• Anonym (Pressad)

    Han blir tjurig om han inte får ligga

    Nu kanske ni tror att jag pratar om en kille i tjugo års åldern, men nej, han är snart 50 och blir på riktigt sur grinig om vi inte har sex.

    Jag är kvällstrött och han är kvällspigg. Vi har barn i blandade åldrar så de går ofta och lägger sig senare.

    Vilket gör det svårt att få till det på kvällen.

    Är det inte det, så är det när jag råkar få mens, då blir det ju oxå tjurigt.

    Suga av honom? Han kan inte komma när han blir avsugen, Har aldrig kunna gjort det.

    Detta har ju blivit att jag ligger med honom för att få honom på bra humör. Inte när jag är sugen.

    Och sen blir jag så avtänd när man VET att man måste ligga på ex. Lördag för då är barnen borta tex.

    Är det fler som har tjuriga gubbar?

  • Svar på tråden Han blir tjurig om han inte får ligga
  • Anonym (Blä)
    jrockyracoon skrev 2019-08-24 19:38:40 följande:
    Handlar det inte om kvinnor och män som är dåliga på att kommunicera om hur de vill ha det i sin relation?

    Givetvis blir de som inte får sex, sexuellt frustrerade av olika grad. Givetvis vill de försöka avhjälpa situationen genom att signalera att de vill ha sex. 

    Och om kvinnan då går med på sex, fast hon inte vill, gör hon givetvis fel. Om mannen har sex med kvinnan fast han anar att hon inte vill, gör han givetvis fel. Om kvinnan går och oroar sig över att fredagen närmar sig när de ska ha sex, har hon givetvis ett ansvar att ta tag i det, och kräva förändring i relationen. 

    Männen som vill ha sex, är inte svin för att de vill ha sex eller för att de blir sexuellt frustrerade när de inte får sex. De är däremot svin om de utövar stark psykisk press på kvinnan att ha sex utan att hon vill.

    Lösningen blir att alla tar ansvar för sin egna gränser. Kvinnan tar ansvar för att inte ha sex när hon inte önskar, samt att möta mannen i diskussioner hur sexlivet ska förbättras och hur och under vilka förutsättningar hon vill ha sex. Mannen tar ansvar för att respektera kvinnans vilja, och inleda diskussioner om vad han kan göra för att öka kvinnans lust till sex.

    Kommunikation och initiativtagande till förändring, löser (förhoppningsvis) problemet.

     
  • Anonym (Robbis)
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 21:26:18 följande:
    Så du påstår att du vet mer och bättre än experter på juridik?

    En anonymis på familjeliv som tror att åsikter är lika mycket värd som fakta...

    Föreslår att du läser på och mer än bara det som styrker din åsikt. Samtyckeslagen drevs igenom av regeringen trots mycket skarp kritik från lagrådet. Kritiken de gav var bland annat att samtyckeslagen är mycket bristfällig och det kommer att leda till färre fällande domar.
    Här måste jag skriva ett inlägg för det spelar ingen roll hur mycket kritik du eller andra har för så länge lagen finns så är det den som man går efter.

    Eller tror du att du kan strunta i samtyckeslagen och göra vad du vill och sen komma med argumentet att du tycker si eller så?
    Det fungerar inte så i verkligheten.
    Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?) skrev 2019-08-24 20:41:35 följande:
    Det är rätt trist att bli belagd med hela ansvaret för sexlivet i relationen. mannen skall inte göra det, det och det, men han skall göra det, detta samt det. Så kanske hon vill sedan.

    Han måste skapa hennes lust, det är på hans ansvar att hon skall vilja. han måste agera rätt! men hans lust är något som bara skall finnas där, oavsett. Med sådana krav är det inte så konstigt att mannen resignerar till "Skall vi knulla? Nähä, inte det nej. Då går jag och runkar istället" följt av att han tjurar. (Eller lämnar henne.)

    Sex i en relation är något BÄGGE borde anstränga sig för. Inte något som blir till mannens uppgift att få kvinnan till att kanske vilja ha. Det är en extremt egoistisk syn på relationer och sexualitet.

    Ni nämner ofta att kvinnan borde lämna eller överväga att lämna om mannen gör si eller så. Men kvinnan är fri att göra vad hon vill, men mannen är dålig när han inte lyckas få henne att vilja, eller när han tjurar, eller när han överväger att lämna för att hon inte vill ha sex med honom. På det sättet lägger ni hela ansvaret på mannen. Det är egoistiskt.
    Om man vill ligga så säger det sig själv att man måste skapa lust hos den andre personen eller hur trodde du det fungerade?
    Och var har du fått det ifrån att det är ok att kvinnor beter sig lika grisigt? Självklart är lust på båda sidor lika viktigt, det verkar som du har någon slags felvriden uppfattning som inte stämmer. Samtycke och lust är A och O när det gäller sex.

