Tukt skrev 2019-09-11 11:49:24 följande:
Ja, alla är vi olika. Och tur är väl det!
Sedan också då olika, med olika personer...
Men ser sex som ett sätt att kontrollera, lära upp, "programmera", tukta.
Och är kan frånvaron av sex mer handla om att "man släpper lätt undan". Det är skillnad på en underliggande upphetsning och att knappt kunna bärga sig, trots att man måste. Skammen att inte få komma är dessutom större om man är gråtfärdig av kåthet, jämfört lite småkåt.
Sedan betyder det så klart inte att den dominanta måste göra "handarbetet"...
Det är absolut inte fel att leka med sexuell energi och kåthet men det gör jag i väldigt liten utsträckning när jag leker med manliga bottoms.
När jag leker med kvinnor är det en helt annan sak. Då är det ett mycket mer sensuellt spel laddat med sexuell energi.
Vid CBT handlar det väldigt lite om att göra bottom kåt utan det är en lite speciell form av funishment. Att man ibland vill locka fram ett ordentligt stånd handlar för mig om att en hård penis oftast är roligare att leka med då den svarar bättre på smärtstimmulans.
Man kan som sagt leka på väldigt olika sätt att jag inte ser lek med män som något där man lägger fokus på sexuell energi har förmodligen delar av förklaringen i min historia.
Började som sexuellt undergiven som det kallades på den tiden, vilket blev lite tokigt då jag mer ligger åt det masochistiska hållet än det undergivna. Idag har man bättre förståelse för detta. På den tiden, vi talar yngre stenåldern ungefär så var den vanliga uppfattningen att tyckte man om smärta var man undergiven. I dag är som tur är bilden lite mer nyanserad.
Denna förrviring gjorde att det blev några riktigt läskiga sessioner där män ville blanda in hårdhänt sex i sessionen. Fungerade väldigt dåligt. Dels är jag masochist och vi har en tendens att bita ihop och stå ut, speciellt när dopamin och annat gör att man är rusig. I det läget sitter det långt inne att säga rött och man är egentligen inte kapabel att ta hand om sig själv. Man är helt beroende av att ha en top med gott omdöme, självbehörskning och kontroll. Diskussionen om kåta män och omdöme kan vi ta i en annan tråd men jag lärde mig snabbt att inte blanda samman BDSM och sex om man inte tycker att det roligaste som finns är att besvara sjukhuspersonalens frågor om hur detta har gått till.
Sedan är jag Old Shool eller torr och tråkig som vissa kallar det. Skiljer rätt ordentligt på sex och BDSM. Självklart finns det beröringspunkter. Ser det lite som sex och kärlek. Två helt skilda saker men flätar i varandra iband, hur svårt man har att skilja saker åt är högst individuellt.
Ser mina manliga bottoms lite som en stor väldreserad hund, lydig, lojal och trygg.
Har egentligen inget behov och intresse av att fostra, tukta, dressers och forma om en bottom utan en bottom skall styras av en vilja och önskan att göra som jag säger och att under rollspel göra min dag så trevlig och bekväm som det bara går. Skulle jag känna att det behöver tuktas, bestraffas och korrigeras hela tiden för att jag skall få ut det jag vill ha så är vi helt enkelt inte rätt för varandra.
Att det kan se väldigt olika ut i olika relationer är relationen jag och min flickvän har ett exempel på.
Hon är top jag bottom inget att orda om så är det. Vi har dock en väldigt öm relation. Hon är primärt sadist men är också det man ibland kallar en caring dom. Det vill säga vårdande och omhändertagande. Ser mig mycket som hennes lila valp som gått valpkurs men det finns en stor acceptans för att jag skuttar runt, viftar på svansen och hittar på hyss. Är dock som lyckligast när jag får ligga i mattes knä och bli klappad och ompysslad. Skulle aldrig tolerera denna valpighet hos en manlig bottom så nog kan leken se olika ut allt.
Att det kan se så olika ut gör att jag tycker att det är extremt viktigt att man matchar varandra rätt väl. Är ingen förespråkare av att jämka samman, kompromissa, mötas på halva vägen och liknande. Självklart är 100% matchning ovanlig men jag är mycket bestämd med vad jag vill ha ut och skall en bottom gör för stort våld på sig för matcha mina önskningar kommer han att göra sig illa.
Privat är det lite annorlunda där kompromissar vi aldrig men lägger mycket energi på att hitta lösningar som vi båda är 100% nöjda med. Den energin lägger jag inte på en ren DS-relation.