Inlägg från: Anonym (US) |Visa alla inlägg
  • Anonym (US)

    Bli mindre frispråkig

    jrockyracoon skrev 2019-09-03 23:21:00 följande:
    Om du sedan sitter på ålderdomshemmet och skämtar om personalens häck, så blir du en frisk fläkt även där!
    Jag hoppas du menar skämtar med övriga som bor på hemmet och inte till personalen, och att personalen ska slippa märka det!
    För det är inte en "frisk fläkt" att som personal uppleva kommentarer om sin kropp och/eller sexuella trakasserier på sin arbetsplats.

  • Anonym (US)
    jrockyracoon skrev 2019-09-04 11:59:03 följande:
    Jag är säker på att TS på ålderdomshemmet, efter ett helt liv märk väl, kommer hantera det på ett sätt så att ingen känner sig sexuellt kränkt eller antastad.

    I en annan tråd kan vi gå in på diskussionen hur hemskt det skulle vara om en gammal dam skulle berömma en av personalens tillhörande rumpa, men detta är fel forum för just det.
    Nu finns det ju en  del personer boendes på äldreboenden som inte klarar av att hantera det på ett sätt så att ingen känner sig antastad...
    jag menar bara att man behöver tänka på hur man uttrycker sig, och bara för att man är gammal och dam är det ingen ursäkt för att bete sig dumt mot personal som är på sin arbetsplats. Så varför ens komma med förslaget att bete sig så?
    Det är en balansgång att som personal få försöka hantera kroppskommentarer eller tafsningar eller för långa kramar, samtidigt som man måste vara professionell, säga till på ett bra sätt och samtidigt hjälpa samma person som försökte tafsa i en intim situation som nedre hygien.
    Jag tror nog att du kan förstå exakt vad jag menar. Bara för att det låter helt oskyldigt och kanske är oskyldigt att kommentera en rumpa, så är det inte det enda personalen har råkat ut för, och man vill helt enkelt inte råka ut för  oskyldiga kommentarer heller.
Svar på tråden Bli mindre frispråkig