    Väldigt få män går igång på att ha sex med en person som inte vill eller som bara ställer upp för husfridens skull.
    Att ha sex med någon som bara ligger och räkna sekunderna tills det är slut.. hur desperat och snedvriden får man vara om man ändå vill ha sex då, patetiskt..
    Eller för att inte nämna de sjuka män som absolut ska ha sex trots att kvinnan är nyförlöst eller har ont av andra anledningar eller blöder i underlivet.
    Men dessa sjuka individer är ju bara en liten del av alla män för normala män tjatar inte till sig sex eller försöker tvinga sig på någon, svårare än så är det inte.

    Det är flera i tråden som behöver se över sina beteenden och fundera på om dom är mogna till att ha sex med någon annan än sig själv
  • Zaranilsson

    Min man behöver också ganska mycket sex. Vi brukar ligga två gånger i veckan. Detta tycker jag är lagom och ok. Men han behöver komma oftare så jag suger även av honom 2-3 gånger i veckan. Han är 45.

  • Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?)
    Anonym (Robbis) skrev 2019-08-25 00:55:16 följande:
    Här måste jag skriva ett inlägg för det spelar ingen roll hur mycket kritik du eller andra har för så länge lagen finns så är det den som man går efter.

    Eller tror du att du kan strunta i samtyckeslagen och göra vad du vill och sen komma med argumentet att du tycker si eller så?
    Det fungerar inte så i verkligheten.
    Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?) skrev 2019-08-24 20:41:35 följande:
    Det är rätt trist att bli belagd med hela ansvaret för sexlivet i relationen. mannen skall inte göra det, det och det, men han skall göra det, detta samt det. Så kanske hon vill sedan.

    Han måste skapa hennes lust, det är på hans ansvar att hon skall vilja. han måste agera rätt! men hans lust är något som bara skall finnas där, oavsett. Med sådana krav är det inte så konstigt att mannen resignerar till "Skall vi knulla? Nähä, inte det nej. Då går jag och runkar istället" följt av att han tjurar. (Eller lämnar henne.)

    Sex i en relation är något BÄGGE borde anstränga sig för. Inte något som blir till mannens uppgift att få kvinnan till att kanske vilja ha. Det är en extremt egoistisk syn på relationer och sexualitet.

    Ni nämner ofta att kvinnan borde lämna eller överväga att lämna om mannen gör si eller så. Men kvinnan är fri att göra vad hon vill, men mannen är dålig när han inte lyckas få henne att vilja, eller när han tjurar, eller när han överväger att lämna för att hon inte vill ha sex med honom. På det sättet lägger ni hela ansvaret på mannen. Det är egoistiskt.
    Om man vill ligga så säger det sig själv att man måste skapa lust hos den andre personen eller hur trodde du det fungerade?
    Och var har du fått det ifrån att det är ok att kvinnor beter sig lika grisigt? Självklart är lust på båda sidor lika viktigt, det verkar som du har någon slags felvriden uppfattning som inte stämmer. Samtycke och lust är A och O när det gäller sex.

    Väldigt få män går igång på att ha sex med en person som inte vill eller som bara ställer upp för husfridens skull.
    Att ha sex med någon som bara ligger och räkna sekunderna tills det är slut.. hur desperat och snedvriden får man vara om man ändå vill ha sex då, patetiskt..
    Eller för att inte nämna de sjuka män som absolut ska ha sex trots att kvinnan är nyförlöst eller har ont av andra anledningar eller blöder i underlivet.
    Men dessa sjuka individer är ju bara en liten del av alla män för normala män tjatar inte till sig sex eller försöker tvinga sig på någon, svårare än så är det inte.

    Det är flera i tråden som behöver se över sina beteenden och fundera på om dom är mogna till att ha sex med någon annan än sig själv
    Att lust att ligga med den man älskar och lever med måste skapas är givetvis ett problem. Den lusten borde finnas där som en slags grund, som man sedan bygger vidare på.

    Ligger attraktionen och sexlusten till mannen hon älskar på helt tomt och han måste bygga den från ingenting till att hon blir kåt varje gång de skall ha sex...så kommer han resignera.

    Kvinnor hade knappast accepterat det omvända. Att varje gång de ville ha sex så stod de inför uppgiften att ta hans lust från noll till lust genom att dagligen anpassa sig efter hans önskemål, agera rätt och väcka hans lust, där varje litet misstag i uppvaktningen leder till att hon får börja om från noll.

    En kvinna hade antingen lämnat honom eller börjat vänstra utan att kunna klandras för det, men om mannen agerar på det sättet är han ett svin.

    Just den synen på sexualitet i en relation ställer ENORMA krav på mannen. Där vad han gör, hur han beter sig, hur han är...att det skall uppfyllas till punkt och pricka, där hela det ansvaret ligger på honom, och kvinnan har en passiv men bestämmande roll....det är extremt destruktivt och totalt förödande för mannens självkänsla.

    Psykisk misshandel vill jag sträcka mig till att kalla det för. Vill kvinnan inte ha sex med sin man, men han med henne samtidigt som enbart han kan klandras för detta och ges hela ansvaret för att det är så...då borde mannen sparka ut den madamen eller dra därifrån. Oavsett hur mycket han än älskar henne i övrigt.


