• Anonym (Fundersam)

    Skulle ni förstå honom?

    Jag träffade en kille i i tonåren, vi träffades i typ några månader. Jag var ung och han lite äldre. Jag dumpade honom av nån anledning och var med hans bästa vän (som sagt, ung) Sen träffade jag min fd man och vi fick två barn, gifte oss och skilde oss 12 år senare. Direkt efter att jag skilde mig återupptog han och jsg vår kontakt och allt skulle kunna vara såå bra då vi verkar ha funnit kärleken i varandra igen. Vi har haft en intim relation, av och på i nästan 18 år.. Ingen intim relation under mitt äktenskap men vi hördes via sms var tredje år och kollade läget med varandra.

    Det som stoppar oss är att han säger att han kraschat. Att han inte kan se oss ha en framtid då han ständigt påminns om mina barns pappa och att jag var med hans bästa vän som han för övrigt fortfarande har som bästa närmsta vän.

    Han säger att om han hade fått bestämma så hade vi varit tillsammans sen första gången vi träffades.

    Det som har hänt går ju inte att ändra på eller göra ogjort.

    Han är idag förlovad med en tjej men hör av dig varje dag efter att han försökt klippa kontakten i ca 2 år då han försökt gå vidare.

    Jag förstår v honom till viss del men tänker samtidigt att det var ca 18 år sen allt hände och tycker han antingen bör ge detta en chans eller släppa mig helt.

    Vad tänker ni?

  • Svar på tråden Skulle ni förstå honom?
  • Anonym (.,..)

    Nä jag skulle inte förstå honom. Att först säga att han velat vara tillsammans sen dag 1, o sen inte ta chansen när den väl finns det stämmer liksom inte. Eller hur länge ska han vara långsint för det där?!

  • smulpaj01

    Det där är troligen bara en bortförklaring. Det som egentligen stoppar honom är kärleken till hans fästmö.

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2019-08-26 20:35:01 följande:
    Det där är troligen bara en bortförklaring. Det som egentligen stoppar honom är kärleken till hans fästmö.
    Det tror jag med.
  • Anonym (scaan)
    smulpaj01 skrev 2019-08-26 20:35:01 följande:

    Det där är troligen bara en bortförklaring. Det som egentligen stoppar honom är kärleken till hans fästmö.


    Detta,

    Han låter som en gris som vill ha sin fästmö kvar samtidig som du ska finnas vid sidan och föda hans ego alternativt  bli hans vid sidan av
  • smulpaj01
    Anonym (scaan) skrev 2019-08-26 20:45:56 följande:

    Detta,

    Han låter som en gris som vill ha sin fästmö kvar samtidig som du ska finnas vid sidan och föda hans ego alternativt  bli hans vid sidan av


    Exakt så!
  • Anonym (iei)
    smulpaj01 skrev 2019-08-26 20:35:01 följande:

    Det där är troligen bara en bortförklaring. Det som egentligen stoppar honom är kärleken till hans fästmö.


    Ja
    han vill ha dig kvar för bekräftelse
  • Anonym (nej)
    Anonym (Fundersam) skrev 2019-08-26 19:13:22 följande:

    Han säger att om han hade fått bestämma så hade vi varit tillsammans sen första gången vi träffades.

    Det som har hänt går ju inte att ändra på eller göra ogjort.

    Han är idag förlovad med en tjej men hör av dig varje dag efter att han försökt klippa kontakten i ca 2 år då han försökt gå vidare.

    Jag förstår v honom till viss del men tänker samtidigt att det var ca 18 år sen allt hände och tycker han antingen bör ge detta en chans eller släppa mig helt.

    Vad tänker ni?


    Jag tycker att antingen bör han ge detta en chans eller släppa dig helt. Men han ger inte detta en chans. Och han släpper dig heller inte helt.

    Men du får ta och släppa honom helt, för han är förlovad med någon.

    Sumpa tönten som inte tar chansen när han har den.

    Håller med alla andra här, vill han verkligen ha dig tar han chansen. Ställ inte upp och var hans bekräftelseplank.
  • Anonym (Fundersam)

    Han säger att han än mår dåligt över det som hände. Att jag var hans första kärlek som "svek" honom så pass.

    Han hade gett detta en chans om jag inte hade barn med någon och om jag inte hade varit med hans vän. Han säger att det påverkar honom genom att det inte känns exklusivt.

  • Zarch

    Sådana här typer irriterar mig.

    Nostalgiska människor är farliga individer att inleda relationer med, iallafall när man kommer som en ny partner. Så fort det krackelerar i den egna relationen så kör dom kräftan och ska kontakta den gamla flamman igen.

    Där står du och din gamla kärlek som du har satt högt på piedestalen och stampar. Stackars hans fästmö säger jag bara, hoppas att hon får reda på era blödiga och förtroliga samtal och kickar ut den där tönten.

    Jag tycker att ni förtjänar varandra och lyckliga kommer ni säkert att bli i en kvart ungefär. Sedan kommer ni väl båda att tröttna på varandra och börja scrolla i telefonboken igen efter någon gammal bekant som ni kallar för ?the one that got away?. Patetiskt!

  • Anonym (exakt)
    Zarch skrev 2019-08-27 11:40:14 följande:

    Sådana här typer irriterar mig.

    Nostalgiska människor är farliga individer att inleda relationer med, iallafall när man kommer som en ny partner. Så fort det krackelerar i den egna relationen så kör dom kräftan och ska kontakta den gamla flamman igen.

    Där står du och din gamla kärlek som du har satt högt på piedestalen och stampar. Stackars hans fästmö säger jag bara, hoppas att hon får reda på era blödiga och förtroliga samtal och kickar ut den där tönten.

    Jag tycker att ni förtjänar varandra och lyckliga kommer ni säkert att bli i en kvart ungefär. Sedan kommer ni väl båda att tröttna på varandra och börja scrolla i telefonboken igen efter någon gammal bekant som ni kallar för ?the one that got away?. Patetiskt!


    Håller med, hoppas ts  kommer bli ihop och leva med honom för han  kommer  göra samma sak mot henne då och då kanske hon vaknar upp lite, plus att fästmön slipper den här grisen
Svar på tråden Skulle ni förstå honom?