Man klan aldrig någonsin kräva att en annan människa ska "känna av stämningen" och förstå det som aldrig uttalas. Man måste ta sitt eget ansvar och PRATA. Men se det vill aldrig kvinnor. Varför är kvinnor inte kapabla till att prata om sina egna behov och vad de vill och inte vill? Varför kräver de att andra ska läsa tankar?
  • Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?)

Ett tips till kvinnor i tråden vill jag ge. Ta själva initiativ till sex när ni är sugna, räkna inte med att er snubbe kan förstå det, läsa av det och ta initiativ då för att han "borde" förstå att du vill. Om du tar initiativ ordentligt själv ibland så kommer det vara betydligt mindre frustrerande att få ett nej när han själv försöker, vilket kommer att leda till betydligt mindre bråk över sexlivet.

• Anonym (Blä)
    Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?) skrev 2019-08-24 18:45:13 följande:
    Ett tips till kvinnor i tråden vill jag ge. Ta själva initiativ till sex när ni är sugna, räkna inte med att er snubbe kan förstå det, läsa av det och ta initiativ då för att han "borde" förstå att du vill. Om du tar initiativ ordentligt själv ibland så kommer det vara betydligt mindre frustrerande att få ett nej när han själv försöker, vilket kommer att leda till betydligt mindre bråk över sexlivet.

Exakt så.
    Män är inga tankeläsare. Inte kvinnor heller för den  delen.

Kvinnor måste börjar prata. Berätta vad de vill, när de vill och hur de vill. Ta ansvar över sin egen sexualitet helt enkelt. 
  • jrockyracoon

Handlar det inte om kvinnor och män som är dåliga på att kommunicera om hur de vill ha det i sin relation?

Givetvis blir de som inte får sex, sexuellt frustrerade av olika grad. Givetvis vill de försöka avhjälpa situationen genom att signalera att de vill ha sex. 

Och om kvinnan då går med på sex, fast hon inte vill, gör hon givetvis fel. Om mannen har sex med kvinnan fast han anar att hon inte vill, gör han givetvis fel. Om kvinnan går och oroar sig över att fredagen närmar sig när de ska ha sex, har hon givetvis ett ansvar att ta tag i det, och kräva förändring i relationen. 

Männen som vill ha sex, är inte svin för att de vill ha sex eller för att de blir sexuellt frustrerade när de inte får sex. De är däremot svin om de utövar stark psykisk press på kvinnan att ha sex utan att hon vill.

Lösningen blir att alla tar ansvar för sin egna gränser. Kvinnan tar ansvar för att inte ha sex när hon inte önskar, samt att möta mannen i diskussioner hur sexlivet ska förbättras och hur och under vilka förutsättningar hon vill ha sex. Mannen tar ansvar för att respektera kvinnans vilja, och inleda diskussioner om vad han kan göra för att öka kvinnans lust till sex.

Kommunikation och initiativtagande till förändring, löser (förhoppningsvis) problemet.

• Anonym (RtP)
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 18:11:13 följande:
    Samtyckeslagen är mycket kritiserad
    Bara folk som har problem med att förstå så enkla saker som samtycke är dom enda som har problem med lagen, men sen spelar det ingen roll vad såna som du  tycker för nu är det lagen och inte ditt personliga tyckande som gäller, tack och lov.
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 19:11:56 följande:
    Exakt så.

Kvinnor måste börjar prata. Berätta vad de vill, när de vill och hur de vill. Ta ansvar över sin egen sexualitet helt enkelt. 
    Nej lagen är tydlig med vad som gäller, förstår man inte det så får man avstå att ha sex
    Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?) skrev 2019-08-24 18:45:13 följande:

Problemet är ju att knappast någon blir sugen från början när dessa män försöker tjata eller tjura sig till sex

Fortsätter man bete sig som de här männen är chansen större att dom blir lämnade än att dom får sex.

