• Laloppan

    BIM Oktober 2019

    Hoppar in här.

    Blir fjärde försöket nu. Ett barn sen tidigare som blev till på första försöket.

    Kört på äl-test tidigare gånger, denna månaden har jag dock inte hunnit skaffa nya så blir utan. Ägglossning bör ske 24-25/9. Dock har den vart sen vid något tillfälle, så inga garantier. Hoppas på att känna typiska äl-symptom så jag vet när jag skall räkna med bim =).

  • Laloppan

    BIM OKTOBER

    1/10 BA0911, Zyprexa, Theresesvea, Sandra25, Kira369

    2/10 Sabe, Friia

    4/10 Phoworray, myownworstenemy

    5/10 AnnaAgaton, avigmaria

    6/10 hoppfull26, Marren80

    7/10 Janniiique, Längtan201304

    9/10 boshab, JossanA, Tjofsan01, Laloppan

    10/10 Lylls

    11/10 Annali85

    12/10 lillstrumpa123

    13/10 BDN

    14/10 IA88

    15/10 s0ff

    17/10 awi, EllaLo

    18/10 FELT

    21/10 Midvintersol

  • Laloppan

    Tror jag skall flytta bim en dag bakåt alltså 8/10. Kör ju utan ältest denna månad så får chansa lite haha!

    Ont i magen igår, samma smärta som brukar infalla kring äl. Tempen har ökat från gårdagens 36.6 till nuvarande 37.

    Min menscykel har de två senaste månaderna vart på 28 dagar (i vanliga fall är den på 29). Med en cykel räknat på 28 dagar skall även äl ha inträffat igår.

  • Laloppan
    Izzy123 skrev 2019-09-27 09:06:53 följande:

    Någon som vet hur tidigt man kan börja känna av illamående om man är gravid? Jag är 99 procent säker på att jag inbillar mig, men har varit lätt illamående till och från i tre dagar nu och brösten gör svinont (fast det gör de alltid i typ 10 dagar i streck innan mens så det är inget nytt...)


    Säkert individuellt, men för mig har illamåendet kommit som en blixt från ovan kring v.6-7 alla gånger. Det är liksom inte ökat med tiden utan slagit till med dunder och brak från en dag till en annan (har vart gravid 3 gånger, dock gjordes abort två gånger).
  • Laloppan
    __Fundersam__ skrev 2019-09-29 13:19:34 följande:

    hej! jag borde ha BIM i början av oktober, men inte säker. ammar vår 8 månaders och har haft mens 2 ggr sen hon föddes, med långa cykler på 40 dagar. har haft en lite konstig känsla i kroppen, så tog ett test idag. dock var det bara 2h efter att jag redan kissat.. är det inbillning, spök eller ingenting som syns?

    tack på förhand!


    Hmm, först såg jag inget. Men när jag kollade noga så kanske det är nått. Svårt att avgöra på bild haha. Ta ett nytt imorgon med morgonurin så blir det säkert tydligare ifall det är något =)
  • Laloppan
    AnnaAgaton skrev 2019-09-30 16:05:33 följande:

    Hej o välkommen.. man ska ju vänta o testa till iaf 3-4 dagar innan BIM med dom testa tidigt men finns de som lyckats få pluss innan och det är ju så svårt att låta bli o testa om man tycker att man känner något:) jag kände massor av grejjer förra månaden o testade som en tok:) va ändå negativt.. så denna gången försöker jag låta bli, och vi missade nog ÄL oxå och känner inga symptom alls så ... :(


    [/quote]

    Jag är också orolig för att ha missat äl. kör utan ältest denna månaden så kan ju inte med hundra säga när den inträffade, eller om den ens gjort det. Dock är brösten ömma vilket dom blivit tidigare innan mens. Så äl har nog skett iaf.

    Enligt app skulle det vara förra onsdagen. Enligt kroppen skedde det på tisdagen. Men jag VET ju inte, kan lika gärna vart på torsdagen liksom haha.

    Problemet är att vi bara låg på måndagen, så ja vi har väl inte säkrat oss riktigt..

    Ställer in mig på negativt denna månaden, eftersom att det inte ens tar sig när vi väl prickat äl..
  • Laloppan
    boshab skrev 2019-09-30 18:41:04 följande:

    [/quote]

    Instämmer! Man är ju så spänd och vill ha ett plus så gärna. Jag är på ÄL+9 idag och hade bestämt att jag tidigast testar på fredag. Började tänka idag och flyttade fram det och tänkte "testar redan imorn, är ÄL+10 och har några testa tidigt" Tittade just och insåg att jag inte har ett enda tidigt test och måste därför vänta till BIM. (Tänker inte åka och köpa hehe) Kändes jobbigt i stunden... Man kan bli lite smått galen av att testa, och så besviken efter varje negativt test.


    Håller med, även om man är otålig så är man ju lika gravid efter bim som innan. Så är man gravid så får man ju veta det tids nog haha. Testar inte tidigare just för att slippa besvikelsen när man liksom byggt upp. Man har någon tro på att man nog faktisktr gravid och så testar man och får negativt! Och så dyker mensen upp någon dag senare.

