Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?

De som titulerar sig som starka kvinnor brukar vara rätt jobbiga rent allmänt.

Antingen socialt handikappade eller allmänt burdusa och kan ha svårt att läsa socialt samspel.

Att de sedan måste lägga till att de skulle vara en speciellt stark kvinna och med det menar att män / andra kvinnor inte skulle klara den pga detta och inte att folk bara inte orkar är en annan femma.

Troligtvis svårt att umgås med andra kvinnor och skapar sk dramatik.

• Liberté
    Knappast nu skrev 2019-09-03 07:41:54 följande:
    Så vi har alltså ett fåtal män som är osäkra inför starka kvinnor, dessa männen skulle vilja vara säkrare för att de älskar starka kvinnor. De starka kvinnorna är inte intresserade av män överhuvudtaget så om de osäkra männen steppar upp så är de ändå chanslösa. Uppfattat det rätt? Stackars osäkra män & starka kvinnor. Hur många % utgör de egentligen av begolkningen?
    Nej du förstår helt fel. När man arbetat i en kvinnodominerad miljö så de som titulerar sig som "starka kvinnor" brukar vara det största problemet för arbetsplatsen.

Det är mer en titel som folk ger sig själva när de får problem för deras egna beteende.

Vad som jag anser är en stark kvinna är någon som kör sitt eget race, deras hobbies och intressen samt smak för män utan att ger en ursäkt för detta.

Vad andra män är osäkra inför bryr jag mig inte det minsta om, det är deras osäkerheter och problem som kommer till ytan.
Svar på tråden Vad lägger ni i begreppet stark kvinna?