Väck lusten hos kvinnor istället för att tjata, tjura och kräva, var glad trevlig och gör er del i hushållet utan att förvänta dig belöning så ska dessa män få se att kvinnorna kanske får mer lust
  • Anonym (hu)
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 09:58:37 följande:
    Om vi ska vara ärliga, och det ska vi, är det ingen som tvingar dessa kvinnor att ställa upp på sex. Det är radikalfeministiskt manshatare som pratar som du. Uppfinner offer och förövare för och vänder kvinnor mot män. 

De gör de frivilligt och de väljer själva att ha sex fast de inte har lust. De gör det för att de tror att det är en väg ut på ett problem. "Han" är tjurig och vill ha sex då gör "jag" valet att ställa upp på sex för att "han" ska bli mindre tjurig. 
    Det riktigt fiffiga i det här är att genom skuldpåläggning gör man ett offer som inte finns och en förövare som heller inte finns. Kvinnan hade kunnat göra ett annat val. Att prata tex. Att säga nej. Osv.
    Nej, hon väljer sex för att det är den enklaste lösningen. 

Det är ju precis det som prostituerade gör, har sex som lösningen på ett helt annat problem. 
    Nu skrev jag ju inte heller att någon har tvingat dem. Jag valde mina ord med mer försiktighet än så. Jag skrev att de känner sig tvungna, vilket är illa nog, och det behöver man knappast vara "manshatande radikalfeminist" (snacka om att ta i så man spricker) för att tycka. 
  • Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?)
    Anonym (RtP) skrev 2019-08-24 20:23:26 följande:
    Bara folk som har problem med att förstå så enkla saker som samtycke är dom enda som har problem med lagen, men sen spelar det ingen roll vad såna som du  tycker för nu är det lagen och inte ditt personliga tyckande som gäller, tack och lov.
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 19:11:56 följande:
    Exakt så.

Nej lagen är tydlig med vad som gäller, förstår man inte det så får man avstå att ha sexProblemet är ju att knappast någon blir sugen från början när dessa män försöker tjata eller tjura sig till sex

Fortsätter man bete sig som de här männen är chansen större att dom blir lämnade än att dom får sex.

Väck lusten hos kvinnor istället för att tjata, tjura och kräva, var glad trevlig och gör er del i hushållet utan att förvänta dig belöning så ska dessa män få se att kvinnorna kanske får mer lust
    Det är rätt trist att bli belagd med hela ansvaret för sexlivet i relationen. mannen skall inte göra det, det och det, men han skall göra det, detta samt det. Så kanske hon vill sedan.

Han måste skapa hennes lust, det är på hans ansvar att hon skall vilja. han måste agera rätt! men hans lust är något som bara skall finnas där, oavsett. Med sådana krav är det inte så konstigt att mannen resignerar till "Skall vi knulla? Nähä, inte det nej. Då går jag och runkar istället" följt av att han tjurar. (Eller lämnar henne.)

Sex i en relation är något BÄGGE borde anstränga sig för. Inte något som blir till mannens uppgift att få kvinnan till att kanske vilja ha. Det är en extremt egoistisk syn på relationer och sexualitet.

Ni nämner ofta att kvinnan borde lämna eller överväga att lämna om mannen gör si eller så. Men kvinnan är fri att göra vad hon vill, men mannen är dålig när han inte lyckas få henne att vilja, eller när han tjurar, eller när han överväger att lämna för att hon inte vill ha sex med honom. På det sättet lägger ni hela ansvaret på mannen. Det är egoistiskt.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (RtP) skrev 2019-08-24 20:23:26 följande:
    Nej lagen är tydlig med vad som gäller, förstår man inte det så får man avstå att ha sex
    Så du påstår att du vet mer och bättre än experter på juridik?

En anonymis på familjeliv som tror att åsikter är lika mycket värd som fakta...

Föreslår att du läser på och mer än bara det som styrker din åsikt. Samtyckeslagen drevs igenom av regeringen trots mycket skarp kritik från lagrådet. Kritiken de gav var bland annat att samtyckeslagen är mycket bristfällig och det kommer att leda till färre fällande domar.
Svar på tråden Han blir tjurig om han inte får ligga