Hur ska jag hantera min svärmor??
Du kanske inte har förmedlat hela bilden till mig, men jag tycker nog det ligger i farmors roll att skämma bort sina barn lite extra.
Det är väl toppen om barnet/barnen kan få en härlig farmor som tycker om dem och vill ge dem en gränslös kärlek!
Jag önskar att min mor kunde vara lite mer som din svärmor, engagerad i barnen, busar och skojar och erbjuder sig att ta hand om dem mer!
Men du går igång på henne av någon anledning. Vad hon än säger och gör, verkar det vara fel. Känner du dig kanske hotad i din roll som mamma? Eller har du en otroligt strikt syn på barnens rutiner som du inte kan slita dig ifrån?
I vilket fall är mitt budskap att öppna upp ögonen för vilken omsorg din svärmor verkar ge till dina barn. Förstör inte barnens relation till sin farmor genom att själv gå i konflikt. Fundera över vad det är som egentligen ligger bakom din aversion mot din svärmor. Om det är så illa att du inte kan umgås med henne, så kan du kanske i möjligaste mån se till att du inte umgås men henne så ofta. Använd henne som barnvakt och njut av din lediga tid, så kanske du får upp ögonen för vilken resurs du har i henne!