    Blir hellre besviken på mensen än på ett negativt test.
  • Laloppan
    AnnaAgaton skrev 2019-09-30 20:26:35 följande:

    Mm det är svårt det där.. med dottern ?prickade? vi rätt i sex månader innan det tog sig på sjunde.. så de ä bara o försöka pricka på o plötsligt händer de får man hoppas.. :) önskar att det bara va så lätt att när man prickar in ÄL så tar de sig:)


    Haha ja det vore ju något, då hade sånna här trådar inte behövts iaf.

    Nä, men chansen denna månad känns inte så stor alls faktiskt. Att ev missat ägglossning med flera dagar känns ju allt annat än lovande.

    Hur kommer det sig att ni troligtvis missat äl? =)
  • Laloppan
    mea08 skrev 2019-10-01 17:08:51 följande:

    Börjar oroa mig att kroppen bestämt sig för att hoppa över månadens ägglossnig... Aldrig varit med om tidigare, dock har jag bara följt NC och temp i 3 månader. Detta för mig är något helt nytt, men känns inte som den kommer om den inte redan dykt upp i cykel dag 18 ?? :( Förr månaden var det dag 14...


    Jag har kört äl i några månader (började innan vi satte igång att försöka skaffa barn, bara för att lära mig min cykel). Oftast inträffade ägglossning på dag 14, men en månad skedde det på dag 18. Så det kan bli fördröjning med ägglossningen. Det kommer nog snart skall du se =)
  • Laloppan
    AnnaAgaton skrev 2019-10-01 18:52:00 följande:

    Min sambo mådde dåligt just den helgen så därför vi missade de han var inte värst sugen på något mys..


    Som här då! Mycket på sambons jobb så var inte ens någon idé under veckan haha. Känns fel att tvinga fram ett samlag bara för att. Bättre att ta nya tag nästa månad =)
  • Laloppan

    Lycka till nästa månad AnnaAgaton =)

    Ni med bim kommande dagar, hur mår ni? Känner ni något?

    Jag vill inte bygga hopp på mina känningar, lyckats göra det förr utan att vara gravid. Men man känner ju vad man känner, oavsett om det beror på pms eller graviditet.

    Äl+7 för min del, haft svag värk i tjejmagen till och från hela dagen. Något tillfälligt eller inte återstår väl att se. Brösten är ömma, vilket dom vart tidigare också (började när vi satte igång bebisverkstan, framkallar det väl psykiskt eller nått haha förr fick jag sällan ömma bröst) så jaa, inga säkra tecken alls haha!

  • Laloppan
    boshab skrev 2019-10-02 11:23:27 följande:

    Jag är på ÄL+11 idag. Är samma som fö dig - har haft känningar i brösten i några dagar och varit trött. Men brukar iofs ha det innan mens...

    Funderar på att prova med bisolvon om mensen kommer :)


    Ja, inget kan ju tas som ett säkert tecken. Brösten fortfarande ömma här. Tidigare har det lagt sig ju närmare mensen jag kommer. Men fortfarande några dagar kvar dit så vad som helst kan ju hända =). Inte känt av något i magen idag dock, så kan ha vart något tillfälligt.

    Testar faktiskt bisolvon till denna omgång, efter tips från förra månadens grupp. Var superförkyld med hemsk hosta så tänkte att jag lika gärna kunde köra två flugor i en smäll haha! Tog i tablettform fram till någon dag innan äl (hostan försvann så glömde av att ta sista dagarna).
  • Laloppan
    boshab skrev 2019-10-02 13:06:03 följande:

    Precis! Hoppas att det är en graviditet på g! Spännande med bisolvonen :D

    Tur att kunna köra två flugor i en smäll haha :) Har köpt i flytande form. Tog din partner också?


    Nej, bara jag. Hade aldrig fått i honom läkemedel han inte behöver! Han tar knappt värktabletter, även om det är befogat han går hellre och har ont haha.
  • Laloppan
    IA88 skrev 2019-10-02 13:51:13 följande:

    Jag testar också bisolvon den här gången. Har också ätit tabletter fram till ÄL men inte min sambo. Samma sak som för dig, han skulle aldrig äta läkemedel han inte vet varför han ev. behöver.

    Spännande tider nu då, håller tummarna för oss alla!


    När har du bim? Kul att se ifall det gjort någon skillnad för oss då haha! Eller ja, finns väl inga garantier på att en ev graviditet skulle bero på bisolvon. Men verkar vara många som tagit det och fått plus.

    Dottern blev till på första försöket, hade vart sjuk med influensa strax innan äl då. Var vid tillfället i Thailand och fick någon dunderkur på apoteket där. Knallgula tabletter som tog bort allt vad sjukdom heter. Kände mig i princip frisk av tabletterna.

    Vem vet, kanske var nått slemlösande där i som gjorde att det tog sig direkt? XD
  • Laloppan

    Jag är på bim - 7 eller 6. Tror jag iaf..Tog inget ältest denna månad så kan inte vara säker. - 7 enligt app och - 6 ifall det var ägglossning jag kände av morgonen innan beräknad ägglossnig. Hade kramp i tjejmagen i ca 15 minuter då.