  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Blä) skrev 2019-08-24 18:42:02 följande:

    Att människor mår bra av att ha sex vet man redan, det gäller både kvinnor och män.

    Man vet också att frånvaro av sex bidrar till ökad grad av bland annat frustration. Det gäller både kvinnor och män.

    Skillnaden mellan könen är att kvinnor oftast raljerar över männens reaktioner och helt negligerar sitt eget mående. 

    Så långt har jämställdheten kommit alltså. Vi befinner oss fortfarande på 1800-talet där kvinnor är helt oförmögna att ta ansvar över sina egna liv och sitt eget mående. 

    Man klan aldrig någonsin kräva att en annan människa ska "känna av stämningen" och förstå det som aldrig uttalas. Man måste ta sitt eget ansvar och PRATA. Men se det vill aldrig kvinnor. Varför är kvinnor inte kapabla till att prata om sina egna behov och vad de vill och inte vill? Varför kräver de att andra ska läsa tankar?


    Jasså kvinnor vill aldrig! prata? Vilken kunskap du har. Wow

    Det är möjligt frustrationen hos mig ökar utan sex, men definitivt inte märkbart. Varken för mig eller min sambo. däremot påverkas hans humör märkbart. Det är vi helt överens om. Det kan ju vara så att det varierar mellan olika individer.
  • Anonym (Tjuren)

    Många kvinnor tycks tro att sexuellt frustrerade män avsiktligt tjurar som en taktik för att förmå sin partner att ha sex - vilket jag håller med vore helt fel både moraliskt och taktiskt.

    Nu är det dock så att när bitestiklarna blir fulla så går det en signal till hjärnan att det är dags för utlösning. Dröjer det därefter tills mannen får utlösning, så är han biologiskt programmerad att påverkas av det. Vissa män blir tjuriga. Andra får rent fysiskt ont. Men det är alltså en fysiologisk konsekvens av det uteblivna sexet, inte (i de flesta fall) del av en utstuderad ond plan mot mannens partner.

  • Zaranilsson
    Anonym (Tjuren) skrev 2019-08-25 09:35:10 följande:

    Många kvinnor tycks tro att sexuellt frustrerade män avsiktligt tjurar som en taktik för att förmå sin partner att ha sex - vilket jag håller med vore helt fel både moraliskt och taktiskt.

    Nu är det dock så att när bitestiklarna blir fulla så går det en signal till hjärnan att det är dags för utlösning. Dröjer det därefter tills mannen får utlösning, så är han biologiskt programmerad att påverkas av det. Vissa män blir tjuriga. Andra får rent fysiskt ont. Men det är alltså en fysiologisk konsekvens av det uteblivna sexet, inte (i de flesta fall) del av en utstuderad ond plan mot mannens partner.


    Är det så så kan han väl gå och runka av sin egen kuk så slipper han vara tjurig.

  • jrockyracoon
    Zaranilsson skrev 2019-08-25 09:41:37 följande:
    Är det så så kan han väl gå och runka av sin egen kuk så slipper han vara tjurig.
    Ja, det kanske löser upp spänningarna lite. Även om det inte är samma tillfredsställelse kanske som att ha sex med sin fru.

    Nyfiken: Varför föreslår du inte samma till din man, som du suger av 2 - 3 gånger i veckan, som jag förstår, utan att få något särskilt tillbaka, eller njuta själv?
  • Anonym (Att vara lite tjurig...vad gör det?)
    Zaranilsson skrev 2019-08-25 09:41:37 följande:
    Är det så så kan han väl gå och runka av sin egen kuk så slipper han vara tjurig.
    Förutsatt att han får göra detta då ja. Det är det långt ifrån alla män som får göra för sina partners. Att runka som man är ganska skambelagt, särskilt om man är i en relation. Det känns som ett misslyckande, vad är det för fel på MIG som inte kan få min fru att vilja ha sex med mig så att jag istället behöver runka?

    Det är ett väldigt stort sexuellt ansvar som läggs helt på mannen i många relationer. Vill inte hon ha sex är det hans fel, vill inte han ha sex är det hans fel, vill hon ha sex har han lyckats, vill hon inte ha det har han misslyckats...allt sexuellt ansvar läggs på mannen.
  • Zaranilsson
    jrockyracoon skrev 2019-08-25 10:01:31 följande:
    Ja, det kanske löser upp spänningarna lite. Även om det inte är samma tillfredsställelse kanske som att ha sex med sin fru.

    Nyfiken: Varför föreslår du inte samma till din man, som du suger av 2 - 3 gånger i veckan, som jag förstår, utan att få något särskilt tillbaka, eller njuta själv?
    Har inget problem med att suga av honom. Men hade jag haft det så skulle han faktiskt få runka själv om han behövde komma när jag inte va sugen.
Svar på tråden Han blir tjurig om han inte får ligga