• Rebecca1987

    Få ner vikten på underdelen av kroppen

    Jag kämpar ständigt med att gå ner i vikt. Ser skillnaden på ansiktet och magen men låren och rumpan visar ingenting anser jag. Min man säger att min rumpa ser mindre ut men inget jag märkt på till exempel på kläder. Jag promenerar ca 1-1,5 mil om dagen. Jag äter väldigt lite. Jag har uteslutit socker som ketchup, läsk, godis och sådant. Jag väljer typ en frukt innan sängen än typ choklad som för ett år sedan. Jag har minskat i vikt men inte i omfång på nedre delen av kroppen. Någon som har tips? Jag har verkligen inte möjlighet att ta mig till ett gym.

    Tacksam för alla råd

  • Svar på tråden Få ner vikten på underdelen av kroppen
  • Knappast nu

    Sätt ett sådant fettförbrännarbälte på precis det stället på kroppen du vill ska förbränna fett

  • CitronTulo

    Vad jag har förstått så går det inte att välja vilka kroppsdelar som man vill förbränna fett på? Funkar inte ens med att fettsuga de delar man vill förminska (mer än tillfälligt då). Kroppsfettet omfördelar sig som det vill, det är kroppen som avgör det själv!

    Så vill du få fason på vissa kroppsdelar så måste du nog träna. Finns övningar man kan göra hemma om du inte vill eller kan gå till gym!

  • Bertram

    Skippa frukten.


    Periodisk fasta, Tex du får bara äta mellan 11.00-20.00. Däremellan är köket stängt :)


    Ät mer men bättre (Skippa ris, potatis, pasta, majs, bönor, dåliga fetter som raps, palmolja etc)


    Satsa på grönsaker som växer ovan jord, använd bra olivolja, smör. ägg, fet fisk, kyckling med skinn. Fett löser fett :) 
    Ät tills du känner dig nöjd.


    Det är svårt att punktförbränna fett. Men om du tränar benen så kommer de iaf formas och få mer muskler = Högre muskelmassa bränner mer fett.

  • Sommarskuggan

    Säker på att du inte fått ner fett på nederdelen också men det har ersatts av muskler efter alla långpromenader?

  • Elviram

    Att du skriver att du äter väldigt lite reagerar jag på. Menar du mat överlag eller socker? Kosten är väldigt viktig för att gå ner i vikt på ett hållbart sätt. Äter du för lite kommer kroppen att hålla kvar vid fettet för den går in i "svältmode".

    Nån har säkert skrivit innan att man inte kan punktförbränna fett. Det råd jag kan ge är att öka träningen. Just nu verkar du bara gå och det är mer motion. Kroppen vänjer sig snabbt vid aktivitet och då kommer det bli svårare att gå ner i vikt. Du måste utmana kroppen för att fortsätta gå ner i vikt. Börja ex springa en del av din promenad. Intervaller är bra att köra.

    En sak som kan hjälpa din med nedre delen är styrketräning. Bygger du muskler (ingen större risk att du kommer se ut som en bodybuilder) så tajtar du till kopper. Styrketräning är även bra för fettförbränningen.

  • Rebecca1987
    Elviram skrev 2019-09-06 08:47:16 följande:

    Att du skriver att du äter väldigt lite reagerar jag på. Menar du mat överlag eller socker? Kosten är väldigt viktig för att gå ner i vikt på ett hållbart sätt. Äter du för lite kommer kroppen att hålla kvar vid fettet för den går in i "svältmode".

    Nån har säkert skrivit innan att man inte kan punktförbränna fett. Det råd jag kan ge är att öka träningen. Just nu verkar du bara gå och det är mer motion. Kroppen vänjer sig snabbt vid aktivitet och då kommer det bli svårare att gå ner i vikt. Du måste utmana kroppen för att fortsätta gå ner i vikt. Börja ex springa en del av din promenad. Intervaller är bra att köra.

    En sak som kan hjälpa din med nedre delen är styrketräning. Bygger du muskler (ingen större risk att du kommer se ut som en bodybuilder) så tajtar du till kopper. Styrketräning är även bra för fettförbränningen.


    Med lite menar jag att jag äter de kroppen behöver och inte den extra mängden jag vill. Förr som exempelvis kunde jag äta 1 pizza om vi beställde en kväll gör vi det nu så äter jag 1/4 del då jag blir mätt på det nu. Äter jag frukost så äter jag ca 3 dl färdig havregrynsgröt istället för kanske 8 dl. Så jag har minskat alla portioner äter lite och ofta och räknar vad jag äter
  • AniieeHär
    Rebecca1987 skrev 2019-09-06 09:45:22 följande:
    Med lite menar jag att jag äter de kroppen behöver och inte den extra mängden jag vill. Förr som exempelvis kunde jag äta 1 pizza om vi beställde en kväll gör vi det nu så äter jag 1/4 del då jag blir mätt på det nu. Äter jag frukost så äter jag ca 3 dl färdig havregrynsgröt istället för kanske 8 dl. Så jag har minskat alla portioner äter lite och ofta och räknar vad jag äter
    Förlåt, men hur kunde då någonsin få i dig nästan en LITER harvregrynsgröt? 3-4-5 skålar/tallrikar? 

    Men bra att du börjar ha koll på vad och hur mycket du äter. Du kan tyvärr inte punktförbränna fett, men jag råder dig att ta fram ett måttband och mäta stuss och lår 1 ggr/vecka eller varannnan vecka. Ta fram ett excelblad och gör ett diagram, så ser du hur det går. Att titta på sig själv i spegelnn utan att ha något att jämföra med förutom minnet brukar inte fungera så bra eftersom det är svårt att se de små förändringarna som faktiskt sker. Hjärnan liksom kompenserar och tycker att man ser ut "som vanligt" fast man kanske fått bort 1 cm sedan sist.
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • fizzypop

    Vill bara säga att du ska vara GLAD för att du har mer vikt på underkroppen än på överkroppen!  det ser mycket kvinnligare ut än tvärtom!  älska din kroppCool

Svar på tråden Få ner vikten på underdelen av kroppen