    Jag har ömma bröst, och har haft svag värk i tjejmagen både igår och idag. Ganska ofta dessutom, och relativt starkt för att inte vara inbillning. Förut hade jag dessutom extrema hugg i magen. Men vad vet jag, blivit lurad förr så kan vara pms också. Försöker att inte ta känningarna på så stort allvar haha!

    Ja hade vart väldigt förvånande ifall det tog sig just den månaden man testade något hokuspokus! Verkar ju vara ganska många som fått plus efter en kur med bisolvon haha

  • Laloppan
    lamanda skrev 2019-10-03 08:23:50 följande:

    Så här ser min kurva ut! Har inte tagit något test än. Känns ovanligt i tjejmagen... spänner liksom svagt sedan några dagar tillbaka. Åh hjälp alltså. Försök 5 med ÄL stickor det här till att få ett första barn.


    Spännande! Har också en känsla av att det spänner/kramar i tjejmagen. Det håller i sig länge och är nästan jobbigt ibland, som en tyngd.

    Hade det likadant i maj/juni. Den mensen var jättekonstig. Började med brun och klumpig blödning som höll i sig i två dagar. Den övergick sen till en kort och sparsam blödning. Så vet inte om man liksom "mensat" i flera dagar men det inte kommit ut, eller varför den månaden var så konstig.
  • Laloppan

    Alltså nu är det dag 3 eller 4 av värk i magen! Det är ingen inbillning utan håller i sig länge, och är återkommande under hela dagen men framförallt kvällstid.

    Alltså blir tokig, det kan ju vara ett tecken på graviditet men vågar och vill inte tro det. Bim -5 idag.

    Alltså är jag inte gravid så hoppas jag att detta försvinner snarast, så man inte bygger upp hopp i onödan!

    Är liksom så väl medveten om att kroppen kan luras, vill inte vara så naiv och min kropp lura mig haha!

  • Laloppan

    Alltså nu är det dag 3 eller 4 av värk i magen! Det är ingen inbillning utan håller i sig länge, och är återkommande under hela dagen men framförallt kvällstid.

    Alltså blir tokig, det kan ju vara ett tecken på graviditet men vågar och vill inte tro det. Bim -5 idag.

    Alltså är jag inte gravid så hoppas jag att detta försvinner snarast, så man inte bygger upp hopp i onödan!

    Är liksom så väl medveten om att kroppen kan luras, vill inte vara så naiv och min kropp lura mig haha!

  • Laloppan
    Hoppas96 skrev 2019-10-06 10:54:54 följande:

    Jag hade visst försvunnit.

    Tagit tidiga tester som visat neg allihop..

    Vad har ni för erfarenhet av att ta tidiga stickor ifrån testlsgret? Har testat 6dgr innan bim,som ska vara ok enligt dem.

    1/10 BA0911, Zyprexa, Theresesvea, Sandra25, Kira369, Emselie

    2/10 Sabe, Friia, Lyra78

    3/10 lamanda

    4/10 Phoworray, myownworstenemy , beeeckisen93, Fantasifulltnamn

    5/10 AnnaAgaton, avigmaria

    6/10 Marren80, MNS, Izzy123

    7/10 Längtan201304

    8/10 Staafso, Räven27

    9/10 boshab, JossanA, Tjofsan01, Laloppan

    10/10 Lylls, hoppfull26, BDN, Loppalisa, brallison

    11/10 Annali85, Emma79K ,Honungsvatten, Hoppas96

    12/10 lillstrumpa123

    13/10 NervösAnonym

    14/10 IA88, Julia8222, s0ff

    15/10 JuliaKylo

    16/10 JeSuisMoi, helaminvärld, vitae

    17/10 EllaLo, janniiique, malinamf, petraa

    18/10 FELT, Joni

    19/10 Majja92

    20/10 Nicciz

    21/10 Midvintersol

    22/10 awi, syltburk

    23/10 AndraSladdis

    25/10 Milka21, Myrkrypet

    26/10 Längtande95

    27/10 Pillanzzz, hundenhubbe

    28/10 michellemilli, missibell, CvN

    Gravida: Theresesvea, Kira369, Zyprexa, BA0911


    Hade avvaktat några dagar och testat igen=) kan hända att gravidhormonet inte är tillräckligt högt för att mätas av 6 dagar innan bim. Även om testat KAN göra det, så är det inte 100 säkert såpass tidigt i en graviditet.
  • Laloppan
    mea08 skrev 2019-10-06 19:09:28 följande:

    Fick precis världens illamående och känslan av urinvägsinfektion? Kan graviditetssymptom uppvisa sig som samma symptom för UVI?


    Nej det har jag aldrig hört att det skulle vara ett tecken på graviditet . Dock får man lättare UVI är man är gravid. UVI under graviditeten är inte bra för mamma eller barn, och skall genast behandlas.
Svar på tråden BIM Oktober 2019