• Sat 14 Sep 2019 18:08
    777 visningar
    5 svar
    5
    777

    När skall livet vända till de bättre?

    Jag är 37 år gammal. Och i 37 år har allt varit en enda motström känns de som. För att ge några exempel:

    Växte upp med alkoholiserade föräldrar.

    Pappa dog när jag var 12..mamma när jag var 20

    Barn nr 1 fick adhd.. Barn nr 2 föddes med en kromosomavvikelse och har stort stödbehov. Älskar mina ungar, men de har varit tungt ibland.

    Skildes från deras pappa när yngste sonen var 1. Har efter de fått fixa allt själv.

    Träffar en ny man efter ett tag och det är bra men kämpigt de också.

    32 år gammal får jag MS. Psykiska hälsan börjar också gå neråt. Strax efter får min man hypotyreos, svårbehandlad. Sen celiaki. Sen kristallsjukan och sen svår migrän. Väldigt jobbigt ett tag där. Men sen hittar vi drömhuset som vi köper och tänker äntligen är de vår tur!

    Renoverade länge och flytta in i maj i år. Syrax efter börjar jag få symptom som jag misstänker orsakas av nåt i huset. Huset har blivit nåt jag nu förknippar med stress och ångest. Vad är oddsen? Att just vi köper ett hus som jag sen blir sjuk av?? Varför??? Varför fick vi inte njuta av detta nu? Varför är vi förtjänta sv ett ständigt helvete, motgång efter motgång? Så jävla ledsen och less på alltihopa! ????????????

  • Svar på tråden När skall livet vända till de bättre?
  • Sat 14 Sep 2019 18:14
    #1
    Fiialii81 skrev 2019-09-14 18:08:29 följande:

    Jag är 37 år gammal. Och i 37 år har allt varit en enda motström känns de som. För att ge några exempel:

    Växte upp med alkoholiserade föräldrar.

    Pappa dog när jag var 12..mamma när jag var 20

    Barn nr 1 fick adhd.. Barn nr 2 föddes med en kromosomavvikelse och har stort stödbehov. Älskar mina ungar, men de har varit tungt ibland.

    Skildes från deras pappa när yngste sonen var 1. Har efter de fått fixa allt själv.

    Träffar en ny man efter ett tag och det är bra men kämpigt de också.

    32 år gammal får jag MS. Psykiska hälsan börjar också gå neråt. Strax efter får min man hypotyreos, svårbehandlad. Sen celiaki. Sen kristallsjukan och sen svår migrän. Väldigt jobbigt ett tag där. Men sen hittar vi drömhuset som vi köper och tänker äntligen är de vår tur!

    Renoverade länge och flytta in i maj i år. Syrax efter börjar jag få symptom som jag misstänker orsakas av nåt i huset. Huset har blivit nåt jag nu förknippar med stress och ångest. Vad är oddsen? Att just vi köper ett hus som jag sen blir sjuk av?? Varför??? Varför fick vi inte njuta av detta nu? Varför är vi förtjänta sv ett ständigt helvete, motgång efter motgång? Så jävla ledsen och less på alltihopa! ????????????


    Jag vet inte. Det finns inga svar på varför vissas liv kantas av så mycket kamp, sorg och smärta medan andra verkar få ha rätt att bli lyckliga.

    Jag är 40 år nu. Kanske, eventuellt, ta i trä, twi twi, har livet vänt nu. Kanske, hoppet är det sista som överger en...
  • Sat 14 Sep 2019 18:33
    #2
    Utvandraren skrev 2019-09-14 18:14:51 följande:

    Jag vet inte. Det finns inga svar på varför vissas liv kantas av så mycket kamp, sorg och smärta medan andra verkar få ha rätt att bli lyckliga.

    Jag är 40 år nu. Kanske, eventuellt, ta i trä, twi twi, har livet vänt nu. Kanske, hoppet är det sista som överger en...


    Nej... De finns inget svar. Men önskar de fanns. Och sån skit som "de som inte dödar härdar en" FAN HELLER. De gör de inte....
  • Sat 14 Sep 2019 19:02
    #3
    Fiialii81 skrev 2019-09-14 18:33:07 följande:
    Nej... De finns inget svar. Men önskar de fanns. Och sån skit som "de som inte dödar härdar en" FAN HELLER. De gör de inte....
    Nej, det känns verkligen inte så. Den känns lika dum som när folk envisas med att säga att "tiden läker alla sår" det finns ingen tid i världen som kan läka vissa sår, de förblir vidöppna för alltid.
  • Gameof­throne­s
    Sat 14 Sep 2019 19:45
    #4

    Motgångar är väldigt jobbiga. Jag går inte in så mkt detaljer, har levt med destruktivitet i många år innan jag träffade min make.

    Växte upp snabbt. Tog hand om mina fosterföräldrar tog hand om mina syskon. Vuxit upp i annat land med krig och elände,då menar jag elände, skräck som ingen vanlig människa gör.

    Jag valde i mitt liv ska jag inte träffa nån med destruktivitet eller leva destruktivt. Jag pluggar vidare och läser på och vidareutbildar jobbar med människor och säkerhet idag.

    Ibland kommer det motgångar som man kan inte rå för.

    Idag när en motgång kommer då tänker jag såhär. Jag blir starkare efter det här. När man är i botten. Så ska man resa sig igen bli starkare. Jag använder mitt förflutet som en erfarenhet inte som offer. Vill inte betrakta mig som det. Folk ser mig som vilken människa som helst.

    Försök se ljud i tunneln använd verktyg skriv av dig känslor, du har fått en starkare och svårare väg och gå. När du får motgång försök välja hur du ska göra den bättre och lättare. Hur gör jag det? Tänker du. Vi har ett val hur vi vaknar, hur vi vill göra, hur vi beter oss där efter. Vaknar du sur och bitter ja, gör en kopp kaffe till dig och din partner eller tvärtom.

    Vaknar du för du är sjuk i MS, sur och bitter med det. Ja se till att du får din kopp kaffe av dig själv eller din partner, ligg kvar i sängen en liten stund och prata av dig? Eller sätt på musik när du tar en dusch?

    Vaknar du på bra humör, försök inte hitta nått negativt med det. Försök njuta av dagen. Har du husdjur? Har du trädgård? Försök göra nått åt det bara för att få dig på andra tankar? Bara få bort ifrån motgångar ett tag.

    Jag lever med motgångar hellre än medgång. Får man medångar hela tiden blir människor väldigt naiva om livet. Dem fattar inte riktigt.

    Nångång tycker jag att man ska ha medgångar. Det är man värd. Men det kommer krypandes.

  • Sat 14 Sep 2019 22:04
    #5

    Behöver det vara något fysiskt i huset som påverkar dig eller kan det vara så enkelt att 2 personer med den historik ni har helt enkelt inte alls orkar med ett hus som har renoveringsbehov?

    Jag vet ju hur kämpigt jag och exet hade det under renoveringsåren, 2 hyfsat friska unga människor utan barn med speciella behov höll på att gå in i väggen.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden När skall livet vända till de bättre?